Δωδεκάλογος οικολογικής οδικής συμπεριφοράς

Δωδεκάλογος οικολογικής οδικής συμπεριφοράς

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

1. Η πρώτη κίνηση για να οδηγούμε «οικο – λογικά», είναι να μην… οδηγούμε εάν δεν υπάρχει ανάγκη. Επιλέγουμε το βάδισμα, το ποδήλατο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

2. Διαλέγουμε το κατάλληλο αυτοκίνητο, με κριτήριο και την εκπομπή ρύπων.

3. Οδηγούμε όσο το δυνατόν «πιο κοντά» στη μέγιστη ροπή του αυτοκινήτου μας. Κρατάμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης (ταχύτητα), κάνοντας αλλαγές στις 2.000 με 2.500 στροφές. Οχι στις άσκοπες αλλαγές σχέσης. Πιλοτική εφαρμογή στην Ολλανδία έδειξε ότι αυτοκίνητο που κινείτο με 5η ταχύτητα είχε 40% μικρότερη κατανάλωση από άλλο που έκανε την ίδια διαδρομή με 4η.

4. Διατηρούμε όσο το δυνατόν μια σταθερή, όχι υπερβολική, ταχύτητα. Οι απότομες επιταχύνσεις και τα ξαφνικά φρεναρίσματα οδηγούν σε μεγάλες απώλειες ενέργειας. Αποφεύγουμε την υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα, για λόγους ασφάλειας και κατανάλωσης. Ενα μέσο αυτοκίνητο χρειάζεται 5 KW ενέργειας για να κινηθεί με 50 χλμ/ώρα και 25 KW για 120 χλμ/ώρα. Κίνηση με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα απαιτεί 13,5% περισσότερα καύσιμα, σε σχέση με αυτοκίνητο που διανύει την ίδια απόσταση με 80 χλμ/ώρα.

5. Οδηγούμε βλέποντας όσο το δυνατόν πιο μακριά, προβλέποντας καταστάσεις, ώστε να μην αντιδρούμε σπασμωδικά.

6. Επιβραδύνουμε απαλά, αφήνοντας το γκάζι σε σωστό χρόνο, με το αυτοκίνητο σε ταχύτητα. Σε αυτή την περίπτωση, τα σύγχρονα αυτοκίνητα, έχουν πρακτικά μηδενική κατανάλωση.

7. Αξιοποιούμε τις κλίσεις του δρόμου. Στην κατηφόρα αφήνουμε απαλά το γκάζι, πατώντας όσο το δυνατόν λιγότερο φρένο. Στις ανηφόρες χρησιμοποιούμε τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιούμε σχεδόν όλο το γκάζι. Στις στροφές επιβραδύνουμε εγκαίρως, ώστε να μη χρειαστεί να φρενάρουμε απότομα.

8. Σβήνουμε τη μηχανή ακόμα και σε μικρές στάσεις, μεγαλύτερες του ενός λεπτού.

9. Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου, τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Εάν η πίεση στα λάστιχά μας είναι 25% μικρότερη από το προβλεπόμενο, τότε η κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται 2-6%.

10. Η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών που ελέγχουν την κατανάλωση καυσίμων και προειδοποιούν για λάθος οδήγηση ή άλλων που βοηθούν στην επιλογή του πιο σύντομου δρόμου βοηθά σημαντικά.

11. Απομακρύνουμε από το αυτοκίνητο όλα τα άχρηστα αντικείμενα, καθώς και τις μπαγκαζιέρες οροφής, όταν δεν τις χρησιμοποιούμε. Το βάρος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την κατανάλωση καυσίμων. Υπολογίζεται ότι ένα φορτίο 100 κιλών σε ένα αυτοκίνητο βάρους περίπου 1.500 κιλών οδηγεί σε αύξηση της κατανάλωσης περίπου 7%. Αντίστοιχο είναι και το πρόβλημα της αεροδυναμικής του οχήματος. Ταξιδεύοντας π.χ. με μία άδεια σχάρα για σκι στα 120 χλμ/ώρα, χρειαζόμαστε 20% περισσότερα καύσιμα.

12. Δεν χρησιμοποιούμε αδικαιολόγητα το κλιματιστικό, γιατί επιβαρύνει πολύ τη μηχανή, απαιτώντας έως και 20% περισσότερη βενζίνη. Από την άλλη, όταν κινούμαστε με ταχύτητες άνω των 80 χλμ/ώρα και κάνει ζέστη, καλύτερα να ανοίγουμε χαμηλά το κλιματιστικό, παρά το παράθυρο, γιατί χαλάει ο αεροδυναμικός σχεδιασμός

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή