ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στροφή στις συγκοινωνίες

Στο βασικό αντικίνητρο χρήσης Ι. Χ. που ακούει στο όνομα ακριβή βενζίνη, ήρθε το πολυήμερο χειρόφρενο στα ταξί για να θέσει πολλούς ενώπιον του ερωτήματος: μήπως τελικά η πιο συμφέρουσα λύση είναι το «ξεβόλεμα» και η καθημερινή χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς;

Η πρωτοφανής ζήτηση εισιτηρίων που καταγράφηκε όλο το προηγούμενο διάστημα λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών ταξί (οδηγών ορθότερα) ώθησε τον ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) να αναπροσαρμόσει τα δρομολόγια λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» με την πόλη, επεκτείνοντάς τα από τις 00.30 τα μεσάνυχτα έως τις 5.30 π. μ. και μάλιστα αυτό θα ισχύει έως την 4η Σεπτεμβρίου, δίνοντας έναυσμα συζητήσεων εάν το μέτρο αυτό πρέπει να παγιωθεί.

Παράλληλα, από την περασμένη Δευτέρα, η διαδρομή της γραμμής Χ95 επεκτάθηκε και διασχίζοντας τις λεωφόρους Συγγρού και Ποσειδώνος, τερματίζει στον Πειραιά στην πλ. Καραϊσκάκη αντί για την οδό Οθωνος στο Σύνταγμα. Επίσης επεκτάθηκε η διαδρομή και της λεωφορειακής γραμμής Χ93 που πλέον από το Αεροδρόμιο τερματίζει κι αυτή στον Πειραιά, αντί στα ΚΤΕΛ του Κηφισού, ακολουθώντας τη Λ. Κηφισού.

«Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι οι μετακινήσεις του πληθυσμού μειώνονται λόγω της οικονομικής κρίσης -αύξηση ανεργίας, μείωση οικονομικής δραστηριότητας- ωστόσο η τάση στροφής του κόσμου στις συγκοινωνίες είναι σαφής», λέει στην «Κ» από τη διεύθυνση συγκοινωνιακού σχεδιασμού και ανάπτυξης του ΟΑΣΑ ο αναπληρωτής διευθυντής κ. Παναγιώτης Σκαλούμπακας, αναφερόμενος και στις απανωτές απεργίες, ως παράγοντα μη ασφαλούς μέτρησης της κίνησης – ιδιαίτερα κατά τους πρώτους μήνες του έτους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στους σταθμούς (και) των ΚΤΕΛ παρατηρήθηκε πρωτοφανής συνωστισμός στα εκδοτήρια σε ημέρες αιχμής όπως το Σαββατοκύριακο, με τους ταμίες να προσπαθούν να ανταποκριθούν στη «δυσανάλογα μεγάλη» με άλλα καλοκαίρια επιβατική κίνηση. «Γύρισα την περασμένη Κυριακή από τη Λευκάδα και έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Ετσι από περιέργεια ρώτησα έναν ταμία πόσα εισιτήρια είχε κόψει. Ανέφερε έναν αριθμό κοντά στις 3.000 που δεν του είχε ξανασυμβεί», λέει ο 25χρονος Σπύρος Β.

Ανθρωποι που δεν χρησιμοποιούσαν αστικά μέσα μεταφοράς, αλλά προτιμούσαν το ταξί, καλοβλέπουν πια την επιβίβασή τους στο μετρό ή στους ΗΣΑΠ ανεξαρτήτως των προβλημάτων που έχει ακόμη ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.

Παρ’ όλα αυτά, στους νέους… «χρήστες» των ΜΜΜ ένας καινούργιος κόσμος ανοίγεται! «Μου αρέσει να παρατηρώ τους ανθρώπους, να βλέπω νέα πρόσωπα. Εχει πολύ ενδιαφέρον. Οταν οδηγείς δεν μπορείς να το κάνεις αυτό», εξομολογείται με απροσδιόριστη ικανοποίηση η 33χρονη Μαρίνα Κ. που χρησιμοποιεί το μετρό από το Χαλάνδρι έως το Σύνταγμα. Μόνο παράπονο, ότι μετά τα μεσάνυχτα η κατάσταση χρονικά περιπλέκεται. «Θέλω να πιω ένα ποτό με την παρέα μου και δεν προλαβαίνω γιατί στις 12 πρέπει να φύγω για να προλάβω το μετρό μέχρι Αττική και από εκεί τον τελευταίο ηλεκτρικό», συμπληρώνει η 27χρονη Μαργαρίτα Μ. που κατεβαίνει στο ΚΑΤ. «Υπάρχει η ολονύχτια γραμμή 500 που κάνει τη διαδρομή του ηλεκτρικού, αλλά με αφήνει στη Λ. Κηφισίας, πολύ μακριά από τον σταθμό και το σπίτι μου».

Μετά την απεργία των ταξί, μήπως σηματοδοτηθεί η ώρα… επεκτατικών πρωτοβουλιών από την πλευρά των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς προς άγραν περισσότερων επιβατών;