ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συγχωνεύσεις και καταργήσεις φέρνουν «κέρδη»

Η έγκριση κονδυλίων για συνολικά 24.000 προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα κατευθυνθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λύνει τα χέρια των αρμοδίων στο υπ. Παιδείας για να αντιμετωπίσουν τα λειτουργικά κενά που θα παρουσιαστούν στα γυμνάσια και λύκεια. Από την άλλη, το βάρος θα πέσει και στην Α΄ Λυκείου, το αναλυτικό πρόγραμμα της οποίας αλλάζει. Αλλαγές θα υπάρξουν και στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Ειδικότερα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η ΟΛΜΕ δεν έχει προχωρήσει σε εκτίμηση των κενών. Και αυτό διότι, όπως εξήγησε μιλώντας στην «Κ» ο γραμματέας της ομοσπονδίας κ. Θέμης Κοτσυφάκης, ο αριθμός των κενών θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των καθηγητών ανά ειδικότητα που θα συνταξιοδοτηθούν. Για την κάλυψη των κενών το υπουργείο θα αξιοποιήσει τους καθηγητές που έως τώρα ήταν αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις και από τη νέα χρονιά θα επιστρέψουν στα σχολεία. Επίσης, σημαντικά «κέρδη» σε καθηγητές θα έχει το υπουργείο από τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις γυμνασίων, λυκείων και λυκειακών τάξεων καθώς και τον εξορθολογισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολικές μονάδες σε 205, και καταργούνται 205 μονάδες σε σύνολο 3.185 (6,5%).

Ταυτόχρονα, καταργούνται τα Επαγγελματικά Λύκεια και οι Επαγγελματικές Σχολές και στη θέση τους θα αρχίσουν να λειτουργούν τα Τεχνολογικά Λύκεια. Το προσωπικό των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ αριθμεί περί τους 13.000 καθηγητές, εκ των οποίων περίπου οι 1.000 υπεράριθμοι. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο θα προχωρήσει σε μετακινήσεις καθηγητών γενικών ειδικοτήτων (π.χ. φιλόλογοι, μαθηματικοί) σε περιοχές όπου υπάρχουν Γενικά Λύκεια με κενά ή και σε μετατάξεις προσωπικού (τεχνικών ειδικοτήτων).

Ως προς την εφαρμογή του νέου αναλυτικού προγράμματος από την Α΄ Λυκείου, στελέχη του υπουργείου ανέφεραν στην «Κ» ότι… κάθε αρχή και δύσκολη. Ετσι αναμένονται προβλήματα, για τα οποία θα χρειαστεί σειρά διευκρινιστικών εγκυκλίων προς τους εκπαιδευτικούς. Ηδη, πάντως, γίνονται επιμορφωτικά σεμινάρια για τους καθηγητές που θα είναι υπεύθυνοι για την ερευνητική εργασία, που εισάγεται ως νέο, υποχρεωτικό μάθημα στο λύκειο. Οι μαθητές θα επιλέγουν μία ανά τετράμηνο, ενώ οι εργασίες θα γίνονται υπό την καθοδήγηση ενός ή περισσοτέρων καθηγητών και θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο.