Προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ένδειξη «made in Greece» αποτελεί πλέον το καλύτερο εφόδιο για την πορεία ενός προϊόντος. Στο πνεύμα αυτό, ειδική Επιτροπή του υπουργείου Ανάπτυξης έχει αναλάβει την εξειδίκευση και εφαρμογή της νομοθεσίας, για τη χρήση του σήματος «ελληνικό προϊόν». «Την τελευταία διετία, παράλληλα με την επιδείνωση της κρίσης, ενδυναμώνεται η τάση των καταναλωτών να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα», ανέφερε στον χαιρετισμό του στην ημερίδα της ΕΤΑΠ (Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου του ΕΒΕΑ), «Ελληνικό Προϊόν», ο κ. Κων. Μίχαλος, πρόεδρος του ΕΒΕΑ. «Ολο και περισσότερες εταιρείες αξιοποιούν αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα, προβάλλοντας την ελληνικότητα της παραγωγής τους». Πώς, όμως, ορίζεται η ελληνικότητα του κάθε προϊόντος; Σε έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό τον καθηγητή Γεώργιο Μπαλτά, 7 στους 10 ερωτηθέντες προσδιορίζουν το ελληνικό προϊόν ως εκείνο «που φτιάχνεται από ελληνικούς παραγωγικούς συντελεστές», ενώ το 75,47% δηλώνει ότι του αρέσει να βρίσκει διαθέσιμα ελληνικά προϊόντα και το 93% ότι θα συνεχίσει να τα ψωνίζει στο μέλλον.

Ο ορισμός της ελληνικότητας, ωστόσο, μοιάζει πολύπλοκος. Την εν λόγω ένδειξη δικαιούνται να φέρουν προϊόντα «εταιρειών που παράγουν στην Ελλάδα, γιατί από αυτές επωφελείται και το κράτος και οι εργαζόμενοι» ανέφερε στην εισήγησή του ο κ. Ιω. Θεοτοκάς, διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπος Α.Ε.». Την αθρόα εισαγωγή προϊόντων που φέρουν ψευδώς την ετικέτα «made in greece» κατήγγειλε η κ. Πόπη Σκαγιά – Σταματοπούλου, διευθύντρια μάρκετινγκ του SKAG, της οικογενειακής εταιρείας που καθιέρωσε το περίφημο «σούπερ διεθνές τετράδιο». «Δεν γίνεται κανένας έλεγχος στα τελωνεία, ενώ η εισαγωγή από Τουρκία χωρίς δασμούς οδήγησε το 60% των εταιρειών του κλάδου στην έξοδο. Αντίστοιχα, έξι ελληνικές εταιρείες χάρτου έκλεισαν και σήμερα καλούμαστε να εισάγουμε την πρώτη μας ύλη».

«Η λέξη ελληνικό προϊόν είναι μικρή μεν, αλλά ενσωματώνει πολλές έννοιες» παρατήρησε ο κ. Ιωακείμ Τζουμάκης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ. «Μας ζήτησαν να κάνουμε εργοστάσιο στην Κίνα μεταφέροντας εκεί την τεχνογνωσία μας, μια που η εταιρεία μας δραστηριοποιείται από το 1870, αλλά αρνηθήκαμε». Οπως υπογράμμισε, «το εν λόγω προϊόν φέρει την πρώτη ύλη ενός συγκεκριμένου τόπου -εν προκειμένω της Λέσβου- έναν παραδοσιακό τρόπο επεξεργασίας του ελαιόλαδου και εν συνεχεία μεταποίησής του». Ωστόσο, παίζει καθοριστικό ρόλο μόνον η πρώτη ύλη; «Εχει καθιερωθεί ο όρος «γερμανικό αυτοκίνητο», όμως, είναι σαφές ότι δεν εμπεριέχεται σε αυτό καμία γερμανική πρώτη ύλη, απλώς μια συγκεκριμένη τεχνογνωσία» σημείωσε ο κ. Βασίλης Στεφανής, πρόεδρος του Δ.Σ. των ιχθυοτροφείων «Σελόντα». «Αντίστοιχα, και οι ελληνικές ιχθυοκαλλιέργειες δεν κέρδισαν έδαφος στις εξαγωγές μόνον λόγω της πρώτης ύλης, αλλά χάρη στο τεχνολογικό προβάδισμα, την εκτροφή δηλαδή του γόνου».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT