Η πιο δύσκολη σχολική χρονιά

Η πιο δύσκολη σχολική χρονιά

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως την πιο δύσκολη σχολική χρονιά των τελευταίων δεκαετιών χαρακτήρισε τη φετινή ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Βασίλης Κουλαϊδής, μιλώντας χθες το πρωί στον ΣΚΑΪ. Οπως είπε, οι μαθητές θα λάβουν τα απαραίτητα βιβλία για να ξεκινήσουν τα μαθήματα «με μια-δυο μέρες καθυστέρηση», διευκρινίζοντας ότι αυτά που δεν θα μοιραστούν στην αρχή της σχολικής χρονιάς είναι τα εγχειρίδια η διδασκαλία των οποίων αρχίζει αργότερα (Β, Γ τεύχη κ.λπ.). Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Κουλαϊδής απέκλεισε το ενδεχόμενο η σχολική χρονιά να μην ξεκινήσει κανονικά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, προσθέτοντας ότι δεν θα καταγραφούν ελλείψεις καθηγητών ή δασκάλων.

Ουδείς βέβαια μπορεί να εγγυηθεί το ίδιο και για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού. Μπορεί οι Ελληνες του εξωτερικού να γνώριζαν ότι η φετινή θα ήταν και γι’ αυτούς χρονιά-σταθμός, κατά την οποία θα συντελούνταν σημαντικές αλλαγές στον τομέα της εκπαίδευσης, δεν φαντάζονταν όμως ότι αυτό θα συνέβαινε εν μια νυκτί. Αυτή ήταν όμως η πραγματικότητα, μεταξύ άλλων, για τους γονείς των 110 μαθητών του δημοτικού σχολείου της Φρανκφούρτης, το μοναδικό αμιγώς ελληνικό σχολείο του γερμανικού κρατιδίου της Εσσης. Οπως περιγράφει στην «Κ» η κ. Βιβιάνα Μιχαλοπούλου, που εκπροσωπεί πρωτοβουλία γονέων του δημοτικού, την ημέρα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, στις 8 Αυγούστου, βρήκαν το σχολείο άδειο. «Το γραφείο του διευθυντή και των καθηγητών ήταν κλειδωμένο. Μόνο αργότερα εμφανίστηκε ασθμαίνοντας ένας από τους δασκάλους και μας ανακοίνωσε ότι οι πέντε εκπαιδευτικοί ανακλήθηκαν εσπευσμένα». Σε επικοινωνία που είχαν γονείς με το Γραφείο Συντονισμού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Στουτγκάρδης, τους ανακοινώθηκε ότι δεν έχουν ενημέρωση από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας και το σχολείο θα λειτουργήσει με συνδιδασκαλία, δηλαδή πρόκειται να συμπτυχθούν δύο ή τρεις τάξεις. Εως χθες, καμία επίσημη απάντηση δεν είχε δοθεί από το υπουργείο Παιδείας.

«Είναι ένα εύρωστο σχολείο, με το οποίο εξυπηρετούνται και παιδιά που κάνουν καθημερινά τρεις ώρες δρόμο για να έρθουν. Μπορεί να μην ενδιαφέρει την Αθήνα, αλλά πολλά από τα παιδιά είναι μονόγλωσσα, δεν θα μπορούν να μεταπηδήσουν σε ένα αμιγώς γερμανικό σχολείο», εξηγεί η κ. Μιχαλοπούλου. «Εγώ για παράδειγμα μετακόμισα στη Φρανκφούρτη μόνο και μόνο επειδή υπάρχει αυτό το σχολείο για τον γιο μου. Τώρα μένω ξεκρέμαστη», συμπληρώνει. «Πώς γίνεται το νομοσχέδιο να εφαρμόζεται πριν ψηφιστεί;»

Συγχωνεύσεις

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιουλίου το υπουργείο Παιδείας είχε παρουσιάσει στο Υπουργικό Συμβούλιο σχέδιο-νόμου σχετικά με το «νοικοκύρεμα» -ήτοι τη συνένωση ή το κλείσιμο- των ελληνόγλωσσων σχολείων του εξωτερικού, στα οποία την περασμένη σχολική χρονιά φοιτούσαν 60.824 μαθητές και υπηρετούσαν 1.813 εκπαιδευτικοί. Οπως είχε δηλώσει από τον περασμένο Απρίλιο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κ. Φώφη Γεννηματά, το 79% των σχολείων αποτελούν τμήματα ελληνικής γλώσσας, τα γνωστά ΤΕΓ, τα οποία θα αξιολογηθούν προκειμένου άλλα να καταργηθούν και άλλα να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Αντίθετα, τα υπόλοιπα, που ανήκουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θα κλείσουν σταδιακά από το σχολικό έτος 2012-13, ενώ η απόσπαση των εκπαιδευτικών θα ανανεώνεται έπειτα από αξιολόγηση. Ηδη πάντως από την περυσινή σχολική χρονιά, πολλοί εκπαιδευτικοί που είχαν κλείσει τριετία αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, αφού η παράταση της απόσπασής τους δεν έγινε δεκτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή