ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«H μετάταξη στην ΥΠΑ είναι σίγουρη λύση»

«Το πάρτι τελείωσε», δήλωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Ανδρέας Βγενόπουλος (αναφερόμενος βέβαια στη διαμάχη με την Αegean).

Ομως, πράγματι, τα πάρτι τελειώνουν είτε όταν φεύγει και ο τελευταίος είτε όταν όλοι κάθονται ράθυμα στις πολυθρόνες. Στην περίπτωση της Ολυμπιακής, πρόκειται για ακριβοπληρωμένες πολυθρόνες του Δημοσίου.

Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες, δόθηκε η δυνατότητα σε όποιον πιλότο της Ολυμπιακής το επιθυμεί, να μεταταχθεί στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας λαμβάνοντας περίπου το 80% των έως σήμερα ετήσιων αποδοχών του και απολαμβάνοντας όλα τα προνόμια των δημοσίων υπαλλήλων.

Παράλληλα, τους δίνεται η δυνατότητα να λαμβάνουν άδειες άνευ αποδοχών άνω του ενός έτους προκειμένου να εργάζονται σε ξένους αερομεταφορείς, διατηρώντας το δικαίωμα επιστροφής και παραμονής στην ΥΠΑ έως ότου συνταξιοδοτηθούν. Υπενθυμίζεται ότι οι πιλότοι της Ο.Α. έχουν ήδη «κερδίσει» ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη συμπλήρωση συντάξιμων χρόνων, bonus, κ.λπ.

Μισθός χωρίς… εργασία

Δεν χρειαζόταν να είναι κανείς προφήτης για να προβλέψει τι θα συμβεί. Η συντριπτική πλειονότητα από τους περίπου 380 κυβερνήτες της Ο.Α., των ανθρώπων δηλαδή που αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά του εθνικού αερομεταφορέα, θα επιλέξουν τον δρόμο της ΥΠΑ, ο οποίος επιπλέον τους ανοίγει τα φτερά για ακριβοπληρωμένη εργασία στο εξωτερικό (όταν «ανοίξει» η αγορά). Αλλωστε, εκτιμάται ότι, κατά μέσο όρο, η πλειονότητα των πιλότων που θα μεταταχθούν στην ΥΠΑ θα μπορούν να κερδίζουν περί τα 5.500 ευρώ χωρίς επί της ουσίας να εργάζονται!

Σύμφωνα με πηγές από την κοινότητα των αεροπόρων, ενδιαφέρον για πρόσληψη στη νέα εταιρεία δεν πρόκειται να δείξουν περισσότεροι από 80 πιλότοι της Ο.Α.

Πράγματι, στα διαδικτυακά φόρουμ των πιλότων κυριαρχεί η άποψη ότι η «νέα» Ολυμπιακή «δεν πληρώνει καλά σε σχέση με ξένους αερομεταφορείς, οπότε η μετάταξη στην ΥΠΑ αποτελεί σίγουρη λύση».

Αυτό βέβαια έχει ως αποτέλεσμα η Οlympic Air, προκειμένου να καλύψει τις θέσεις των περίπου 240 κυβερνητών και συγκυβερνητών για τα 22 αεροσκάφη της, να έχει ρίξει… δίχτυα παντού. (Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει προσλάβει περίπου 60 πιλότους, ελάχιστοι από τους οποίους προέρχονται από την «παλιά» Ολυμπιακή.) Οπως χαρακτηριστικά λέει στην «Κ» άνθρωπος του χώρου, «έχει μαζέψει ό,τι Ελληνες πιλότους υπήρχαν στο εξωτερικό, έχει πάρει πολλούς από την Αegeaκαι τώρα αναζητά ξένους πιλότους». Επιπλέον, φαίνεται ότι η «πηγή» της Ολυμπιακής «στέρεψε» και όσον αφορά τις αεροσυνοδούς. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι αεροσυνοδοί που έχουν συμπληρώσει 18 χρόνια θα «κυνηγήσουν» τη σύνταξη, ενώ καμία νεαρή αεροσυνοδός δεν θα πάει να δουλέψει για 1.500 ευρώ, όταν πριν κέρδιζε 2.500. «Τους έχει δοθεί η δυνατότητα να πάνε στο Δημόσιο, σε όποια υπηρεσία θέλουν, διατηρώντας το παλαιό μισθολογικό καθεστώς. Θα παρατηρηθούν τραγελαφικά φαινόμενα, με υπαλλήλους σε δημόσιες υπηρεσίες να λαμβάνουν περισσότερα από τους διευθυντές τους!».

Τα πρόσθετα μέτρα για τους πιλότους αναμένεται να κοστίσουν 8 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος του συνολικού προγράμματος για τους εργαζομένους της Ολυμπιακής θα ανέλθει στο 1,3 δισ. ευρώ.