Τα όρια θεμιτού από το αθέμιτο

Τα όρια θεμιτού από το αθέμιτο

1' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να έχουν τη συμπεριφορά που θέλουν και η παρακολούθηση ενός ενήλικου, υπεύθυνου για τις πράξεις του είναι νομικά και ηθικά απαράδεκτη», επισημαίνει στην «Κ» ο καθηγητής Κοινωνιολογίας του Δικαίου στη Νομική του ΑΠΘ, κ. Νίκος Ιντεσίλογλου.

Παρατηρώντας ρεαλιστικά το φαινόμενο της εισβολής των συστημάτων οικιακής παρακολούθησης στη σύγχρονη ζωή, ο καθηγητής εξηγεί ότι «από τη στιγμή που υπάρχει η τεχνολογική δυνατότητα αλλά και οι λόγοι που οδηγούν τον άνθρωπο να θέλει σφόδρα να χρησιμοποιήσει αυτήν την τεχνολογία, παρά τις όποιες απαγορεύσεις, τελικά θα επικρατήσει. Οσο η τεχνολογία προχωρά, μεταβαίνουμε σε κοινωνίες μεγαλύτερης διακινδύνευσης».

Φυσικά, υπάρχει μια σαφής διάκριση μεταξύ θεμιτών και αθέμιστων σκοπών.

«Είναι θεμιτή η χρήση ενός τέτοιου συστήματος για την εξασφάλιση της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας του παιδιού, όπως επίσης και για την ασφάλεια του σπιτιού ή της περιουσίας. Δεν είναι όμως θεμιτός σκοπός η σωτηρία ενός γάμου, δηλαδή η διαπίστωση αν ένας σύζυγος είναι πιστός ή όχι. Αυτό ξεπερνά τα όρια. Επίσης, είναι συζητήσιμο το πόσο ηθικά θεμιτό είναι να παρακολουθεί ένας εργοδότης τους εργαζόμενους, για να διαπιστώσει αν εργάζονται. Ο εργοδότης μπορεί να κρίνει μόνο από το αποτέλεσμα της εργασίας. Διαφορετικά, προσβάλλει την ελευθερία του εργαζόμενου», τονίζει ο κ. Ιντζεσίλογλου.

Προϋπόθεση για τη λειτουργία τέτοιων συστημάτων είναι να γνωρίζουν την ύπαρξή του όσοι παρακολουθούνται. Διαφορετικά μιλάμε για προσβολή προσωπικότητας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή