Στο έδαφος τα μισά αεροπλάνα της Π.Υ.

Στο έδαφος τα μισά αεροπλάνα της Π.Υ.

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ορατά έγιναν λόγω των μεγάλων πυρκαγιών σε Αχαΐα, Χανιά και Κερατέα τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει, κυρίως λόγω υποχρηματοδότησης, η Πυροσβεστική Υπηρεσία. Μειωμένη στο 50% ήταν ανά διαστήματα η διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair, λόγω βλαβών. Για ανάγκη «αλλαγής του δόγματος δασοπυρόσβεσης, προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από τα εναέρια μέσα» έκανε λόγο στην «Κ» κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

Χθες το απόγευμα πάντως, η εικόνα στα πύρινα μέτωπα ήταν σαφώς βελτιωμένη σε σχέση μια ημέρα πριν. Οι πυρκαγιές σε Χανιά, Κερατέα, Πάτρα και Κόρινθο βρίσκονταν είτε υπό έλεγχο είτε σε ύφεση, ενώ αργά το απόγευμα νέες εστίες εκδηλώθηκαν στο χωριό Αγαλάς Ζακύνθου και τον Πλακιά Ρεθύμνου.

Ενδεικτικά, από το σύνολο των 21 Canadair που ανήκουν στον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας, νωρίς χθες το πρωί διαθέσιμα από την Πολεμική Αεροπορία ήταν μόλις τα 9. Στην πορεία της ημέρας ο αριθμός τους αυξήθηκε σε 13. Παρόμοιες ήταν οι δυσκολίες την Τετάρτη, καθώς στη διάρκεια της ημέρας υπήρξαν διαστήματα που διαθέσιμα ήταν μόλις 8 πυροσβεστικά αεροσκάφη. Συγκεκριμένα, ενώ η φωτιά μαινόταν ανεξέλεγκτη, 6 από τα 8 αεροπλάνα που πραγματοποιούσαν ρίψεις νερού επέστρεψαν στην αεροπορική βάση του Αράξου λόγω τεχνικών προβλημάτων. Και τα 6 Canadair που τέθηκαν προσωρινά εκτός μάχης ήταν τα παλαιού τύπου CL 215, που συμπληρώνουν φέτος 38 (!) χρόνια υπηρεσίας. «Η διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μεταβάλλεται στη διάρκεια της ημέρας», σχολίασε στην «Κ» ο εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας κ. Κωνσταντίνος Γράψας. Από το σύνολο των 21 Canadair, 5 παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος από πέρυσι τον Οκτώβριο λόγω σοβαρών μηχανικών βλαβών. Σε καθυστερήσεις στη «ροή» των ανταλλακτικών αποδίδει το πρόβλημα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Σύμφωνα με το ΓΕΑ το κόστος πτήσης ανά ώρα για τα νεότερα Canadair CL 415 ανέρχεται σε 9.500 ευρώ, ενώ αντίστοιχα το κόστος πτήσης για τα CL 215 είναι μεγαλύτερο και ανέρχεται σε 9.800 ευρώ. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των αξιωματικών της Πυροσβεστικής κ. Φίλιππο Παντελεάκο «στις αρχές Ιουλίου διαθέσιμο ήταν το 40% του στόλου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ανερχόταν στο 80%».

Σημειώνεται ότι το απόγευμα της Τετάρτης υπεβλήθη αίτημα για βοήθεια στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης, το οποίο τελικά απεσύρθη. Εξάλλου, μεγάλες πυρκαγιές μαίνονται και σε Ιταλία και Ισπανία.

Παρόμοια προβλήματα καταγράφονται και στον στόλο των οχημάτων της Πυροσβεστικής. Καταγγέλλεται ότι το 20% των οχημάτων είναι ακινητοποιημένο λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι το ποσοστό μεγαλώνει μέρα με την ημέρα. Σύμφωνα εξάλλου με τον κ. Παντελεάκο, τα διαθέσιμα χρήματα για τη συντήρηση του στόλου ανέρχονταν το 2010 σε 4,6 εκατ. ευρώ, ενώ το 2012 σε μόλις 2,3 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, οι 4.000 πυροσβέστες «πενταετίας» που συμμετέχουν στο σώμα δεν εργάζονται νύχτα, Κυριακές και αργίες, καθώς όπως είχε επισημάνει σε παλαιότερη του συνέντευξη στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας τους, κ. Γιώργος Γουρδουράκος, «δεν έχουν προβλεφθεί οι σχετικές αποζημιώσεις». Ετσι, τα τελευταία εικοσιτετράωρα παρατηρήθηκε το φαινόμενο (κυρίως στην Πελοπόννησο) πυροσβέστες πενταετούς θητείας να μην μπορούν να μετάσχουν σε επιχειρήσεις δασοπυρόσβεσης που διαρκούσαν μετά τις 10 το βράδυ, καθώς δεν προβλέπεται η αποζημίωσή τους για νυχτερινή εργασία. Αντίστοιχα, οι συμβασιούχοι πυροσβέστες π.χ. της Ηλείας δεν μπορούσαν να συνδράμουν τις προσπάθειες συναδέλφων τους που μετείχαν στην κατάσβεση της φωτιάς στην Αχαΐα, καθώς γι’ αυτή την κατηγορία πυροσβεστών δεν προβλέπεται εκτός έδρας αποζημίωση!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή