Ομηροι για μία ακόμη ημέρα (8η κατά σειρά) των διαθέσεων των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. και βυτιοφόρων θα παραμείνουν οι καταναλωτές καθώς, παρά την ικανοποίηση μερίδας των θεσμικών τους αιτημάτων από τα συναρμόδια υπουργεία (Μεταφορών, Απασχόλησης, Οικονομικών), άκαρπη απέβη η προσπάθεια των ιδιοκτητών βυτιοφόρων να αποσπάσουν μια δέσμευση για αύξηση των κομίστρων άνω του 5%. Κρίσιμες οι σημερινές συναντήσεις της Ομοσπονδίας με υπηρεσιακούς παράγοντες των συναρμόδιων υπουργείων, για την έκβαση της απεργίας.
Η αγορά έχει στερέψει από βενζίνη, ενώ μόλις χθες ανεφοδιάστηκαν ορισμένα πρατήρια που διέθεταν ιδιόκτητα βυτιοφόρα, όπου σημειώθηκε το αδιαχώρητο. Στο μεταξύ, από την περασμένη Παρασκευή ικανοποιήθηκαν από το υπουργείο Μεταφορών τα αιτήματα που αφορούν τον περιορισμό της κυκλοφορίας στις Εθνικές Οδούς τις Παρασκευές αλλά και την είσοδο των βυτιοφόρων στις σήραγγες. Οσον αφορά το αίτημα για αυξήσεις στα κόμιστρα ύψους 13%, το υπουργείο Μεταφορών – Επικοινωνιών κατέστησε σαφές ότι αυτές δεν πρόκειται να ξεπεράσουν το 5% που έχει ήδη ανακοινωθεί. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι έλαβαν τη διαβεβαίωση από τον υπουργό Μεταφορών – Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκη ότι το ζήτημα θα επανεξεταστεί στο μέλλον με βάση τις διακυμάνσεις της τιμής του πετρελαίου.
Αποδεκτά δύο από τέσσερα αιτήματα των βυτιοφορέων έκανε ο υφυπουργός Οικονομικών Αντ. Μπέζας. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή και η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα προβλέπει:
– Την αναγνώριση της μεταβολής όγκου των καυσίμων στα βυτία έως και σε ποσοστό γύρω στο 1%, λόγω των μεταβολών στη θερμοκρασία.
– Η επιμόλυνση στα ρεζερβουάρ των βυτίων δεν θα αποτελεί πράξη λαθρεμπορίας καυσίμων (στο πλαίσιο της αρχής της ίσης μεταχείρισης, ισχύει ήδη ανάλογη διάταξη για λεωφορεία, ταξί και φορτηγά).
Αντίθετα, ο κ. Μπέζας απέρριψε το αίτημα του κλάδου που αφορά την επιμόλυνση του βυτίου, θεωρώντας το αφενός μη σύννομο, αφετέρου ότι θα ακύρωνε τις προσπάθειες που καταβάλλονται, με βάση τον πρόσφατο νόμο, για πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα. Ωστόσο, οι βυτιοφορείς φαίνεται να επιμένουν την αποδοχή του αιτήματος που σχετίζεται με την επιμόλυνση του βυτίου. Σημειώνεται ότι η ικανοποίηση του αιτήματος θα σηματοδοτούσε την αποδοχή από πλευράς του κράτους, του λαθρεμπορίου χωρίς πρόστιμα. Επίσης απορρίφθηκε και το αίτημα να απαλλάσσονται οι ιδιοκτήτες βυτίων με παραβάσεις (φορολογικές και τελωνειακές) και την ευθύνη να φέρουν οι οδηγοί των οχημάτων. Οπως δήλωσε ο γ.γ. του σωματείου Αγγελος Φάλρης, κατά τη συνάντηση επήλθε ταύτιση απόψεων με τον υφυπουργό Οικονομικών Αντώνη Μπέζα. Για τη συγκρότηση κοινής ομάδας εργασίας με στόχο τη μελέτη του ασφαλιστικού των αυτοκινητιστών δεσμεύτηκε η αρμόδια υπουργός κ. Φ. Π. Πετραλιά στη συνάντηση που είχε χθες με τα προεδρεία των Ομοσπονδιών Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων και Φορτηγών Δ.Χ. Στόχος της επιτροπής θα είναι η κατάρτιση αναλογιστικής μελέτης προκειμένου να υπάρξει μια πιο δίκαιη σχέση των εισφορών που καταβάλλουν οι αυτοκινητιστές με τις συντάξεις που λαμβάνουν.
Η κ. Πετραλιά υπογράμμισε ότι κατανοεί τη σοβαρότητα του ασφαλιστικού ζητήματος «παρότι δεν είναι κυρίαρχο ως προς τα αιτήματα της απεργίας». Σημείωσε ότι τα ασφαλιστικά αιτήματα θα εξεταστούν «στο νέο αναδιοργανωμένο οργανισμό του ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ – ΤΑΕ – ΤΣΑ) στον οποίο ανήκουν οι αυτοκινητιστές και πολύ σύντομα θα έχει νέο διοικητή – μάνατζερ και διοικητικό συμβούλιο στο οποίο θα εκπροσωπείται και ο συγκεκριμένος κλάδος». Ωστόσο, υπενθύμισε ότι «οι συνταξιούχοι του ΤΣΑ είχαν μια αύξηση της τάξης του 60% των συντάξεων, ενώ διατηρούν και τη δυνατότητα να κατέχουν ένα αυτοκίνητο δημόσιας σύνταξης (ως συνταξιούχοι)». Υπέρ του αιτήματος των οδηγών βυτιοφόρων και φορτηγών Δ.Χ. τάχθηκε και ο πρόεδρος της ΠΟΠΟΠΚ. κ. Γ. Κουτρουμάνης, που διευκρίνισε ότι στους, έως και 31.12.2006, συνταξιούχους του ΤΣΑ καταβάλλονται μέσες συντάξεις ύψους 430 ευρώ ακόμη και με 35ετία.