Ανέτοιμοι για Πράσινο Δακτύλιο

Ανέτοιμοι για Πράσινο Δακτύλιο

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε κίνδυνο τίθεται το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του Πράσινου Δακτυλίου λόγω διαφωνιών και ελλιπούς προετοιμασίας των αρμοδίων φορέων. Ο πολυσυζητημένος Πράσινος Δακτύλιος, που η ισχύς του είχε αρχικώς οριστεί για τον Μάιο και στη συνέχεια μετατέθηκε για 1/9, κινδυνεύει με νέα αναβολή λόγω καθυστερήσεων στην προετοιμασία εφαρμογής του.

Σημείο αιχμής αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το προβλεπόμενο ειδικό πράσινο σήμα το οποίο θα έπρεπε να τοποθετηθεί στα οχήματα που έχουν δικαίωμα διέλευσης από τους δρόμους του κέντρου. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προ ημερών μεταξύ των γ.γ. Περιβάλλοντος και Μεταφορών και εκπροσώπου της ΕΛ.ΑΣ. παρατηρήθηκε διάσταση απόψεων όσον αφορά την υποχρέωση της χρήσης του ειδικού πράσινου σήματος. Πληροφορίες αναφέρουν πως η πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος υποστήριξε ότι ο σχετικός νόμος δεν προέβλεπε την υποχρέωση προμήθειας του ειδικού πράσινου σήματος. Εκπρόσωποι της Τροχαίας από την άλλη υποστήριξαν ότι το ειδικό σήμα είναι απαραίτητο για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή και αστυνόμευση του μέτρου. Γεγονός πάντως παραμένει ότι δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για τον φορέα που θα αναλάμβανε την έκδοση του πράσινου σήματος ή τον τρόπο προμήθειάς του από τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Παρά το γεγονός πως στελέχη του υπ. Περιβάλλοντος τονίζουν ότι «στόχος και βούληση του υπουργείου είναι η εφαρμογή του μέτρου από 1ης Σεπτεμβρίου» οι εμπλεκόμενοι φορείς αμέλησαν τα διαδικαστικά ζητήματα εφαρμογής του μέτρου. Κύκλοι του υπ. Περιβάλλοντος επισημαίνουν ότι προωθείται νέα, καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα, λύση η οποία δεν θα περιλαμβάνει την έκδοση πράσινου σήματος. Τα βλέμματα στρέφονται στην τεχνολογία η οποία δεν αποκλείεται να προσφέρει εναλλακτική, ώστε να ισχύσει κανονικά το μέτρο από την 1η Σεπτεμβρίου. Ανεξάρτητα από τον χρόνο εφαρμογής του μέτρου, οι προβλέψεις του παραμένουν απαράλλαχτες.

Στον Πράσινο Δακτύλιο θα κυκλοφορούν:

– Ολα τα Ι.Χ. και μικρά φορτηγά (τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης) με άδεια πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1-1-2011 και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω των 140g/km.

– Ολα τα Ι.Χ. και μικρά φορτηγά με άδεια πρώτης κυκλοφορίας μετά το 1990 θα κινούνται με το ισχύον σύστημα μονών – ζυγών.

– Λεωφορεία και φορτηγά (2,2- 12 τόνοι) με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας μετά το 1990.

Στον Πράσινο Δακτύλιο δεν θα κυκλοφορούν:

– Τα οχήματα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990. Θα επιτρέπονται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.

– Λεωφορεία και φορτηγά (2,2- 12 τόνοι) με άδεια πρώτης κυκλοφορίας προ του 1990. Ωστόσο θα κινούνται σε Αττική Οδό και κύριες οδούς προς λιμάνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή