Ταξιδεύουν καθημερινά ώς τον τόπο εργασίας τους

Ταξιδεύουν καθημερινά ώς τον τόπο εργασίας τους

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Στους δρόμους» φαίνεται ότι δαπανά πολλές ώρες μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μας, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Περίπου 27% των Ελλήνων εργαζομένων, δηλαδή 1.100.000 άτομα (βάσει απογραφής του 2001), δήλωσαν ότι εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Στον αριθμό αυτό συμπεριλαμβάνονται όσοι δουλεύουν σε διαφορετικό δήμο, νομό ή ακόμη και περιφέρεια. «Ωστόσο, η απασχόληση σε διαφορετική περιφέρεια εμφανίζεται πιο σπάνια, σε ποσοστό δηλαδή 8,5%», σχολιάζει η δρ Σταματίνα Κακλαμάνη, λέκτωρ στη Μεθοδολογία της Ερευνας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, που συνεργάστηκε στη μελέτη.

Ιδιαίτερα υψηλά είναι τα ποσοστά κινητικότητας προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Το 14% έως 21% των κατοίκων της Βοιωτίας, της Εύβοιας και της Κορινθίας απασχολούνται στην Αττική», επισημαίνει η δρ Μαρί – Νοέλ Ντυκέν, επίκουρη καθηγήτρια Στατιστικών και Οικονομετρικών Μεθόδων Χωρικής Ανάλυσης στο Παν. Θεσσαλίας. Αντίστοιχη είναι η τάση και στους όμορους δήμους της Θεσσαλονίκης, στο Κιλκίς και στη Χαλκιδική, όπου η μετακίνηση εργαζομένων προς την πόλη ξεπερνάει το 35%.

Αυτονομία, στασιμότητα

Ωστόσο, στασιμότητα και αυτονομία παρουσιάζεται στα νησιά του Αιγαίου, στη Δυτική Ελλάδα και στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη. Σύμφωνα με τις ερευνήτριες, αυτό ερμηνεύεται από τον τύπο της τοπικής οικονομίας, το συγκοινωνιακό δίκτυο, αλλά και από τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού. Το φαινόμενο σχετίζεται με την ανεργία που παρατηρείται σε πολλές περιοχές της χώρας, ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να μένουν εκτός του αστικού ιστού.

Δύο ώρες βρίσκεται καθ’ οδόν η 26χρονη κοινωνική λειτουργός Κατερίνα Λυτροκάπη, που μένει στην Καλλιθέα, αλλά δουλεύει στη Σαλαμίνα. «Η διαδρομή μου ξεκινάει με τρένο και συνεχίζεται με καραβάκι από τον Πειραιά», εξηγεί η νεαρή κοπέλα. «Υπάρχει αντίστοιχη ακτοπλοϊκή σύνδεση και από το Πέραμα, όμως η διαδρομή έως εκεί διαρκεί πάντοτε περισσότερο λόγω κίνησης. Ταξιδεύω από το Πέραμα μόνο όσες φορές έχει απαγορευτικό στον Πειραιά». Το κόστος της μετακίνησης ανέρχεται στα 150 ευρώ μηνιαίως. Η 26χρονη κοπέλα, ωστόσο, δεν σκέφτεται να μετακομίσει στη Σαλαμίνα. «Μου αρέσει η βαβούρα της Αθήνας. Προς το παρόν, δεν έχω υποχρεώσεις και η απόσταση είναι υποφερτή. Το αντικείμενο, άλλωστε, της δουλειάς μου με αποζημιώνει». Τα 90 χλμ. που χωρίζουν τη Λαμία από το Καρπενήσι διανύει σε 90 λεπτά καθημερινά με το αυτοκίνητό της η ψυχολόγος Χρύσα Τέφογλου. Η νεαρή ψυχολόγος, που είναι και μητέρα δύο παιδιών, ξυπνάει κάθε πρωί στις 6 παρά τέταρτο για να είναι συνεπής στη δουλειά της. «Οικονομικά αυτό μεταφράζεται σε περισσότερο από 350 ευρώ μηνιαίως, αφού καλούμαι να πληρώνω βενζίνη, να συντηρώ το αυτοκίνητο, να έχω οδική προστασία και μεικτή ασφάλεια».

Είναι, όμως, το πρωινό ωράριο που διευκολύνει τη νεαρή γυναίκα. «Αν δούλευα στη Λαμία, θα ήταν απόγευμα, οπότε θα αναγκαζόμουν να πληρώνω νταντά για τα παιδιά μου». Επιπλέον, δουλεύοντας στο Δημόσιο έχει τις διακοπές των εκπαιδευτικών, «έτσι έχω τη δυνατότητα να αφιερώνω χρόνο στην οικογένειά μου και αυτό αποτελεί την εποχή αυτή προτεραιότητα στη ζωή μου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή