Διευθυντές σχολείων με πλαστά διπλώματα

Διευθυντές σχολείων με πλαστά διπλώματα

2' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ένα ξεχασμένο χαρτί μέσα στον φάκελο «Πολύτιμα Εγγραφα» μιας γειτόνισσας φίλης της ήθελε μια καθηγήτρια να κερδίσει τη θέση της διευθύντριας σε σχολείο. Πλαστογράφησε, λοιπόν, το πιστοποιητικό που βεβαίωνε ότι η… φίλη της γνωρίζει από υπολογιστές και το παρουσίασε ως δικό της. Ενας άλλος υποψήφιος για τη θέση του σχολικού συμβούλου παρουσιάστηκε να έχει εξαετή διοικητική εμπειρία, καθώς ήταν διευθυντής σε σχολείο στην περιοχή των Θρακομακεδόνων από το 2005. Μόνο που το συγκεκριμένο σχολείο πήρε ΦΕΚ ίδρυσης το 2006!

Πρόκειται για ορισμένες μόνο από τις περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών υποψηφίων, τα οποία ανακαλύφθηκαν στην Αθήνα κατά τον έλεγχο που γίνεται στο πλαίσιο της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και σχολικών συμβούλων. «Σε μία κοινωνία που ο δάσκαλος αποτελεί πρότυπο και έρχεται καθημερινά σε επαφή με το πιο ζωντανό κομμάτι της, τους νέους μας, δεν μπορεί παρά να ποιεί ήθος. Ψευδή στοιχεία και παρατυπίες δεν έχουν θέση στην εκπαιδευτική κοινότητα, με τη βοήθεια της οποίας δεν θα επιτρέψουμε να επαναληφθούν τα φαινόμενα αυτά» δήλωσε χθες στην «Κ» η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, η οποία ζήτησε να ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις κατά των εκπαιδευτικών που κατέθεσαν πλαστά δικαιολογητικά, καθώς και να σταλούν οι υποθέσεις στον εισαγγελέα.

Ειδικότερα, οι επιτήδειοι εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν τα πλαστά δικαιολογητικά για να κερδίσουν κάποια επιπλέον μόρια στην κούρσα του ανταγωνισμού. Ενδεικτικά, στην Αθήνα έχουν υποβληθεί περί τις 500 αιτήσεις για 180 θέσεις, ενώ η διαδικασία επιλογής θα ολοκληρωθεί στο τέλος Ιουλίου. Οι παραπάνω περιπτώσεις πλαστών δεν είναι οι μόνες. Ιδού ορισμένες ακόμα από τη σταχυολόγηση όσων έχουν ανακαλύψει οι έως τώρα έλεγχοι:

– Θεολόγος εκπαιδευτικός παρουσιάστηκε να έχει ένα δεύτερο πτυχίο, από Σχολή Φιλοσοφίας. Το πτυχίο αποδείχθηκε «μαϊμού».

– Πόσοι δάσκαλοι και καθηγητές ξέρουν αγγλικά και χρήση υπολογιστών; Μπορεί πολλοί από τους περίπου 135.000 εκπαιδευτικούς όλων των δημόσιων σχολείων της χώρας, αλλά σίγουρα πιο λίγοι από όσους δείχνουν τα χαρτιά… Και αυτό διότι τα περισσότερα πλαστά δικαιολογητικά κατά τη διαδικασία επιλογής διευθυντών και σχολικών συμβούλων αφορούσαν τη γνώση ξένης γλώσσας και υπολογιστών.

– Πολλοί υπέβαλαν πιστοποιητικά που δεν αναγνωρίζονται από το ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να εξετάζεται η εγκυρότητά τους. Για παράδειγμα, κάποιοι παρουσίασαν πιστοποιητικά αγγλικής γλώσσας που τα έχουν πάρει σε κάποιο βρετανικό πανεπιστήμιο και όχι μέσω κάποιων από τις εγκεκριμένες διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

– Εκτός από τον δόλο, υπήρξαν περιπτώσεις που τα συνημμένα σε μία αίτηση δικαιολογητικά δείχνουν ανεπίτρεπτη… ελαφρότητα. Για παράδειγμα, τι πτυχίο θα σκεφτόταν κάποιος υποψήφιος να υποβάλει στην κατηγορία «Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών»; Η κοινή λογική λέει κάποιο πτυχίο μεταπτυχιακών σπουδών σε πανεπιστήμιο. Μία εκπαιδευτικός, πάντως, υπέβαλε ένα πιστοποιητικό που είχε πάρει όταν παρακολούθησε «μεταπτυχιακό σεμινάριο», όπως το χαρακτήρισε η ίδια, το οποίο διοργάνωσε γνωστό κοινωφελές ίδρυμα στο πλαίσιο του επιμορφωτικού του προγράμματος.

– Υπήρξε υποψήφιος που διεκδίκησε και μία θέση διευθυντή και μία θέση σχολικού συμβούλου. Ο νόμος δεν το απαγορεύει. Μόνο που ο ενδιαφερόμενος κατέθεσε δύο… βιογραφικά, το καθένα διαμορφωμένο έτσι ώστε να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα μόρια.

– Εκπαιδευτικός που είχε καθαιρεθεί από προϊσταμένη γραφείου διεκδικεί να γίνει τώρα σχολική σύμβουλος. Οι λόγοι της καθαίρεσης; Εκλεινε το γραφείο την περίοδο του Αυγούστου και έφευγε, άφηνε απλήρωτους τους ωρομισίθιους παρότι υπήρχαν τα κονδύλια, δεν υπολόγιζε σωστά τα λειτουργικά κενά που έχουν τα σχολεία κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τώρα, η ίδια εκπαιδευτικός υπέβαλε εκ νέου υποψηφιότητα για τη θέση σχολικού συμβούλου. Βέβαια, εκτός από την κωμική πλευρά του, το ζήτημα έχει μία σοβαρή ηθική διάσταση. «Είναι ντροπή να γίνονται όλα αυτά. Και όταν συμβαίνουν τέτοια πράγματα στον χώρο της εκπαίδευσης έχει διπλή σημασία. Διότι ο δάσκαλος οφείλει να δίνει το παράδειγμα» ανέφερε χθες στην «Κ» ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, κ. Ιωάννης Κουμέντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή