Η αστρονομία κάνει πιο ώριμους τους μαθητές

Η αστρονομία κάνει πιο ώριμους τους μαθητές

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισως ένα από τα δυσκολότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός είναι να βρει μεθόδους για να «χρυσώσει το χάπι», έτσι ώστε οι μαθητές να ανυπομονούν να έρθει η ώρα για ορισμένα μαθήματα, αντί να σχεδιάζουν «κοπάνα». Πόσοι αλήθεια ενδεχομένως θα είχαν επιλέξει διαφορετικό κλάδο εάν είχαν διδαχθεί τα Αρχαία, τη Φυσική, την Αλγεβρα μέσα από ένα ελκυστικό πρίσμα;

Μελέτη… περιβάλλοντος χώρου

Φυσικός γαρ, ο κ. Θεόδωρος Πιερράτος μάλλον βρήκε… το κατάλληλο πρίσμα για μια τέτοια προσπάθεια, τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιάσει το επόμενο Σαββατοκύριακο στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας που θα διεξαχθεί στην Πάτρα μεταξύ 5 και 7 Οκτωβρίου. Πρόκειται για μια διαφορετική διδακτική προσέγγιση της Αστρονομίας σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου στον Εβρο και στο Κιλκίς, μέσα από σχολικά προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Στην περιβαλλοντική φύση της Αστρονομίας έχει αναφερθεί κατά το παρελθόν ο καθηγητής Αστρονομίας στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ, Νίκος Σπύρου, με την έννοια ότι περιβάλλον δεν είναι μόνο ο φυσικός πλούτος του πλανήτη μας, αλλά και ό,τι μάς περιβάλλει. Στην εν λόγω περίπτωση, το Σύμπαν. Επιπλέον, έρευνα που διεξήχθη το 2006 στη Μ. Βρετανία από υπεύθυνους σχεδιασμού εκπαίδευσης, έδειξε ότι το Διάστημα ασκεί θετική επίδραση στις επιλογές σπουδών και επαγγέλματος, ενώ «ενεργοποιεί» τους μαθητές στις Φυσικές Επιστήμες, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και ικανοτήτων τους.

«Στο πλαίσιο των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, οι μαθητές γνώρισαν την επιστήμη της Αστρονομίας μελετώντας ηλιακά φαινόμενα, αναπαριστώντας τροχιές αστεροειδών, παρατηρώντας πλανήτες και δορυφόρους, χειριζόμενοι τηλεσκόπια, μέχρι και διοργανώνοντας αστροπάρτι», λέει στην «Κ» ο κ. Πιερράτος. «Ετσι, εμπέδωσαν έννοιες της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Αστρονομίας με τρόπο που δεν προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τους δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψουν το ενδιαφέρον τους, αλλά και την κλίση τους στην Αστρονομία. Αρκετοί, μάλιστα, επέλεξαν Φυσικομαθηματικές Σσχολές για σπουδές, ενώ άλλοι έγιναν μέλη στους τοπικούς ομίλους ερασιτεχνών αστρονόμων», προσθέτει ο κ. Πιερράτος.

Μέλη μιας μικρής ΝΑΣΑ

Οι μαθητές ενός Ενιαίου Λυκείου του νομού Εβρου και ενός Γυμνασίου του νομού Κιλκίς έγιναν μέλη μιας μικρής ΝΑΣΑ, εκείνης των Νέων Αστρονόμων Σχολικής Απασχόλησης. Οι πρώτοι εργάστηκαν στο πρόγραμμα «Ενα ταξίδι στ’ άστρα», οι δεύτεροι στο «Ζώντας στην ατμόσφαιρα του Ηλίου». Και οι δύο έμαθαν να χειρίζονται τηλεσκόπια για τις παρατηρήσεις τους και να αναλύουν δεδομένα, παρατηρώντας τον Ηλιο, έννοιες του διαστημικού καιρού, κ.ά. Στο Λύκειο δήλωσαν συμμετοχή 70 από τους 188 μαθητές και στο Γυμνάσιο την πρώτη χρονιά, 45 από τους 120. Κατά το περασμένο σχολικό έτος, στο Γυμνάσιο ο αριθμός ανήλθε σε 75, ενώ το σχολείο εντάχθηκε στο πιλοτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα Europe Hands on Universe, στο οποίο συμμετέχουν άλλα 27 σχολεία από την Ελλάδα. «Φέτος, θα συμμετάσχουμε και στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «Catch a star»», καταλήγει ο κ. Πιερράτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή