Σερφάρουν οι δύο στους τρεις μαθητές Δημοτικού

Σερφάρουν οι δύο στους τρεις μαθητές Δημοτικού

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Παιδιά σας μιλάω για την πείρα μου. Οταν ήμουν ανήλικος έπαιζα άπειρες ώρες παιχνίδια. Ετσι ήταν το φυσιολογικό μου. Πολλές φορές δεν πήγαινα σχολείο γιατί έπρεπε να τερματίσω το παιχνίδι. Οταν κανονίζαμε LAN (σ.σ. LAN party είναι πάρτι όπου ο καθένας φέρνει τον υπολογιστή του και όλοι μαζί συνδέονται μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα τοπικό δίκτυο -Local Area Network- παίζοντας παιχνίδια κ.λπ.) ήταν το χειρότερο. Ξέχναγα να φάω, ξέχναγα τους γονείς που μου φώναζαν ότι θα με πιάσουν ημικρανίες και ότι θα στραβωθώ τόσην ώρα στο pc. Τα ξέχναγα όλα. Το κακό έγινε. Βρέθηκα μια μέρα με υπερκόπωση στο νοσοκομείο και με το κεφάλι μου «καζάνι» ύστερα από έξι μέρες LAN και επί δύο χρόνια με τρεις ώρες ύπνο. Το αποτέλεσμα είναι να βρω άλλες ασχολίες, όπως να κάνω προγραμματισμό και να παίζω βόλεϊ αντί να λιώνω σε βλακείες, όπως άρχισα να λέω. Τελικά, αυτήν την στιγμή είμαι προγραμματιστής, ο οποίος ετοιμάζεται να αποφοιτήσει και σε κανένα χρόνο θα πάω για master. Τα παιχνίδια όμως δεν τα ξέχασα και μου έμειναν τόσο σαν απωθημένο, αλλά και σαν φόβος. Στο pc δεν βάζω παιχνίδια για να μην «κολλήσω». Γνωρίζω ότι άμα βάλω κάποιο παιχνίδι, πάει, τελείωσε. Σπάνια συμμετέχω σε LAN και αυτό σε υπολογιστή άλλου παιδιού, ώστε να σηκωθώ κάποια στιγμή. Μου προκαλεί λύπη το να βλέπω άτομα στο Ιντερνετ καφέ να «λιώνουν», λες και δεν υπάρχει άλλη μέρα να παίξουν ένα παιχνίδι. Δεν θεωρώ κακό πράγμα τα παιχνίδια, αλλά με μέτρο. Συγγνώμη αν σας κούρασα, αλλά χρειαζόμουν αυτό το post».

Γραμμή υποστήριξης

Ισως μόνο αν έχει περάσει κανείς ένα τέτοιο «λούκι», όπως αυτό που περιέγραψε ένας νέος άνθρωπος σε κάποιο φόρουμ, μπορεί να δώσει στους άλλους να καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι εξαρτημένος από το Ιντερνετ και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. «Υπήρξαν περιπτώσεις εφήβων που από μόνοι τους αναζήτησαν συμβουλές και καθοδήγηση στη χρήση του Ιντερνετ», εξήγησε η λέκτωρ Παιδιατρικής και επιστημονική υπεύθυνη της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», κ. Αρτεμις Τσίτσικα. Η κ. Τσίτσικα ανακοίνωσε χθες την επίσημη λειτουργία τής χωρίς χρέωση γραμμής βοήθειας «ΥποΣΤΗΡΙΖΩ» (800 11 800 15 ή στο [email protected]). Επίσης, παρουσίασε έρευνα που διενήργησε σε 602 μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού σε 28 σχολεία της Αττικής το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Saferinternet σε συνεργασία με την εν λόγω ΜΕΥ και το Γραφείο Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθηνών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι 8 στους 10 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού «σερφάρουν» μόνοι τους συνήθως από το δωμάτιό τους όπου το 35% έχει τον υπολογιστή, καμιά φορά «μιλάνε» μεταξύ τους και παίζουν δημοφιλή παιχνίδια. Παρ’ όλο που ένα στα πέντε μαθαίνει μόνο του πώς να χρησιμοποιεί τον Η/Υ, ουσιαστικά είναι «αναλφάβητα» σε ό,τι αφορά στην ασφαλή χρήση, τόσο του υπολογιστή όσο και του Ιντερνετ, αφού η διδασκαλία της Πληροφορικής ξεκινά στην Α΄ Γυμνασίου. Με αυτό το δεδομένο, εκπαιδευτικοί διατυπώνουν επιφυλάξεις για την πρόσφατη διανομή φορητών υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, τη στιγμή που και οι ίδιοι δεν είναι επαρκώς καταρτισμένοι.

Οι εκπαιδευτικοί

«Το πρόγραμμα σπουδών για την Πληροφορική πρέπει να μελετηθεί από την αρχή. Είμαστε πίσω σε αυτόν τον τομέα. Δίνουν φορητούς υπολογιστές στο Γυμνάσιο, ενώ τα παιδιά δεν έχουν κάνει ποτέ πριν μάθημα», έλεγε ένας εκπαιδευτικός σε πρόσφατη έρευνα του Saferinternet για την ασφαλή χρήση του Ιντερνετ στα σχολεία, ενώ σχετικό ερώτημα τέθηκε στο περιθώριο του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ασφαλούς Διαδικτύου 2009 που έγινε στο Λουξεμβούργο στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου. «Τα παιδιά είναι απροετοίμαστα», τόνισε χθες από την πλευρά της η Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Saferinternet, δρ Βερόνικα Σαμαρά, και πρόσθεσε ότι σε σεμινάρια που παραδίδουν στα σχολεία, στα αυτιά τους φθάνουν διηγήσεις καθηγητών για τις ιστοσελίδες στις οποίες μπαίνουν τα παιδιά εν ώρα μαθήματος, πέραν των ενδεδειγμένων από το πρόγραμμα. «Το επιτρέπει αυτό η ασύρματη σύνδεση που μπορεί να προσφέρεται από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών», διευκρίνισε η κ. Σαμαρά. Επί του θέματος αναμένεται να τοποθετηθεί σύντομα το Saferinternet, μετά και τον έλεγχο τεχνικών στοιχείων, όπως το είδος των φίλτρων με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα σχολικά laptop κ.ά.

Πάντως, για την καλύτερη πληροφόρηση γονέων και παππούδων, που είθισται να περνούν αρκετές ώρες με τα εγγόνια, λόγω των υποχρεώσεων των γονιών τους, το Saferinternet υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, θα ξεκινήσουν ενημερωτικές ομιλίες από νέους, εξοικειωμένους με τις νέες τεχνολογίες κληρικούς, με σκοπό «να μη δαιμονοποιηθεί το Ιντερνετ από αυτές τις ηλικίες», σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Κορμά, επιστημονικό συνεργάτη της προαναφερθείσας ΜΕΥ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή