ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δύο καφέ αρκούδες σκοτώθηκαν σε τροχαίο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ενας από τους σημαντικότερους στόχους που έχουν θέσει οι περιβαλλοντικές οργανώσεις «Αρκτούρος» και «Καλλιστώ», η προστασία του πληθυσμού της καφέ αρκούδας στην Ελλάδα, απειλείται πλέον από τον αυτοκινητόδρομο Σιάτιστας- Κρυσταλλοπηγής, τον κάθετο οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού που οδηγεί στα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Εντεκα αρκούδες από τότε που ξεκίνησε η λειτουργία του έχουν σκοτωθεί σε 13 τροχαία που έγιναν με θύματα άγρια ζώα και τον «αναδεικνύουν» σε καρμανιόλα για τις καφέ αρκούδες.

Ο αριθμός των νεκρών αρκούδων στον συγκεκριμένο δρόμο έχει μάλιστα ξεπεράσει τον αριθμό εκείνων που έχουν πέσει τελευταία νεκρές από σφαίρες λαθροκυνηγών ή από δηλητηριασμένα δολώματα. Μόλις προχθές ένα ακόμα τροχαίο στο οποίο παρασύρθηκαν και σκοτώθηκαν από άγνωστο όχημα δύο μικρά αρκουδάκια έκανε τους εκπροσώπους του Αρκτούρου να τον χαρακτηρίσουν «θανατηφόρο άξονα για την άγρια ζωή».

Ο Αρκτούρος ενημερώθηκε από διερχόμενο οδηγό και η Ομάδα Αμεσης Επέμβασης έσπευσε στο σημείο του ατυχήματος. Τα δύο μικρά αρκουδάκια, που ήταν αδέλφια, βρέθηκαν διαμελισμένα και σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Οπως διαπιστώθηκε, ήταν μόλις 4-5 μηνών, φετινής γέννας και ζύγιζαν περίπου 15 κιλά.

«Ολα τα περιστατικά τροχαίων ατυχημάτων με θύματα αρκούδες μέσα στο 2012 αφορούν σε νεαρά αρκουδάκια που διανύουν τον πρώτο ή δεύτερο χρόνο εκπαίδευσης από τη μητέρα τους, γεγονός που σηματοδοτεί τον αφανισμό μιας γενιάς αρκούδων» δήλωσε ο επιστημονικός συντονιστής του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Αλ. Καραμανλίδης. Στον κάθετο οδικό άξονα Σιάτιστας-Κρυσταλλοπηγής δεν έχουν ληφθεί μέτρα όπως αυτά που ελήφθησαν στην Εγνατία Οδό. Η ακατάλληλη περίφραξη του αυτοκινητόδρομου και η απουσία ή ελλιπής διαμόρφωση κατάλληλων διαβάσεων για την άγρια πανίδα, συνεχίζουν να αποτελούν τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Με αφορμή το νέο περιστατικό ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ πιέζει για την επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του φράχτη κατάλληλων προδιαγραφών από την Εγνατία Οδό Α.Ε., κατά μήκος του άξονα και ιδιαίτερα στα τμήματα υψηλού κινδύνου. Η κατασκευή του έχει εγκριθεί και βρίσκεται στη φάση ανάθεσης αναδόχου εταιρείας.