Κοινό μυστικό η ζωή και οι συνήθειές μας

Κοινό μυστικό η ζωή και οι συνήθειές μας

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2006, ο David Holtzman αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα. Ο Holtzman, σύμβουλος σε θέματα ασφαλείας και πρώην αναλυτής πληροφοριών, ετοίμαζε ένα βιβλίο σχετικά με την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου, και ήθελε να διαπιστώσει πόσα στοιχεία θα μπορούσε να βρει για τον εαυτό του από πηγές διαθέσιμες σε οποιονδήποτε κακόβουλο. Ετσι ξεκίνησε την έρευνά του. Βρήκε το αρχείο των τραπεζικών του συναλλαγών. Αναζήτησε τις συναλλαγές του στο Amazon. com, καθώς και τα στοιχεία από τις πιστωτικές κάρτες και τους τηλεφωνικούς του λογαριασμούς. Ανέλυσε το DNA του και διατήρησε σε αρχείο τα ονόματα όλων με τους οποίους επικοινώνησε τηλεφωνικά ή μέσω e-mail, όπως και τα site που επισκέφθηκε. Οταν συνδύασε όλες τις πληροφορίες, μπορούσε να μάθει τόσο πολλά για τον εαυτό του -από λεπτομερείς οικονομικές πληροφορίες έως το γεγονός ότι είχε κάνει περιτομή- ώστε ο εκδότης του, ανησυχώντας για το γεγονός ότι εξέθετε σε υπέρμετρο βαθμό τον εαυτό του, δεν τον άφησε να τα συμπεριλάβει όλα στο βιβλίο.

Πέρυσι, χάθηκαν ή εκλάπησαν 127 εκατομμύρια ευαίσθητα στοιχεία σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή (όπως αριθμοί Κοινωνικής Ασφάλισης) με συνέπεια η υποκλοπή δεδομένων να αυξηθεί κατά 650%. Πέρυσι επίσης χάκερ έκλεψαν 45-94 εκατ. αριθμούς πιστωτικών και τραπεζικών καρτών από τις βάσεις δεδομένων της εταιρείας TJX, σε μία από τις μαζικότερες περιπτώσεις παραβίασης ιδιωτικού απορρήτου που έγινε ποτέ γνωστή. Τον περασμένο Νοέμβριο, η βρετανική κυβέρνηση έχασε σκληρούς δίσκους που περιείχαν προσωπικά δεδομένα 25 εκατ. πολιτών, δηλαδή του μισού πληθυσμού της χώρας. Στο μεταξύ, κάποιοι ειδικοί σε θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων ανησυχούν ότι η συγχώνευση της Google με τη διαφημιστική εταιρεία DoubleClick, προοιωνίζεται μια εποχή στην οποία διάφορες εταιρείες θα παρακολουθούν, σε κανονική βάση, τα e-mail και τις τηλεφωνικές μας κλήσεις έτσι ώστε να προσωποποιούν της διαφημίσεις τους με ανατριχιαστική ακρίβεια. Η εφαρμογή Beacon του Facebook, η οποία ειδοποιεί τους χρήστες, όταν οι φίλοι τους αγοράζουν κάποια προϊόντα, δείχνει ότι στην εποχή της πληροφορίας μπορεί να γίνουν γνωστές ακόμη και οι καταναλωτικές μας συνήθειες.

Ο Donald Kerr, αναπληρωτής διευθυντής της αμερικανικής Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, ανέφερε σε ομιλία του τον περασμένο Οκτώβριο ότι «η προάσπιση της ανωνυμίας είναι ένας χαμένος πόλεμος». Οσοι ανησυχούν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων προειδοποιούν εδώ και καιρό για την προοπτική ενός κόσμου όπου όλοι θα αφήνουμε ίχνη σε ό,τι κάνουμε, όπου εταιρείες και κυβερνήσεις θα μπορούν να κρυφοκοιτάζουν κατά βούληση τη ζωή μας, χτυπώντας λίγα πλήκτρα σε κάποιον υπολογιστή. Τώρα, ένας από τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνος για τη συλλογή πληροφοριών εκ μέρους της αμερικανικής κυβέρνησης λέει, ουσιαστικά, ότι αυτός ο κόσμος είναι ήδη πραγματικότητα…

Προστασία με 5 κινήσεις

1. Εγγραφείτε στη λίστα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ώστε να μη σας ταχυδρομούν διαφημιστικό υλικό διάφορες εταιρείες.

2. Υποβάλετε έγγραφη καταγγελία στην ίδια Αρχή για όσες εταιρείες προσπαθούν να σας προωθήσουν προϊόντα και υπηρεσίες τηλεφωνικά.

3. Αγοράστε ένα μηχάνημα καταστροφής εγγράφων, με το οποίο θα κόψετε σε μικρά κομματάκια όσα κείμενα περιέχουν προσωπικές πληροφορίες.

4. Ζητήστε από την τηλεφωνική σας εταιρεία να κρατάει απόρρητα τα στοιχεία σχετικά με τις κλήσεις σας.

5. Διαβάστε προσεκτικά και ενημερωθείτε για τις πολιτικές προστασίας του προσωπικού απορρήτου που ακολουθούν οι εταιρείες.

* Ολόκληρη η έρευνα στο Popular Science, το οποίο κυκλοφορεί το επόμενο Σάββατο με την «Καθημερινή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή