Μακρινό όνειρο το τραμ σε Βόλο, Ιωάννινα, Πάτρα

Μακρινό όνειρο το τραμ σε Βόλο, Ιωάννινα, Πάτρα

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν στην Αθήνα θεωρείται αργό, τι να πει και η περιφέρεια; Ο λόγος για το τραμ, το μέσο που εξυπηρετεί περίπου 65.000 επιβάτες κάθε μέρα στην πρωτεύουσα, αλλά παραμένει καθηλωμένο στα χαρτιά σε άλλες πόλεις της χώρας, με τη δημιουργία του να εξαγγέλλεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά να μην προχωρεί.

Τελευταία, όμως, στην Πάτρα, κάτι δείχνει να κινείται. Αν η Τραμ Α. Ε. πει το τελικό ναι, τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η κατασκευή της γραμμής τραμ στην πόλη (που ως γνωστόν διέθετε τραμ από το 1902 ώς το 1917). Η σύνταξη μελέτης για την κατασκευή γραμμής τραμ στην Πάτρα είχε ξεκινήσει το 2008 από την Τραμ Α. Ε. με εντολή του τότε υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη και σε συνεννόηση με τον τότε δήμαρχο της πόλης κ. Α. Φούρα. Το 2010 είχαν ανακοινωθεί τα πρώτα στοιχεία της μελέτης σκοπιμότητας, η οποία ελάμβανε υπόψη χάραξη που συνέδεε το πανεπιστήμιο με το κέντρο της Πάτρας και το ΤΕΙ και διερχόταν από τις οδούς Μαιζώνος και Ρ. Φεραίου, Σμύρνης και Καλαβρύτων. Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 260 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι σε πλήρη ανάπτυξη θα μεταφέρει 40.000 επιβάτες την ημέρα. Σύμφωνα με στελέχη της αυτοδιοίκησης, η μελέτη βρίσκεται στα χέρια της εταιρείας, η οποία μένει να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει στο έργο. Πάντως, θεωρείται ιδανικό για την πόλη, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα τονώσει την τοπική οικονομία.

Η μελέτη σκοπιμότητας έχει ολοκληρωθεί και για το τραμ Ιωαννίνων από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου, η γραμμή του οποίου φθάνει τα 3,4 χλμ. και το κόστος τα 238 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Βασίλη Μασαλά, ο δήμος δεν έχει βγάλει σχετική απόφαση, ωστόσο η προσωπική του άποψη είναι ότι το κόστος είναι απαγορευτικό για τη δημιουργία του έργου. «Αντίθετα, ένα ελαφρύ τραμ θα ήταν βιωσιμότερο, με την προϋπόθεση ότι θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του από το Δημόσιο». Τα σχέδια για τη δημιουργία τραμ συνεχώς αναβάλλονται στον Βόλο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρώτη σχετική μελέτη είχε ολοκληρωθεί το 1995, ενώ το 2007 έγιναν προσπάθειες προσέλκυσης ξένων επενδυτών για την υλοποίηση του έργου. Το τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ τραμ στον Βόλο ξεκίνησε το 2009, όταν το υπουργείο Μεταφορών εξήγγειλε τη δημιουργία μελέτης σκοπιμότητος, η οποία επίσης έμεινε στα χαρτιά, όπως αναφέρουν στην «Κ» παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η ακύρωση των Μεσογειακών Αγώνων κατάφερε ένα ακόμα χτύπημα στο έργο, καθώς πολλοί είχαν θεωρήσει ότι θα επέσπευδαν την κατασκευή του. «Οι δυσκολίες της σημερινής οικονομικής κρίσης κάνουν το όραμα να φαντάζει μακρινό όνειρο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή