Είδος εν ανεπαρκεία οι μάσκες, τα γάντια και οι… καθαρίστριες

Είδος εν ανεπαρκεία οι μάσκες, τα γάντια και οι… καθαρίστριες

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα προστατευτικά υλικά είναι είδος εν ανεπαρκεία και ήδη πολλοί δάσκαλοι αναζητούν μάσκες, γάντια, καθώς και άφθονα αντισηπτικά αντικειμένων και επιφανειών. Οι καθαρίστριες, που θα κληθούν να φροντίσουν την υγιεινή των δημοσίων σχολείων δεν επαρκούν, ενώ πολλές είναι απλήρωτες από τον περασμένο Σεπτέμβριο… Οπως όλα δείχνουν, οι άμυνες των σχολείων είναι ευάλωτες στη νέα γρίπη και οι έκτακτες περιστάσεις θα αναδείξουν τις χρόνιες οργανωτικές παθογένειες των σχολείων, καθώς και τις ελλείψεις τους σε υποδομές.

«Τα σχολεία είναι ανέτοιμα στον τομέα της καθαριότητας και υγιεινής, ο οποίος θεωρείται το βασικό μέτρο πρόληψης κατά της νέας γρίπης. Απαιτείται προσωπικό καλά ενημερωμένο και σχολεία εξοπλισμένα με το ειδικά προστατευτικά υλικά. Πώς θα αναλάβει το κομμάτι της σχολικής υγιεινής η καθαρίστρια που μπορεί να είναι απλήρωτη ή να παίρνει 100 ευρώ το μήνα; Δεν υπερβάλλω, έτσι είναι η κατάσταση», ανέφερε στην «Κ» η πρόεδρος του συλλόγου καθαριστριών κ. Στέλλα Γερασιμάτου.

Οι συμβάσεις

Σήμερα υπάρχουν περίπου 8.000 καθαρίστριες με σύμβαση αορίστου χρόνου, ενώ άλλες 7.500 με σύμβαση ορισμένου χρόνου, οι οποίες προσλαμβάνονται από τον διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας. Σύμφωνα με την κ. Γερασιμάτου, πολλές καθαρίστριες είναι απλήρωτες από πέρυσι, ενώ οι γυναίκες αυτές ζουν στην ανασφάλεια, αφού σε πολλές περιπτώσεις η επιλογή γίνεται με ρουσφετολογικά κριτήρια. Ακόμη όμως κι αν επαναπροσληφθούν όλες, οι συνολικά 15.500 καθαρίστριες δεν επαρκούν εάν αναλογιστούμε ότι θα λειτουργήσουν 15.450 σχολικές μονάδες, η πλειονότητα των οποίων απαιτεί περισσότερες της μιας καθαρίστριες. «Το σχολείο μου έχει 18 αίθουσες διδασκαλίας. Πρέπει να γίνεται συχνός καθαρισμός όχι μόνο των επιφανειών (πόμολα, θρανία κ.ά.), αλλά και όλων των αντικειμένων κοινής χρήσης, να ελέγχονται πολλές φορές καθημερινά οι τουαλέτες για επάρκεια σε αλκοολούχο διάλυμα, χειροπετσέτες κ.λπ. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να προλάβει να είναι συνεπής σε όσα ζητούν οι γιατροί, οι οποίοι τονίζουν ότι η υγιεινή είναι καθοριστική ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση της γρίπης;», λέει η κ. Γερασιμάτου.

Το ίδιο προβληματισμένοι είναι και οι εκπαιδευτικοί, καθώς οι σύλλογοι διδασκόντων θα αναλάβουν το μεγάλο βάρος της ενημέρωσης γονέων και μαθητών (θα αναρτηθούν σχετικές οδηγίες εντός των αιθουσών, ενώ θα μοιραστούν και φυλλάδια), αντιμετώπισης των περιστατικών, αλλά και τήρησης των κανόνων υγιεινής. Ηδη θεωρείται ότι πολλές από τις ιατρικές οδηγίες είναι ανεφάρμοστες λόγω των ελλιπέστατων σχολικών υποδομών. «Οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο πρέπει να εφεύρουν λύσεις για να τηρηθούν τα μέτρα της εγκυκλίου του υπουργείου Υγείας, όπως η τοποθέτηση των θρανίων και καθισμάτων στις σχολικές αίθουσες με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να έχουν μεταξύ τους τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση», λέει στην «Κ» ο δάσκαλος Θανάσης Γκούμας. Πρόβλημα αποτελεί, επίσης, ο ορισμός χώρου όπου θα παραμένει το παιδί που εμφανίζει συμπτώματα γρίπης μέχρι να το παραλάβουν οι γονείς του, αφού υπάρχουν σχολεία στα οποία είναι δύσκολο να βρεθεί άδεια αίθουσα ή γραφείο.

Ταυτόχρονα, απομένει ένα τετραήμερο έως το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς την επόμενη Παρασκευή ώστε τα σχολεία να εφοδιαστούν με τα απαραίτητα μέσα υγιεινής, όπως αντισηπτικά, χειροπετσέτες μιας χρήσης, ψηφιακά θερμόμετρα, κάδοι απορριμμάτων με ποδοδιακόπτη κ.ά. Τα υλικά αυτά πρέπει να αγοραστούν από τις σχολικές επιτροπές (μετέχουν γονείς και διδάσκοντες), ενώ η μεγάλη ζήτησή τους από τα σχολεία αναμένεται να προκαλέσει ελλείψεις στην αγορά.

Ολα έτοιμα

Στελέχη του υπουργείου Παιδείας δήλωσαν στην «Κ» ότι όλα θα είναι στη θέση τους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των κενών στην περίπτωση που ασθενήσουν εκπαιδευτικοί. Ταυτόχρονα, θα καταγράφονται τα περιστατικά ασθενών μαθητών ώστε να αποφασιστούν έκτακτα μέτρα εάν κριθεί απαραίτητο (π.χ. κλείσιμο σχολείου). «Οσα έχουν γίνει έως τώρα είναι επιφανειακά και χωρίς γνώση της σχολικής πραγματικότητας», προσθέτει -μιλώντας στην «Κ»- ο δάσκαλος κ. Πολυζώης Μπαμπούρας. «Σε μία ακόμη περίπτωση λείπει ο συντονισμός των αρμοδίων και όλα επαφίενται στο φιλότιμο κάποιων», καταλήγει ο ίδιος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή