ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ολιγοήμερη αναβολή και… εκπτώσεις

Ολιγοήμερη αναβολή έδωσε η εταιρεία Νέα Οδός Α. Ε. στη λειτουργία των νέων παράπλευρων διοδίων της εθνικής οδού Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας. Στόχος, να αποφευχθεί το άνοιγμα «μετώπων» με τους χιλιάδες οδηγούς που χρησιμοποιούν καθημερινά τον άξονα, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές. Από χθες καταργήθηκαν τα διόδια του Σχηματαρίου και λειτούργησαν για πρώτη φορά τα διόδια στη Θήβα.

Σύμφωνα με όσα είχαν έως προχθές ανακοινωθεί, χθες επρόκειτο να είναι η πρώτη ημέρα λειτουργίας των νέων πλευρικών σταθμών διοδίων στη Μαλακάσα, τα Οινόφυτα, τη Θήβα και την Τραγάνα. Ωστόσο, τελικά αποφασίστηκε η λειτουργία τους να αναβληθεί για μερικές ημέρες. Κανονικά λειτούργησαν τα πλευρικά διόδια στο Καπανδρίτι, τα οποία όμως προϋπήρχαν.

Ταυτόχρονα η Νέα Οδός Α. Ε. έκανε ολιγοήμερες εκπτώσεις στα διόδια των Αφιδνών, ζητώντας διόδια 1,40 ευρώ, έναντι 1,85 ευρώ που έχει ανακοινωθεί ότι θα ισχύσει. Το θέμα βέβαια δεν έχει κλείσει, τουλάχιστον για τις θιγόμενες από τα νέα διόδια περιοχές. «Δεν δεχόμαστε να πληρώνουμε διόδια για να πάμε στο σπίτι μας ή στη δουλειά μας», λέει στην «Κ» ο κοινοτάρχης Μαλακάσας κ. Κωνσταντίνος Λίτσας. «Η εφορία μας, για παράδειγμα, βρίσκεται στον Αγιο Στέφανο. Θα πρέπει να πληρώνουμε διόδια για να εξυπηρετηθούμε; Η εναλλακτική μας λύση είναι ένας άθλιος παράδρομος, επικίνδυνος και κακοσυντηρημένος. Είμαστε αποφασισμένοι να μην επιτρέψουμε να κατασκευαστούν πλευρικά διόδια στη Μαλακάσα και θα κάνουμε ό, τι χρειαστεί».

Η ανακατασκευή του τμήματος Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας (175 χλμ.) περιλαμβάνεται στη σύμβαση για την κατασκευή της Ιονίας Οδού στην Ηπειρο (Αντίρριο – Ιωάννινα, 196 χλμ.). Το έργο έχει αναλάβει η εταιρεία Νέα Οδός Α. Ε., η οποία θα εκμεταλλεύεται για 32 χρόνια τα διόδια. Αξίζει να σημειωθεί πως αρχικά (14 Μαρτίου 2007) το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε ανακοινώσει ότι θα γίνουν περιορισμένες μόνο αλλαγές στα διόδια του συγκεκριμένου τμήματος της εθνικής οδού. Στη συνέχεια όμως αποκαλύφθηκε ότι η σύμβαση (που κυρώθηκε και από το ΠΑΣΟΚ στη Βουλή) έδινε το δικαίωμα στην παραχωρησιούχο να «κλείσει» όλες τις εισόδους από τους κόμβους, ακόμα και μέσα στην Αθήνα. Μάλιστα αρχικά επρόκειτο να κατασκευαστούν διόδια και στους κόμβους Πύρνας και Καλυφτάκη, αλλά η κατασκευή τους ακυρώθηκε λόγω της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό. Τελικά, αναβλήθηκε προσωρινά η κατασκευή διοδίων και στην Βαρυμπόμπη και στον Αγιο Στέφανο, έπειτα από παρέμβαση του υφυπουργού κ. Θεμ. Ξανθόπουλου.

Εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ

«Οι παραχωρησιούχοι εισπράττουν από πέρυσι τον Απρίλιο πυκνά και ακριβά διόδια, ενώ έχουν σημαντικές προκαταβολές από το Δημόσιο, χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η κατασκευή των οδικών αξόνων, εκτός από μερικά τμήματα», σχολίασε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια εργα, κ. Γ. Μαγκριώτης.