ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με αναπληρωτές η αντιμετώπιση των 5.159 κενών

Ελλείψεις σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές αγγλικών, γυμναστές, μουσικούς και προβλήματα στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών αναμένεται να απασχολήσουν τα στελέχη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και βέβαια τους γονείς. Τα μεγαλύτερα προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσουν τα σχολεία των περιοχών της Αθήνας (κέντρο, Χαλκηδόνα, Φιλαδέλφεια, Βύρωνα, Καισαριανή, Κηφισιά, Μαρούσι, Αγ. Παρασκευή, Χαλάνδρι κ. ά.), καθώς και των νομών Ηρακλείου, Λάρισας και Αιτωλοακαρνανίας.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής κ. Ιωάννης Κουμέντος, το πρόβλημα των κενών θα αντιμετωπισθεί με την αξιοποίηση των αναπληρωτών και τη μετακίνηση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (π. χ. ξένων γλωσσών, γυμναστικής) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια. Παρ’ ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου θεωρούν ότι είναι πρόωρο να γίνει πρόβλεψη των κενών, ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) και πρώην πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Δημήτρης Μπράτης εκτιμά ότι στις 58 Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας καταγράφονται 5.159 κενά σε θέσεις δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών ειδικοτήτων και 242 πλεονάσματα. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα θα είναι οξύτερο στα σχολεία της Α΄ Αθήνας (κέντρο) με 348 κενά, του νομού Ηρακλείου (με 312), Β΄ Αθήνας (βορειοανατολικές περιοχές) με 275 κενά, της Λάρισας (271) και Αιτωλοακαρνανίας (250). Από τις κενές θέσεις οι 2.600 αφορούν δασκάλους, οι 1.518 νηπιαγωγούς, οι 414 γυμναστές, οι 508 καθηγητές Αγγλικών και οι 341 καθηγητές Μουσικής.

Στοίχημα επίσης για το υπουργείο είναι η όσο το δυνατόν γρηγορότερη τοποθέτηση των ωρομισθίων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, που θα καλύψουν τις ανάγκες των ολοήμερων σχολείων. Τέλος, αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών αναμένεται να προκαλέσουν και οι συνενώσεις και καταργήσεις νηπιαγωγείων και δημοτικών. Με βάση τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 1.523 σχολικές μονάδες συνενώνονται σε 672. Από αυτές 169 είναι μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία, 98 μονάδες ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας και άλλες 18 χωρίς μαθητές. Επίσης, καταργούνται 851 (το 7,8 % του συνόλου) σχολεία σε σύνολο 10.798 μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.