Ενέχυρο έγινε η πολυτέλεια…

Ενέχυρο έγινε η πολυτέλεια…

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολυτελή αυτοκίνητα που είχαν κατακλύσει τους αθηναϊκούς δρόμους τα προηγούμενα χρόνια έχουν εξαφανιστεί ως διά μαγείας. Ενα από τα σενάρια θέλει τα θηριώδη οχήματα κλεισμένα σε γκαράζ των βορείων και νοτίων προαστίων, με τους ιδιοκτήτες τους να ανησυχούν μην προκαλέσουν το κοινό αίσθημα. Ενα άλλο, που επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ, είναι ότι πολλά υπερπολυτελή οχήματα, Μερσεντές, Τζάγκουαρ, Πόρσε, BMW κ. ά. βρίσκονται παρκαρισμένα σε… ενεχυροδανειστήρια στα Μεσόγεια.

Εταιρεία στο Κορωπί, που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων σε αγοραπωλησίες οχημάτων, δέχεται ως ενέχυρο αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, φορτηγά και σκάφη. Δίνει στον ιδιοκτήτη το μισό της εκτιμώμενης αξίας πώλησης του οχήματος, με την προοπτική τα χρήματα να επιστραφούν μαζί με τόκο 0,75% τον μήνα συν κάποια έξοδα. «Φέτος έχουμε παρατηρήσει αύξηση της τάξεως του 30%, των ατόμων που βάζουν ενέχυρο το όχημά τους για να πάρουν μετρητά. Περίπου 10% αυτών δεν μπορούν να αποπληρώσουν και τελικά καταφεύγουν σε κάποιο πρόγραμμα πώλησης. Πριν από τρία χρόνια, αυτό το ποσοστό ήταν σχεδόν μηδενικό. Αλλο ένα 15% το φέρνει απευθείας για πώληση», περιγράφει στην «Κ» ο διευθυντής της επιχείρησης κ. Χρήστος Ιωάννου. Οπως εξηγεί ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται τα τελευταία επτά χρόνια στην Ελλάδα, οι περισσότεροι δίνουν τα πολυτελή αυτοκίνητά τους εξαιτίας της μεγάλης έλλειψης ρευστότητας που υπάρχει στην αγορά. «Οι τράπεζες δεν διευκολύνουν τους επιχειρηματίες, έχουν σταματήσει να δίνουν δάνεια, με αποτέλεσμα πολλοί να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Περισσότερο, όπως προκύπτει από την πελατεία μας, έχει πληγεί ο κατασκευαστικός κλάδος. Δεν μιλάμε για μικρές επιχειρήσεις, προσφάτως δανείσαμε σε κάποιον 100.000 ευρώ και εκείνος μας άφησε ενέχυρο μια πανάκριβη Φεράρι», περιγράφει ο κ. Ιωάννου. Αντίθετα, όπως υποστηρίζει, ανάρπαστα γίνονται τα μικρά και οικονομικά οχήματα.

Οπως παραδέχονται ενεχυροδανειστές, όλο και περισσότεροι αφήνουν το αυτοκίνητό τους, το φορτηγό της δουλειάς, ακόμα και βαριά μηχανήματα για να ξεπληρώσουν δόσεις του σπιτιού. «Δεν είμαι σε θέση να ξέρω ποιος είναι ο άνθρωπος που έχω απέναντί μου και ποιοι λόγοι τον ωθούν στο να αναζητήσει χρήματα με τον συγκεκριμένο τρόπο, ωστόσο, πολλές φορές καταλαβαίνω ότι δεν είναι πλούσιος, όταν για παράδειγμα παραλαμβάνω ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, η αξία του οποίου δεν ξεπερνάει τις 2.000 – 3.000 ευρώ», μας λέει ενεχυροδανειστής που δραστηριοποιείται στην περιφέρεια και θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Βάρος αβάσταχτο

Ανάλογη εικόνα υπάρχει και για τα σκάφη αναψυχής, ιδιοκτήτες των οποίων προσπαθούν με κάθε τρόπο να τα ξεφορτωθούν «σκοτώνοντάς» τα ακόμα και στο ένα τρίτο της αρχικής τιμής. Ενας από τους βασικούς λόγους, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, έχει να κάνει με τα αυξημένα τεκμήρια που επιβλήθηκαν, αλλά και τον φόβο επιβολής μιας νέας φορολογίας. Τα φουσκωτά που αγοράστηκαν σε περίοδο ευημερίας, τώρα έχουν γίνει βάρος αβάσταχτο. Σκάφη οκτώ μέτρων, πλήρως εξοπλισμένα, πωλούνται έναντι 40.000 ευρώ. Ομοίως, αυτοκίνητα με αρχική εμπορική αξία 50, 60 ή 100.000 ευρώ, σκονισμένα το ένα δίπλα στο άλλο, πωλούνται μισοτιμής. «Ενα Καγιέν των 60.000 ευρώ σήμερα πωλείται 25.000», μας λέει ο κ. Ιωάννου. Στην ερώτησή μας αν σε τέτοιες εποχές υπάρχουν αγοραστές, ο ίδιος απαντάει: «Φυσικά και υπάρχουν». Σε αυτό το σημείο μας έρχεται στο νου μια συζήτηση από αθηναϊκό καφενείο: «Πήρε η κουμπάρα μας μια BMW μεταχειρισμένη με 15.000 και τώρα με πιέζει και η γυναίκα μου να αγοράσουμε κι εμείς. Εχω κάτι λεφτά στην άκρη, μπορεί να πουλήσω και κάνα χωράφι. Ε ρε, τι έχει να γίνει αν κατέβω στο χωριό με Μερσεντές…».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή