Νέα εφαρμογή για έξυπνα τηλέφωνα αναζητεί τη βέλτιστη διαδρομή

Νέα εφαρμογή για έξυπνα τηλέφωνα αναζητεί τη βέλτιστη διαδρομή

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια πόλη με πολύ έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιθυμία των περισσοτέρων είναι η εύρεση του ταχύτερου τρόπου μετακίνησης. Με δεδομένη μάλιστα την οικονομική συγκυρία, ο οικονομικότερος τρόπος μετακίνησης αποτελεί ακόμη ένα στοίχημα. Μια νέα εφαρμογή για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones) δίνει τη λύση, προσφέροντας εναλλακτικές για την ανεύρεση της βέλτιστης διαδρομής. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης είναι να εισαγάγει τη διεύθυνση από όπου θα ξεκινήσει και φυσικά τον ακριβή προορισμό. Το optitrans θα επεξεργαστεί τα στοιχεία και με τη χρήση των δεδομένων του ΟΑΣΑ για τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών, θα προσφέρει εναλλακτικές διαδρομές με βάση διαφορετικά κριτήρια.

Οι εναλλακτικές διαδρομές που παρουσιάζονται αφορούν τον μικρότερο χρόνο διαδρομής, το χαμηλότερο κόστος διαδρομής ή τον λιγότερο χρόνο πεζοπορίας. Την εφαρμογή έχει σχεδιάσει το Εργαστήριο Ολοκληρωμένων Συστημάτων του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στον «Δημόκριτο», με συντονιστή τον δρα Στέλιο Θωμόπουλο, διευθυντή Ερευνας του «Δημόκριτου». Για το κατά 75% συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. (πρόγραμμα Galileo) έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,85 εκατ. ευρώ, το ερευνητικό κέντρο συνεργάστηκε με άλλους τρεις φορείς. Τον συντονισμό του έργου έχει αναλάβει ο «Δημόκριτος» με τη συμμετοχή δύο ισπανικών εταιρειών (τον αντίστοιχο ΟΑΣΑ της Μαδρίτης και μία τηλεπικοινωνιακή εταιρεία) και μιας ιρλανδικής εταιρείας που ασχολείται με εφαρμογές carpooling.

Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2010 στη Μαδρίτη και τον Μάρτιο του 2011 στην Αθήνα. Τον περασμένο Μάιο λειτούργησε η εφαρμογή για λογισμικό android, ενώ από το καλοκαίρι είναι διαθέσιμη η υπηρεσία και στο Διαδίκτυο. Στο μεταξύ χρησιμοποιήθηκε εκτενώς και κατά τη διάρκεια των Special Olympics, με την οργανωτική επιτροπή των οποίων είχε συνεργαστεί ο «Δημόκριτος». Από τον Νοέμβριο του 2011 η εφαρμογή ήταν έτοιμη προς χρήση και μέσω iΡhone. Στη διαδικτυακή του μορφή μπορεί κανείς να βρει το optitrans στην ιστοσελίδα optitrans.net, αλλά και μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ www.oasa.gr, ο οποίος έχει παράσχει στους διαχειριστές της εφαρμογής τα δεδομένα δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών.

Ανακρίβειες

Το πρώτο διάστημα εφαρμογής του προγράμματος παρατηρήθηκαν κάποιες ανακρίβειες όσον αφορά το κόστος που παρουσίαζαν ορισμένες διαδρομές, οι οποίες σε πολύ μεγάλο βαθμό έχουν αποκατασταθεί. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη διαμόρφωση του κόστους διαδρομής εντοπίζεται όταν συμμετέχουν τα ταξί στα μέσα που χρησιμοποιούνται, καθώς δεν είναι προκαθορισμένο το κόστος της διαδρομής», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Θωμόπουλος, «ωστόσο έχουμε καταπολεμήσει σε μεγάλο βαθμό τις «παιδικές ασθένειες» που εμφάνισε το πρόγραμμα, ενώ εργαζόμαστε συνεχώς για τη βελτίωσή του», συμπληρώνει.

Οσον αφορά την εμπορική εκμετάλλευση της εφαρμογής, ο ίδιος εξηγεί ότι στην αγορά δραστηριοποιείται ακόμη ένας ανταγωνιστής που παρέχει αντίστοιχη υπηρεσία δωρεάν (σ.σ. google transit), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ζητηθεί αντίτιμο για την υπηρεσία. «Κερδίζουμε όμως πολλά πράγματα από τη λειτουργία του, καθώς αποτελεί πλέον ένα ερευνητικό εργαλείο το οποίο χρησιμοποιούμε σε άλλα έργα σχετικά με την ασφάλεια και εκκένωση χώρων, τις εμπορευματικές μεταφορές κ.ά.», περιγράφει ο κ. Θωμόπουλος.

Στόχος των δημιουργών του optitrans είναι η εφαρμογή του εντός του 2012 σε 450 πόλεις, ενώ σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή