Ο δακτύλιος έφυγε για… διακοπές

Ο δακτύλιος έφυγε για… διακοπές

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μόνιμες διακοπές βρίσκεται πλέον ο δακτύλιος, καθώς από χθες επιτρέπεται, όπως κάθε καλοκαίρι, η ελεύθερη διέλευση όλων των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας. Φέτος όμως για πρώτη φορά έπειτα από 33 χρόνια, τα «μονά-ζυγά» δεν θα επιστρέψουν τον Σεπτέμβριο από τις διακοπές τους, καθώς αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή ο πράσινος δακτύλιος. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η διέλευση στο κέντρο της Αθήνας δεν θα επιτρέπεται με βάση τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων, αλλά σύμφωνα με την παλαιότητά τους, την τεχνολογία του κινητήρα και τα επίπεδα εκπομπής ρύπων του κάθε οχήματος. Συγκεκριμένα, από την 1η Σεπτεμβρίου εντός του μικρού δακτυλίου δυνατότητα κυκλοφορίας θα έχουν μόνο τα οχήματα (Ι. Χ. και μικρά φορτηγά) τεχνολογίας Euro V ή νεότερης, με άδεια κυκλοφορίας από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά. Προϋπόθεση, ωστόσο, για την παραπάνω κατηγορία οχημάτων είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μην ξεπερνούν τα 140 g/km. Ελεύθερη θα είναι η διέλευση για τα υβριδικά οχήματα, που είναι τεχνολογίας Euro IV ή μεταγενέστερης. Οσα οχήματα είναι αυτής της κατηγορίας θα διαθέτουν ένα ειδικό πράσινο σήμα, ώστε να είναι διακριτά από τους άνδρες της Τροχαίας. Τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά το 1990 θα κινούνται στον μικρό δακτύλιο με βάση το ισχύον σύστημα μονών-ζυγών. Τις μονές ημέρες θα κυκλοφορούν τα οχήματα με λήγοντα αριθμό πινακίδας μονό και αντιστοίχως τις ζυγές ημέρες, οι ζυγές πινακίδες. Τα παλαιότερα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990 δεν θα μπορούν να κινούνται στα όρια του δακτυλίου παρά μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. Εκτός μεγάλου δακτυλίου θα τεθούν λεωφορεία και φορτηγά (2,2-12 τόνων) που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990. Για τα βαρέα φορτηγά (πολυαξονικά), άνω των 12 τόνων, θα απαγορευθεί πλήρως η κυκλοφορία όσων έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990 σε όλη την Αττική. Ωστόσο, γι’ αυτή την κατηγορία οχημάτων θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στην Αττική οδό, στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου, με στόχο πρακτικά να επιτρέπεται μόνο η διέλευσή τους από την Αττική.

Στο μεταξύ, το θερινό πρόγραμμα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές Ιουλίου, έχει επιφέρει έως και διπλάσιο χρόνο αναμονής στις στάσεις των λεωφορείων. Οι συρμοί του ηλεκτρικού διέρχονται κάθε οκτώ λεπτά αντί πέντε στις ώρες αιχμής, ενώ τις υπόλοιπες ώρες οι συρμοί αναχωρούν κάθε 10,5 λεπτά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή