ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπολειτουργούν τα ειδικά σχολεία

Βγάζουν τη μισή ή και ολόκληρη τη χρονιά με λιγότερους ή χωρίς κανέναν ειδικευμένο για την περίπτωσή τους εκπαιδευτικό, από τα κτίριά τους συχνά απουσιάζουν οι απαιτούμενες υποδομές που θα διευκόλυναν τους μαθητές, πολλές φορές συστεγάζονται σε περιορισμένα τετραγωνικά ή μόνο σε κοντέινερ… Τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής αντιμετωπίζουν πληθώρα προβλημάτων και η φετινή σχολική χρονιά που μόλις ξεκίνησε το επιβεβαιώνει, όπως καταδεικνύει τουλάχιστον η περίπτωση των σχολείων στην περιοχή του Πειραιά. Μπορεί το κτίριο να επισκευάστηκε χάρις στα έσοδα συναυλίας δημοφιλούς καλλιτέχνη που διοργανώθηκε τα περασμένα Χριστούγεννα για τον σκοπό αυτό και προσφορών που ακολούθησαν από ιδιωτικές εταιρείες, όμως μέχρι και προχθές, στο Ειδικό Σχολείο Περάματος, «είχε έρθει μόνο μία δασκάλα ειδικής αγωγής. Χρειαζόμαστε τρεις ή τέσσερις εργοθεραπευτές, κοινωνικό λειτουργό. Πέρυσι δεν ήρθε ούτε εργοθεραπευτής ούτε λογοθεραπευτής», εξηγεί στην «Κ» η πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Περάματος, κ. Μαρία Δελλή. Ωστόσο, «από τα δεκατέσσερα αυτιστικά παιδιά που κανονικά φοιτούν στο σχολείο, τα περισσότερα παραμένουν σπίτι, αφού μία δασκάλα δεν επαρκεί», προσθέτει. Σήμερα προβλέπεται να γίνει ενημέρωση των γονέων.

Χωρίς ανελκυστήρα

Στο Πέραμα το κτίριο μπορεί να επισκευάστηκε, στο ειδικό δημοτικό σχολείο Κορυδαλλού, όμως, «εδώ και χρόνια τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ, ενώ στο Κερατσίνι δεν υπάρχει ασανσέρ για τους μαθητές με κινητικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα το μάθημα να γίνεται στις αίθουσες του ισογείου», εξηγεί στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Πειραιά, Γιώργος Φλουτσάκος.

Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι μεγάλες, αφού όπως φαίνεται στην επιστολή που έστειλε χθες ο νομάρχης Πειραιά, Γ. Μίχας, στον υπουργό Παιδείας, σε επτά σχολεία ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κενές παραμένουν θέσεις διδακτικού, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που φθάνουν έως και το 50% του συνόλου των προβλεπομένων, ενώ ανάλογα αποκαρδιωτική είναι η εικόνα και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πειραιά και το αντίστοιχο στον Γαλατά μετρούν επίσης κενές θέσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι θέσεις καλύπτονται από αναπληρωτές και όχι μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο «και μη επιτρέποντας, παράλληλα, την ανάπτυξη μιας σταθερής σχέσης με τους μαθητές», τονίζει στην «Κ» ο κ. Φλουτσάκος.

Η αδυναμία καταγραφής του συνόλου των παιδιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα και θα έπρεπε να φοιτούν στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής επιτείνει το πρόβλημα. «Ζητήσαμε από τους δήμους να μας ενημερώσουν εγγράφως, όμως μόνο δύο έχουν ανταποκριθεί μέχρι στιγμής», καταλήγει ο κ. Φλουτσάκος.