ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρέμβαση του νομάρχη Βοιωτίας για τα νέα διόδια

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις από τα νέα διόδια που τοποθετήθηκαν στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο τμήμα από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια. Χθες στην υπόθεση παρενέβη ο νομάρχης Βοιωτίας, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην τοποθέτηση διοδίων στην έξοδο της εθνικής οδού προς τη Θήβα και ζητώντας τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Δυσμενέστερο πλαίσιο

Μετά τους δήμους της βόρειας Αττικής, ήρθε η σειρά της Βοιωτίας να εκφράσει την αντίθεσή της στη θέσπιση των νέων διοδίων, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης του έργου. Με χθεσινή του ανακοίνωση ο νομάρχης Βοιωτίας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς, στρέφεται εναντίον του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εκτιμώντας ότι το νέο σύστημα είσπραξης διοδίων θα επιβαρύνει τους χιλιάδες εργαζομένους που μετακινούνται για εργασία στη βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων και Σχηματαρίου, καθώς και τους μόνιμους κατοίκους της ευρύτερης αυτής ζώνης. «Το νέο τιμολόγιο διαμορφώνει ένα πλαίσιο σαφέστατα δυσμενέστερο από το προηγούμενο και το οποίο θα δημιουργήσει τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα, καθώς θα επιβαρύνει τόσο την παλαιά εθνική οδό Θηβών – Λιβαδειάς – Λαμίας με σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας με Ι.Χ. αλλά και μεγάλα βαρέα οχήματα, για την αποφυγή των νέων διοδίων της Θήβας, όσο και τους παράδρομους της εθνικής οδού, στο ύψος των Οινοφύτων και Σχηματαρίου, οι οποίοι επίσης θα δεχτούν σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας και οι οποίοι βρίσκονται σε κάκιστη κατάσταση, με αποτέλεσμα την αύξηση των ατυχημάτων.

Κατασκευή παράκαμψης

Η νομαρχία Βοιωτίας ζητά από το ΥΠΕΧΩΔΕ και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας να αναλάβουν την αναβάθμιση της παλαιάς εθνικής οδού, την άμεση κατασκευή της παράκαμψης Θηβών και την αναβάθμιση των παράπλευρων οδών στο Σχηματάρι και τα Οινόφυτα. Υπενθυμίζεται ότι κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια απέτρεψαν τελικά την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στις εισόδους της εθνικής οδού στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη. Ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Θεμ. Ξανθόπουλος υποσχέθηκε ότι τα διόδια θα λειτουργήσουν μόνο αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή παράδρομου 5,5 χιλιομέτρων, ώστε να δοθεί εναλλακτική λύση στους κατοίκους των βορείων προαστίων. Η κοινοπραξία Νέα Οδός Α.Ε., που έχει τον έλεγχο του άξονα, υπενθυμίζει ότι η τοποθέτηση των διοδίων προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης που ψηφίστηκε από τη Βουλή.