Λακκούβες, ο εφιάλτης των οδηγών

Λακκούβες, ο εφιάλτης των οδηγών

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι ο «λόξυγγας» του αυτοκινήτου και ο εφιάλτης του οδηγού. Καμιά φορά μπορεί να είναι έως πολύ επικίνδυνες. Οι λακκούβες «στολίζουν» τα οδοστρώματα, καταπονούν τα αυτοκίνητα και κάποιες φορές χρειάζεται επιδεξιότητα οδηγού Camel Trophy για να προσπεραστεί το εμπόδιο χωρίς ατύχημα.

Στην Αθήνα, τα πέντε συνεργεία του δήμου προσπαθούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες, σε μια περίοδο που τα οικονομικά δεν είναι ανθηρά. «Δουλεύουμε με ό,τι υλικά έχουμε μαζέψει από άλλες υπηρεσίες μας ή φορείς, όπως το Βρεφοκομείο. Κάναμε έναν εξορθολογισμό και προς το παρόν, έτσι πορευόμαστε. Προμήθειες υλικών θα κάνουμε σε λίγο καιρό», εξηγεί η αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων, κ. Σουλτάνα Σπυροπούλου. Οπως είναι φυσικό, τα περισσότερα αιτήματα για φθορές στο οδόστρωμα και στα πεζοδρόμια προέρχονται από το κέντρο της πόλης, στο 1ο δημοτικό διαμέρισμα, που περιλαμβάνει το εμπορικό τρίγωνο Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου. Σε αυτό αναλογεί το 23% των αιτημάτων για ασφαλτικές εργασίες, ενώ από 15% μοιράζονται η περιοχή Κολωνού – Ακαδημίας Πλάτωνος – Σεπολίων μέχρι Πατήσια (4ο δημοτικό διαμέρισμα) και η περιοχή Αμπελοκήπων – Ερυθρού Σταυρού – Πολυγώνου (7ο δημοτικό διαμέρισμα). Ακολουθούν με 13% των αιτημάτων ασφαλτικών εργασιών οι περιοχές Θησείου – Πετραλώνων – Αστεροσκοπείου (3ο δημοτικό διαμέρισμα) και Κυψέλης – Πατησίων (6ο δημοτικό διαμέρισμα), 11% των αιτημάτων προέρχεται από τις βορειοδυτικές περιοχές του δήμου μέχρι τον Προμπονά (5ο δημοτικό διαμέρισμα) και 10% από τον Νέο Κόσμο μέχρι το Καλλιμάρμαρο (2ο δημοτικό διαμέρισμα).

Τα συνολικά πέντε συνεργεία του Δήμου Αθηναίων προσπαθούν να ομαδοποιήσουν γεωγραφικά τα περιστατικά, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης συντήρησης οδοποιίας, Δημήτρη Αντωνιάδη. Εως τις αρχές του Αυγούστου είχαν δεχθεί 6.649 αιτήματα (κάθε αίτημα μπορεί να περιλαμβάνει παραπάνω από μία επισημάνσεις, π.χ. μια λακκούβα στο οδόστρωμα και ένα κατεστραμμένο πεζοδρόμιο), από τα οποία εκκρεμούσαν τα 663. Συνολικά, από τις αρχές του έτους, ο δήμος έχει εκτελέσει περισσότερες από 11.000 εργασίες κλείνοντας λακκούβες.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λόγοι για τους οποίους δημιουργούνται. Κάποιες φορές είναι αναπόφευκτο, όταν λ.χ. πρέπει μια άλλη υπηρεσία του δήμου να σκάψει. Αλλες αιτίες αφορούν εργασίες στα δίκτυα κοινής ωφέλειας, ενώ το 60% των φυσικών φθορών οφείλεται σε κακό «μπάζωμα» και μη έγκαιρη αποκατάσταση διαφόρων τομών στο οδόστρωμα.

Δεν είναι όμως μόνο η πρωτεύουσα που αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα. «Διάσημη» είναι η Εύβοια. «Η Ιστιαία είναι ο παράδεισος της τρύπας στους δρόμους!» γράφει ένας οδοιπόρος στο Ιντερνετ. «Στενοχωριέμαι γι’ αυτούς που, μη γνωρίζοντας τα προβλήματα, θα καταστρέψουν τα αυτοκίνητά τους ή τα μηχανάκια τους. Πιο σημαντικό, βέβαια, είναι μην τυχόν κάποιος πάθει κάτι πιο σοβαρό, όσον αφορά τη σωματική του ακεραιότητα». Μόνο για τη διαδρομή Καρύστου – Αλιβερίου, ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρειάζεται μιάμιση ώρα σε δρόμο με πολλές, μεγάλες και σε ορισμένα σημεία επικίνδυνες λακούβες.

«Θέλουμε να επιδιορθώσουμε τον παλιό δρόμο, ο οποίος επρόκειτο να δημοπρατηθεί το καλοκαίρι», λέει ο κ. Κυριάκος Ηλίας, προϊστάμενος της διεύθυνσης τεχνικών έργων στην πρώην νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Εύβοιας. «Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται νέα χάραξη για τη διαδρομή Αλιβερίου – Καρύστου, όπου υπολείπονται 16 χλμ., ενώ στο ΕΣΠΑ είναι ενταγμένο το έργο της καινούργιας χάραξης Ραπτέοι – Νέα Στύρα – Στύρα, όπου ο ανάδοχος δουλεύει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή