«Τολμήστε» με ποδήλατο

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τους δύο τροχούς του ποδηλάτου ως τον πιο συμφέροντα και ευχάριστο τρόπο μετακίνησης επιλέγουν όλο και περισσότεροι πολίτες, προτρέποντάς μας: «τολμήστε το». Είναι χαρακτηριστικό ότι στο freeday -τη μεγάλη ποδηλατοδρομία που λαμβάνει χώρα κάθε Παρασκευή στην Αθήνα- συμμετέχουν πλέον περί τα 5.000 άτομα, όταν πριν από δύο χρόνια ο αριθμός τους μετά βίας ξεπερνούσε τους εκατό. Η αύξηση της τιμής της βενζίνης και το κυκλοφοριακό ήταν οι βασικοί παράγοντες που ώθησαν ανθρώπους όλων των ηλικιών να μετακινούνται με ποδήλατο ακόμα και σε πόλεις με παντελή έλλειψη ποδηλατοδρόμων, όπως η Αθήνα.

«Το μεγάλο «μπαμ» έγινε στα τέλη του 2010, όταν οι τιμές των καυσίμων ξεκίνησαν την τρελή τους κούρσα», λέει στην «Κ» ο Αττίλιο, που εργάζεται στο κατάστημα ποδηλάτων Wheelmania, στη Νέα Σμύρνη. «Οι πελάτες μας έχουν τουλάχιστον τριπλασιαστεί», αποκαλύπτει με χαρά. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, η επιχείρηση «μετακόμισε» τον Απρίλιο σε μεγαλύτερο χώρο.

Ποιοι αγοράζουν

«Ερχονται μικρά παιδιά που αγοράζουν το πρώτο ποδήλατο με τις βοηθητικές, έρχονται και 80χρονοι παππούδες που θέλουν να αντικαταστήσουν το παλιό τους ποδήλατο με ένα πιο καινούριο μοντέλο», μας λέει ο ίδιος. «Οι κυρίες προτιμούν τα ποδήλατα πόλης, οι άνδρες επιμένουν στα mountain bikes, φιλοδοξώντας να τα χρησιμοποιούν και σε εξορμήσεις εκτός του αστικού ιστού», προσθέτει. Η μέση ηλικία, ωστόσο, των ποδηλατών νέας γενιάς κυμαίνεται στα 25 με 30 έτη. Παλιότερα, οι πελάτες ήταν κυρίως αθλητές και χομπίστες, που έφερναν συχνά το ποδήλατο για επισκευή, αφού λάμβαναν μέρος και σε αγώνες.

«Σήμερα, όμως, πουλάμε κατ’ εξοχήν και επισκευάζουμε σπάνια» και «οι ποδηλάτες αγοράζουν τα εξαρτήματα και κάνουν μόνοι τους το service για λόγους οικονομίας».

Εγιναν, άραγε, ξαφνικά τόσο αθλητικοί οι Ελληνες; «Η αλήθεια είναι, ότι αν όσοι αγόραζαν ποδήλατα, τα χρησιμοποιούσαν καθημερινά, τώρα θα είχαν εκλείψει τα Ι. Χ. από τους δρόμους της Αθήνας», εκτιμά ο Αττίλιο. Φαίνεται, λοιπόν, ότι το ποδήλατο έγινε ένα αντίδοτο στην κρίση, το παιχνίδι με το οποίο ξεχνάμε τη δύσκολη καθημερινότητά μας. «Είναι μόδα πια, πολλοί ξοδεύουν από 600 έως 1.000 ευρώ για το ποδήλατο και δίνουν εξίσου μεγάλα ποσά για χρωματιστά αξεσουάρ (φώτα, καθρέπτη, κράνος, σχάρα, καλαθάκια, χερούλια, λουκέτο κ. ά.) που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και την εμφάνιση του ποδηλάτου, ενώ εξασφαλίζουν ασφάλεια στην οδήγηση».

Πόσοι, όμως, ποδηλάτες, έχουν αντικαταστήσει το αυτοκίνητο με το ποδήλατο; Ο ιστότοπος www. podilates. gr πραγματοποίησε στη διάρκεια όλου του Μαΐου καμπάνια, για να προωθήσει τη μετακίνηση από και προς τη δουλειά με ποδήλατο. Προέτρεψε τους ποδηλάτες να καταμετρούν τα χιλιόμετρα, που διένυαν καθημερινά, προκειμένου να συγκεντρωθούν αξιόπιστα στοιχεία. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα ενδεικτικά στατιστικά, τον Μάιο συμμετείχαν 357 ποδηλάτες, που έκαναν κατά μέσο όρο 13,32 χιλιόμετρα σε κάθε τους διαδρομή. Από τη μετακίνησή τους στους δύο τροχούς «εξοικονομήθηκαν» 4.511 λίτρα βενζίνης, που δεν καταναλώθηκαν και «γλιτώσαμε» από 10.469 κιλά CΟ2, που δεν εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα.

Η εκστρατεία προβλέπεται να επαναληφθεί εν ευθέτω χρόνω. «Με το ποδήλατο πάω πιο γρήγορα από το λεωφορείο και το τραμ», λέει ο 22χρονος Μιχάλης, που κάνει καθημερινά το δρομολόγιο Καλαμάκι – Νέα Σμύρνη – Μοσχάτο «εξοικονομώ περί τα πέντε ευρώ την ημέρα και αθλούμαι».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή