«Μετωπική» οδηγών ταξί και ιδιοκτητών

«Μετωπική» οδηγών ταξί και ιδιοκτητών

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατάσταση αλαλούμ επικρατεί στον κλάδο των ταξί, με τους οδηγούς να καταγγέλλουν τους ιδιοκτήτες για εκμετάλλευση και εκβιαστικές πρακτικές και τους ιδιοκτήτες από την πλευρά τους να υποστηρίζουν ότι η νομοθεσία τηρείται κατά γράμμα.

Τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες ταξί προετοιμάζουν την πρότασή τους προς το υπουργείο για σημαντικές αυξήσεις στα κόμιστρα, τα στοιχεία του Εργατικού Κέντρου Αθηνών καταδεικνύουν ότι το 87% των οδηγών ταξί (οδηγοί που δεν είναι ιδιοκτήτες) είναι ανασφάλιστο, ενώ ποσοστό 15% δεν διαθέτει δίπλωμα οδήγησης.

Οι ιδιοκτήτες αμφισβητούν τα στοιχεία, δικαιολογώντας ωστόσο τα περιστατικά ανασφάλιστης εργασίας, ενώ οι οδηγοί τονίζουν ότι η κατάσταση είναι ακόμη δραματικότερη. «Αυτό που συμβαίνει στον κλάδο είναι ότι λειτουργεί σε συνθήκες ζούγκλας», καταγγέλλει στην «Κ» ο κ. Ν. Καρβούνης, γενικός γραμματέας του ΣΟΤΑ (Σωματείο Οδηγών Ταξί), ο οποίος κάνει λόγο για εκβιασμούς από πλευράς ιδιοκτητών ταξί. Η συλλογική σύμβαση που έχουν υπογράψει οι αυτοκινητιστές ταξί περιλαμβάνει 8ωρες βάρδιες εργασίας.

Ωστόσο, ο κ. Καρβούνης αποκαλύπτει ότι οδηγοί οι οποίοι επιθυμούν να νοικιάσουν ένα ταξί υποχρεούνται από τους ιδιοκτήτες σε 12ωρες βάρδιες, καθώς το αντίτιμο που ζητούν οι ιδιοκτήτες (περίπου 40-45 ευρώ την ημέρα) αντιστοιχεί σε 12ωρη βάρδια και όχι σε 8ωρη. Από την πλευρά των ιδιοκτητών υποστηρίζεται ότι είναι επιθυμία των οδηγών να εργαστούν επιπλέον ώρες, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Οσον αφορά στα στοιχεία που κάνουν λόγο για ποσοστά 87% ανασφάλιστης εργασίας, οι οδηγοί επισημαίνουν ότι η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. «Ακόμη και στις περιπτώσεις που οι οδηγοί εμφανίζονται στα χαρτιά ασφαλισμένοι, έχουν εκβιαστεί στην ουσία από τους εργοδότες (ιδιοκτήτες ταξί) να τους καταβάλλουν τα ασφάλιστρά τους, με αποτέλεσμα ο μεν ιδιοκτήτης να εμφανίζεται νομικά κατοχυρωμένος και ο δε οδηγός στην πράξη να κάνει αυτασφάλιση», περιγράφει ο κ. Καρβούνης.

Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν εκ διαμέτρου διαφορετική άποψη όσον αφορά στο ζήτημα, υποστηρίζοντας ότι οι οδηγοί εργάζονται στα ταξί με τη μορφή δεύτερης απασχόλησης και δεν επιθυμούν οι ίδιοι την ασφάλισή τους καθώς την έχουν καλύψει από την κύρια εργασία τους. Παράλληλα, στην περίπτωση της συγγένειας πρώτου και δεύτερου βαθμού δεν υπάρχει υποχρέωση ασφάλισης. «Αν δηλαδή ένας ιδιοκτήτης απασχολεί τη σύζυγο ή το παιδί του στο ταξί, δεν υποχρεούται να το ασφαλίσει και πρόκειται για περιπτώσεις που συμβαίνουν πολύ συχνά και είναι απολύτως νόμιμες», εξηγεί ο κ. Κ. Δήμος, γενικός γραμματέας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί. Ο κ. Δήμος υποστηρίζει ότι η σχέση ιδιοκτήτη ταξί και οδηγού δεν είναι μισθωτή και δεν θα έπρεπε να διεκδικούν οι οδηγοί μεταχείριση και δικαιώματα μισθωτών.

Σημαντικό μερίδιο ευθύνης κατέχουν τα παράνομα γραφεία ενοικίασης ταξί, εξηγεί ο κ. Καρβούνης, που κάνει λόγο για συνθήκες παρανομίας και ασυδοσίας. Πρόκειται για γραφεία τα οποία νοικιάζουν από ιδιοκτήτες οχήματα έναντι 1.250 ευρώ μηνιαίως και στη συνέχεια τα επινοικιάζουν σε οδηγούς έναντι 2.500 ευρώ, όπως καταγγέλλουν οδηγοί. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις του κ. Καρβούνη, στην Αθήνα υπάρχουν περίπου 30 τέτοια γραφεία, το καθένα εκ των οποίων διαθέτει προς ενοικίαση περίπου 100 οχήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή