Μια βόλτα στον Πειραιά

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δείξε μου την πληρότητα των κόκκινων λεωφορείων να σου πω πώς θα τα πάμε φέτος», λένε στη δική τους αργκό οι άνθρωποι του τουρισμού, χαμογελώντας από τώρα για τα πρώτα δείγματα γραφής. Ηδη, από το λιμάνι του Πειραιά κάνουν τις πρώτες τους θερινές διαδρομές τα -γνώριμα εδώ και τρία χρόνια στο κέντρο της Αθήνας- διώροφα λεωφορεία πραγματοποιώντας «κυκλικά» δρομολόγια έως την Αθήνα, με επιβάτες τουρίστες.

Στο μεγάλο λιμάνι, τη μερίδα του λέοντος στην πελατεία των τουριστικών λεωφορείων, έχουν οι επισκέπτες των κρουαζιεροπολοίων, αλλά… «παρεισφρέουν» και Ελληνες από την περιφέρεια, που βιώνουν την εμπειρία να ξεναγούνται ως τουρίστες στον τόπο τους.

Εκτός από την προσθήκη της νέας «πειραιώτικης» γραμμής, τα κόκκινα λεωφορεία ακολουθούν και την κλασική διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας. Ξεκινούν από το Σύνταγμα, φθάνουν στην αρχή της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, για να πάνε οι επιβάτες στην Πλάκα, κατόπιν στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης και συνεχίζουν στον Ιερό Βράχο, στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, τον Εθνικό Κήπο, Μουσείο Μπενάκη, Παναθηναϊκό Στάδιο, Βιβλιοθήκη, Μουσείο, Ομόνοια, πλατεία Καραϊσκάκη, Θησείο, πλατεία Κοτζιά και επιστροφή στο Σύνταγμα, με παρακάμψεις το τελευταίο διάστημα, κατά τις απογευματινές ώρες, λόγω των συγκεντρώσεων των «Αγανακτισμένων» στο Σύνταγμα. Ενα συνονθύλευμα λαών αποτελεί τη σύνθεση των επιβατών των διώροφων κόκκινων λεωφορείων. «Αρκετοί τουρίστες προέρχονται από τις σκανδιναβικές χώρες, αλλά έχουμε επίσης Ισπανούς, Καναδούς, Αυστραλούς, Τούρκους, Ιάπωνες, Κορεάτες, Βραζιλιάνους και Ινδούς», λέει στην «Κ» εκ μέρους της εταιρείας City Sightseeing Tours ο κ. Πρόδρομος Γελεγένης. Μάλιστα, προκειμένου να προφυλαχθούν από τον ήλιο και τη ζέστη, δίνουν στους τουρίστες κινέζικες χάρτινες ομπρέλες, ενώ ένα από τα οχήματα διαθέτει τέντα στην οροφή. «Εχουν τη δυνατότητα να ανεβούν και να κατεβούν χρησιμοποιώντας το ίδιο εισιτήριο από τις 9 π.μ. έως τις 8 μ.μ. ενώ η επόμενη ημέρα προσφέρεται δωρεάν. Ενας ενήλικας θα δώσει 18 ευρώ για τη διαδρομή της Αθήνας και 22 ευρώ για εκείνην που συνδέει Αθήνα – Πειραιά, ενώ τα παιδικά εισιτήρια κοστίζουν 8 ευρώ και 9 ευρώ αντίστοιχα, τιμές που έχουν συγκρατηθεί στα περυσινά επίπεδα». Τα επιχειρηματικά «φώτα» ζητούν ενδιαφερόμενοι και από άλλα μέρη της Ελλάδας, με πρώτο παράδειγμα την Κρήτη, όπου επιχειρηματίας σκοπεύει να ξεκινήσει ανάλογη ξενάγηση στην πόλη των Χανίων. Τουριστικά λεωφορεία, παντού, είναι μια τάση που προδιαγράφεται.

Ωστόσο, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, την επιβατική κίνηση των τουριστικών λεωφορείων έχει επηρεάσει η εμφάνιση δεύτερης εταιρείας που από τα τέλη του περυσινού Απριλίου κυκλοφορούσε τρία επίσης κόκκινα και ανοιχτού τύπου λεωφορεία στην πρωτεύουσα. Τα εν Ελλάδι γραφεία της ξένης εταιρείας γίνονταν καθημερινά αποδέκτες σωρείας παραπόνων από τουρίστες που ξεκινούσαν την ξενάγηση με το «ένα λεωφορείο», σε κάποιο σημείο μπερδεύονταν από την ομοιότητα και επιβιβάζονταν στο «άλλο», όπου τους ζητείτο να πληρώσουν ξανά εισιτήριο. H εταιρεία Somaco Α.Ε., νόμιμος εκπρόσωπος της αγγλικής μητρικής City Sightseeing Ltd στην Ελλάδα, είχε κινηθεί δικαστικά και έτσι, φέτος, η δεύτερη εταιρεία έχει αλλάξει αρχικά το χρώμα του λεωφορείου της σε κίτρινο, καθώς και τις στολές των συνοδών.

Τον προσεχή Νοέμβριο αναμένεται να εκδικαστεί η υπόθεση για διαφυγόντα κέρδη της City Sightseeing. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Αγγλία, από όπου δραστηριοποιείται σε περίπου 100 πόλεις παγκοσμίως, έχοντας γίνει αποδέκτες παραπόνων από ταξιδιωτικά γραφεία και tour operators από όλον τον κόσμο, διαμήνυσαν πέρυσι στο ελληνικό παράρτημα ότι θα απέσυραν την επιχείρηση από την Αθήνα αν δεν υπήρχε διευθέτηση του ζητήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή