«Πράσινος» δακτύλιος από Δευτέρα

«Πράσινος» δακτύλιος από Δευτέρα

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς το ειδικό πράσινο σήμα, τουλάχιστον για ένα μήνα ακόμα, τίθεται σε εφαρμογή από τη Δευτέρα ο νέος «πράσινος» δακτύλιος. Μόλις ολοκληρωθεί η προετοιμασία, οι οδηγοί θα κληθούν να εκτυπώσουν μόνοι τους το σήμα, το οποίο όμως θα έχει… διακοσμητικό ρόλο, καθώς δεν θα θεωρείται αποδεικτικό για την τροχαία.

Βασική διαφορά με το ισχύον σύστημα των μονών-ζυγών είναι ότι στον μικρό δακτύλιο θα κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα νέας τεχνολογίας οχήματα -Euro 5 ή νεότερης- και ειδικά για τα υβριδικά ή κινούμενα αποκλειστικά με υγραέριο – τεχνολογίας Euro 4 ή νεότερης.

Βασικό πρόβλημα στην εφαρμογή του «πράσινου δακτυλίου» ήταν η έκδοση ή μη του ειδικού πράσινου σήματος, το οποίο θα έφεραν όλα τα οχήματα τα οποία θα μπορούσαν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον μικρό δακτύλιο. Τα συναρμόδια υπουργεία αναζητούσαν λύσεις για την κατάργηση του σήματος, με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, στην ίδια κατεύθυνση με την απόφαση που πρόσφατα ελήφθη για την κατάργηση του ειδικού αυτοκόλλητου σήματος των τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, η λύση που προτάθηκε από τον υπουργό κ. Βαγγέλη Λιβιεράτο, και τελικά έγινε δεκτή, ήταν το σήμα να αποστέλλεται σε ηλεκτρονική μορφή στον δικαιούχο και κατόπιν να το εκτυπώνει εκείνος με δική του ευθύνη. Το πλεονέκτημα της επιλογής αυτής είναι ότι, εκτός της εξοικονόμησης πόρων, η επικόλληση του σήματος θα είναι δυνατή και σε όποιον κάτοικο Ελλάδας επιθυμεί να κινηθεί με το όχημά του στον μικρό δακτύλιο της Αθήνας και πληροί τις προϋποθέσεις εξαίρεσης από τα μονά-ζυγά. Σε κάθε περίπτωση, το σήμα δεν θεωρείται πλέον απαραίτητο, καθώς οι έλεγχοι από τα όργανα της τροχαίας θα γίνονται αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων. Οι κυρώσεις για την παραβίαση του δακτυλίου παραμένουν οι ίδιες. Ας θυμηθούμε, όμως, ποιοι θα εξαιρούνται από τις 3 Σεπτεμβρίου από τα μονά-ζυγά:

– Οχήματα και φορτηγά έως 2,2 τόνους εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή νεότερης, είτε είναι απλά, υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.

– Ειδικά για τα υβριδικά και τα οχήματα αέριου καυσίμου επιτρέπεται η κυκλοφορία και όσων είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον έχουν τις ίδιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οχήματα που κινούνται με αέριο καύσιμο θεωρούνται μόνο τα εκ κατασκευής και όχι όσα έχουν στη συνέχεια μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα. Σύμφωνα με το υπουργείο, τα οχήματα αυτά έχουν προδιαγραφές ασφαλείας αλλά όχι και προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και επιπλέον κινούνται και με συμβατικά καύσιμα.

– Απαγορεύεται η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο λεωφορείων και φορτηγών με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1984.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή