Σε δυσλειτουργίες των πρώτων ημερών αποδίδουν στελέχη του ΟΣΕ τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στο πολυδιαφημιζόμενο σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις υποψηφίων επιβατών. Οι προσφορές εισιτηρίων, σε πολύ ελκυστικές τιμές, δεν ήταν διαθέσιμες για κάποιες ημέρες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις το σύστημα κρατήσεων «πέταγε έξω» τον χρήστη λίγο πριν από την τελική κράτηση του εκπτωτικού εισιτηρίου. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που προσπάθησαν να επωφεληθούν των προσφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που παρείχε τη δυνατότητα προμήθειας εισιτηρίων ακόμη και έναντι μόλις 9 ευρώ σε περίπτωση έγκαιρης κράτησης και δεν τα κατάφεραν λόγω ανεπάρκειας του συστήματος. «Υπήρξαν προβλήματα με τα καλώδια επικοινωνίας στο μηχανογραφικό κέντρο του ΟΣΕ, οι servers που βρίσκονταν στον Σταθμό Λαρίσης δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν πλήρως τις νέες λειτουργίες» εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλος.
Κλοπές καλωδίων
Η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε σε μετάπτωση των servers από τον Σταθμό Λαρίσης στην οδό Καρόλου (όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ) όπου το ηλεκτρονικό περιβάλλον κρίθηκε πιο ασφαλές. «Είχαμε σοβαρά προβλήματα με κλοπές καλωδίων που επηρέασαν τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες του ΟΣΕ» συμπληρώνει ο κ. Ζηλιασκόπουλος που επισημαίνει ότι η διαμόρφωση ασφαλούς περιβάλλοντος κρίθηκε επιτακτική, καθώς πλέον μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων διακινούνται ευαίσθητα δεδομένα, όπως εισιτήρια και χρήματα. Τις πρώτες ημέρες ενεργοποίησης του web ticketing παρατηρήθηκαν και προβλήματα του ίδιου του συστήματος, που διορθώθηκαν, καθώς οι τεχνικοί βρίσκονται σε διαδικασία συνεχών αναβαθμίσεών του. Πολλά από τα προβλήματα που συνάντησαν οι χρήστες των πρώτων ημερών οφείλονταν σε μεταπτώσεις προγραμματισμένες, όπως εξηγεί ο κ. Ζηλιασκόπουλος, «καθώς έπρεπε να μεταφέρουμε τα δεδομένα από το παλιό σύστημα, που ήταν διαμορφωμένο το 1992, στο νέο».
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ ο περιορισμένος προϋπολογισμός που διαθέτει η εταιρεία προκειμένου να χτίσει το νέο σύστημα ήταν αναμενόμενο ότι θα άφηνε κενά τα οποία κλήθηκαν λίγοι άνθρωποι να γεμίσουν. «Δεν διαθέτουμε ούτε τους πόρους ούτε επαρκές ανθρώπινο δυναμικό και σίγουρα δεν έχουμε έτοιμα προγράμματα για να στήσουμε το νέο σύστημα» υποστηρίζει ο κ. Ζηλιασκόπουλος, που σημειώνει ότι όλο το νέο πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την αρχή από ανθρώπους της εταιρείας.
Οι εισπράξεις από τις ηλεκτρονικές κρατήσεις μόνο για το 2011 άγγιξαν τα 15 εκατ. ευρώ, ενώ οι προσφορές από τον περασμένο Αύγουστο φαίνεται ότι ενίσχυσαν σημαντικά την κίνηση του web ticketing. Συνολικά για τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μέχρι και την Αλεξανδρούπολη οι ηλεκτρονικές κρατήσεις ανήλθαν στο 25% των συνολικών εισπράξεων, ενώ στόχος είναι το ποσοστό αυτό να φτάσει το 35% – 40% φέτος.
Στο τέλος Φεβρουαρίου είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί και το νέο λογισμικό που θα μπορεί να διαμορφώνει και να αποθηκεύει το προφίλ του επιβάτη. Θα έχει τη δυνατότητα να κρατάει στοιχεία προηγούμενων κρατήσεων ώστε να επωφελείται ο επιβάτης ανάλογα με τα ταξίδια που πραγματοποιεί, στα πρότυπα των μιλίων που ακολουθούν οι αεροπορικές εταιρείες. Το λογισμικό θα χρησιμοποιείται και από τους υπαλλήλους του τηλεφωνικού κέντρου ώστε οι προσφορές να ισχύουν και για τις τηλεφωνικές κρατήσεις, ενώ όταν θα καλεί κανείς το κέντρο του ΟΣΕ θα εμφανίζεται το ιστορικό των ταξιδιών του και η δυνατότητα εκπτώσεων.