Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στις μετακινήσεις

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στις μετακινήσεις

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντονη ήταν η αντίδραση των εκπαιδευτικών στις χθεσινές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας κ. Αννας Διαμαντοπούλου. «Στην Παιδεία εφαρμόζονταν ανέκαθεν πολιτικές λιτότητας, πολύ περισσότερο σήμερα», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) κ. Σταύρος Πετράκης και πρόσθεσε: «Συμφωνούμε με συγχωνεύσεις σχολείων για λόγους παιδαγωγικούς, αλλά τώρα οι περισσότερες γίνονται για λόγους οικονομικούς…» «Είμαστε θετικοί στη συμπλήρωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, αλλά αντιτιθέμεθα στον «εκπαιδευτικό delivery», που μετακινείται με τον χαρτοφύλακά του σε έναν ολόκληρο νομό», δήλωσε στην «Κ» ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) κ.  Θέμης Κοτσιφάκης. «Ετσι, ακυρώνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού, που δεν περιορίζεται στη διδασκαλία, αλλά συμπεριλαμβάνει την καθημερινή επικοινωνία και σχέση με τους μαθητές, τις σχολικές δραστηριότητες και εορτές». Αναφορικά με τους 1.000 εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης, που σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου εντοπίστηκαν να έχουν από μία έως τρεις διδακτικές ώρες, ο κ. Κοτσιφάκης απαντάει: «Το υπουργείο έχει κάνει τρεις διαφορετικές μεταρρυθμίσεις στην τεχνική εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια», επισημαίνει, «από τα ΤΕΛ και ΤΕΣ περάσαμε στα ΤΕΕ και από εκεί δημιουργήθηκαν τα ΕΠΑΛ (Επαγγελματικά Λύκεια) και τα ΕΠΑΣ (Επαγγελματικές Σχολές). Η διαφορετική δομή των εν λόγω σχολείων, οι αυξομειώσεις των ωρών διδασκαλίας των διαφόρων ειδικοτήτων, αλλά και η αύξηση των μαθητών που αναλογούν σε κάθε εργαστήριο μαθήματος, δημιούργησαν μεγάλη σύγχυση: οι συνάδελφοι συνεχώς μετακινούνταν, ενώ κάποιων άλλων το αντικείμενο διδασκαλίας περιορίστηκε ή διαφοροποιήθηκε». Τέλος, «η εκτίμηση των αναγκών ενός σχολείου είναι σχετική: άλλο να σχεδιάζεις ένα τμήμα με 25 μαθητές και άλλο με 30». Παράλληλα, ο κ. Κοτσιφάκης αμφισβητεί τα αναφερόμενα στοιχεία για τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, καθώς «το υπουργείο δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία». Οι προβλέψεις των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών για τη νέα σχολική χρονιά είναι δυσοίωνες. «Ακανθώδες» είναι το ζήτημα των βιβλίων διδασκαλίας, συνολικά 1.200 τίτλοι. Ο κ. Κοτσιφάκης εκτιμά ότι «η διαδικασία έχει σημειώσει πρωτοφανή καθυστέρηση και δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από τον Δεκέμβριο». Παράλληλα, η εξίσωση μεταξύ συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών και νεοδιόριστων μοιάζει να μη… βγαίνει. «Το πρόβλημα της έλλειψης διδακτικού προσωπικού θα είναι έντονο από Σεπτέμβρη», αναφέρει ο κ. Κοτσιφάκης. «O μόνος τρόπος αντιμετώπισης είναι οι συμπληρωματικές προσλήψεις».

Το ζητούμενο, όμως, δεν είναι μόνον ο αριθμός δασκάλων και εκπαιδευτικών. «Η ανακοίνωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών: αποσπάσεις, μόνιμοι διορισμοί και τοποθετήσεις αναπληρωτών έχει καθυστερήσει αναίτια», λέει στην «Κ» ο κ. Δημήτρης Μπράτης από το ΚΥΣΠΕ, «άλλοτε οι αποσπάσεις γνωστοποιούνταν στα τέλη Ιουλίου, οι διορισμοί στις αρχές Αυγούστου και για τα τέλη του μήνα εκκρεμούσε μόνο η τοποθέτηση των αναπληρωτών».

Σύμφωνα με τον κ. Μπράτη, πριν από τις 28 Αυγούστου δεν θα έχουν ανακοινωθεί οι τοποθετήσεις. «Πράγμα που σημαίνει τυπικά ότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί καλούνται μέσα σε δύο μέρες -έως την 1η του Σεπτέμβρη- να μετεγκατασταθούν στον τόπο όπου θα υπηρετήσουν», παρατηρεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή