Πόλος ανάπτυξης το νέο λιμάνι της Πάτρας

Πόλος ανάπτυξης το νέο λιμάνι της Πάτρας

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΑΤΡΑ. Ελπίδες για ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας δίνει στους φορείς η λειτουργία του νέου λιμανιού της Πάτρας. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το νέο λιμάνι θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης σε νέες επιχειρηματικές και εμπορικές δραστηριότητες, που αφορούν τη διακίνηση και πώληση προϊόντων, ενώ παράλληλα εκτιμούν ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τη λειτουργία εταιρειών που θα ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών.

Επιπλέον, απέναντι από το νέο λιμάνι βρίσκονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις των παλιών εργοστασίων της «Πειραϊκής – Πατραϊκής» και του «Λαδόπουλου», που ανήκουν στο Οργανισμό Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) και τον Δήμο Πατρέων αντίστοιχα. Μάλιστα ο δήμαρχος Πατρέων κ. Γιάννης Δημαράς σε δηλώσεις που έκανε, συνέδεσε την ανάπτυξη με δράσεις που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στις εκτάσεις των δύο παλαιών εργοστασίων.

Παράλληλα σημείωσε ότι «το νέο λιμάνι είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, που υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην πόλη και την οικονομία της». Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Απόστολου Κατσιφάρα, ο οποίος τόνισε ότι «στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, έργα τέτοιας εμβέλειας και τέτοιων δυνατοτήτων, μπορούν να σημάνουν την επανεκκίνηση της ανάπτυξης».

Την ίδια στιγμή ωστόσο παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι για να αναπτυχθούν οι νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες θα πρέπει με τη φροντίδα του δήμου να ξεπεραστούν τα πολεοδομικά εμπόδια, αφού όπως προσθέτουν, τμήμα της παραλιακής περιοχής είναι ζώνη αμιγούς κατοικίας οπότε δεν επιτρέπεται η «στέγαση» άλλων αρμοδιοτήτων.

Οσον αφορά τη λειτουργία του νέου λιμανιού η διοίκηση του ΟΛΠΑ είναι ικανοποιημένη, αλλά θα περιμένει να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα έως ότου, διαπιστώσει στην πράξη, σε συνεργασία πάντα με τις ναυτιλιακές εταιρείες, τους ναυτιλιακούς πράκτορες και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς, τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν, για να προχωρήσει άμεσα σε βελτιωτικές ενέργειες. Πάντως, ένα από τα προβλήματα που παρουσιάστηκε τις πρώτες ημέρες ήταν η οδική σήμανση για την πρόσβαση στο λιμάνι από τις εθνικές οδούς Πατρών – Κορίνθου και Πατρών-Πύργου, μέσω της περιμετρικής της Πάτρας. Ετσι λοιπόν τοποθετήθηκαν ενημερωτικές πινακίδες στην Περιμετρική, ώστε οι οδηγοί των φορτηγών να χρησιμοποιούν τους κόμβους της Οβρυάς και του Γλαύκου, και έτσι να μην αναγκάζονται να μπαίνουν στην πόλη.

Παράπλευρη συνέπεια

Ακόμη όσον αφορά τους οδηγούς των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων μπορούν να χρησιμοποιούν τον κόμβο του Γλαύκου και μέσω της λεωφόρου Ελευθερίου Βενιζέλου να φθάνουν στο νέο λιμάνι ή μέσω της λεωφόρου Κανελλοπούλου να μπαίνουν στην παραλιακή της Πάτρας και να φθάνουν στο λιμάνι.

Η λειτουργία του νέου λιμανιού αναμένεται να έχει και μια ακόμη παράπλευρη συνέπεια. Να προκαλέσει τη μετακίνηση αλλοδαπών, που επιχειρούν καθημερινά να ταξιδέψουν παράνομα προς την Ιταλία. Ηδη ένας σημαντικός αριθμός μεταναστών διαμένει στην περιοχή του αμαξοστασίου του ΟΣΕ στον Αγιο Ανδρέα, το οποίο βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από το νέο λιμάνι. Αυτή η μετακίνηση από το παλιό στο νέο λιμάνι προβληματίζει την αστυνομία, διότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν υπάρξει συμπλοκές μεταναστών, για την πρόσβαση στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή