Το 2010 έρχεται «ακινησία» στο Λεκανοπέδιο

Το 2010 έρχεται «ακινησία» στο Λεκανοπέδιο

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μια υπερβολή δίνουν το μέγεθος του προβλήματος και τις επερχόμενες διαστάσεις του: ούτε καρφίτσα δεν θα πέφτει σε λίγα χρόνια στους δρόμους του Λεκανοπεδίου σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι κρούουν κώδωνα κινδύνου με αποδέκτη κάθε αρμόδιο αλλά και κάθε κάτοικο, κάθε εποχούμενο. Οπως επισημάνθηκε κατά τη χθεσινή ημερίδα του 3ου Σταθμού του «Οδοιπορικού για τις μετακινήσεις στην Αθήνα», που οργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων μέχρι το 2010 αναμένεται το 95% των δρόμων της Αττικής να είναι κορεσμένοι, έναντι του σημερινού 55%. Με δεδομένη μάλιστα την προσθήκη 150.000 νέων οχημάτων στους δρόμους κάθε χρόνο η κατάσταση αναμένεται να γίνει ασφυκτική. Για αύξηση κατά 130% από το 1990 των Ι.Χ. που κυκλοφορούν στην Αττική έκανε λόγο και ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης που επεσήμανε ότι πρόκειται να προχωρήσει σε διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα συναρμόδια υπουργεία για την προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. «Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης αναφέροντας ότι θα εξεταστούν με ιδιαίτερη προσοχή και μέτρα που έχουν δοκιμαστεί σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες πριν ληφθούν αποφάσεις. Ο νέος υπουργός Μεταφορών ζήτησε για μια ακόμη φορά πίστωση χρόνου, προκειμένου οι πρωτοβουλίες, που θα αναλάβει να είναι μελετημένες και προσεκτικές. Δεν παρέλειψε βέβαια να τονίσει την ανάγκη να δοθούν κίνητρα για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο στόχος μάλιστα που είχε τεθεί από το υπουργείο Μεταφορών και ήθελε το 50% των καθημερινών μετακινήσεων να πραγματοποιείται με ΜΜΜ έως το 2008 μετατίθεται καθώς σήμερα μόλις τέσσερις στις δέκα μετακινήσεις πραγματοποιούνται με κάποια αστική συγκοινωνία.

Για ανάγκη ανάπτυξης των περιφερειακών οδικών αξόνων της πόλης έκανε λόγο ο κ. Γ. Γκόλιας, καθηγητής ΕΜΠ που παρέθεσε το παράδειγμα της Αττικής Οδού, και ειδικότερα για το τμήμα από την Εθνική Οδό έως τον κόμβο Δουκίσσης Πλακεντίας, στο οποίο παρατηρείται έντονος κυκλοφοριακός φόρτος και προβλέπεται να έχει κορεστεί έως το 2010. Επιτακτική κρίνεται, σύμφωνα με τον κ. Γκόλια η έναρξη διαλόγου για την επέκταση των περιφερειακών αξόνων, προκειμένου να παρακαμφθεί η κίνηση στο κέντρο της πόλης, ενώ δεν αποκλείεται να εξεταστεί και το ενδεχόμενο τιμολόγησης της χρήσης των δρόμων (δηλαδή διόδια).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή