Αυξήθηκαν τα πρόστιμα στα μέσα μεταφοράς

Αυξήθηκαν τα πρόστιμα στα μέσα μεταφοράς

3' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντείνονται οι έλεγχοι κατά της εισιτηριοδιαφυγής στα μέσα σταθερής τροχιάς και τα στοιχεία δείχνουν κατακόρυφη αύξηση των προστίμων που καταλογίστηκαν από τα τέλη Δεκεμβρίου έως και τα τέλη Απριλίου. Ρεκόρ προστίμων καταγράφηκε την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου (22/4-28/4), οπότε καταλογίστηκαν 1.738 πρόστιμα συνολικής αξίας 127.626 ευρώ, εκ των οποίων καταβλήθηκαν επιτόπου 5.770 ευρώ. Τα υπόλοιπα 121.856 ευρώ των προστίμων της τελευταίας εβδομάδας του Απριλίου θα καταβληθούν σε δεύτερο χρόνο από τους παραβάτες.

Η αύξηση στις παραβάσεις παρατηρήθηκε από τις αρχές Φεβρουαρίου. Συγκεκριμένα, οι ελεγκτές της ΣΤΑΣΥ «έκοψαν» 1.022 πρόστιμα συνολικής αξίας 74.942 ευρώ από 11 έως 17 Φεβρουαρίου. Από τα τέλη Μαρτίου έως και τα τέλη Απριλίου τα πρόστιμα ξεπερνούσαν τα 1.000 την εβδομάδα, δείχνοντας ότι η εντατικοποίηση των ελέγχων έφερε θεαματική αύξηση στα έσοδα για την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες. Συνολικά, από τις 17 Δεκεμβρίου 2012 έως τις 28 Απριλίου 2013 καταλογίστηκαν 16.420 πρόστιμα, συνολικής αξίας 1.187.520 ευρώ. Από αυτά, μόλις τα 64.747 ευρώ καταβλήθηκαν επιτόπου, ενώ τα υπόλοιπα 1,122 εκατ. ευρώ έλαβαν πίστωση.

Το πρόβλημα που προκύπτει με τα πρόστιμα που δεν καταβάλλονται επιτόπου είναι το εάν και πότε θα πληρωθούν από τους παραβάτες, ενώ οι διαδικασίες καθυστερούν σε μεγάλο βαθμό, με αποτέλεσμα η εταιρεία ΣΤΑΣΥ να μην μπορεί να υπολογίζει σε έσοδα από το σύνολο των προστίμων που πρόκειται να καταβληθούν επί πιστώσει.

Στην παρούσα φάση, στον έλεγχο των εισιτηρίων για τα τρία μέσα της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ) δραστηριοποιούνται 58 άτομα, ενώ στόχος είναι ο αριθμός τους να αυξηθεί στους 85 ελεγκτές προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσω των μετακινήσεων προσωπικού αναμένεται 50 άτομα να μεταφερθούν στον έλεγχο και στα εκδοτήρια εισιτηρίων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα των περιορισμένων σημείων πώλησης εισιτηρίων.

Τα έσοδα της εταιρείας από πωλήσεις εισιτηρίων το πρώτο 3μηνο του 2013 κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα, γεγονός το οποίο θεωρείται ενθαρρυντικό με δεδομένο ότι οι αρχές του τρέχοντος έτους βρήκαν τις συγκοινωνίες ακινητοποιημένες για αρκετές ημέρες λόγω κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες εντός της ΣΤΑΣΥ ενόψει του ανοίγματος των τεσσάρων νέων σταθμών του μετρό (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, στο τέλος Ιουλίου), καθώς εκπαιδεύεται προσωπικό το οποίο θα αναλάβει θέσεις ευθύνης στους σταθμούς αλλά και οδηγών.

Ενημερωτικές καμπάνιες

Παράλληλα με την εντατικοποίηση των ελέγχων, η εταιρεία ΣΤΑΣΥ προγραμματίζει ενημερωτικές καμπάνιες για τη σημασία τού να ακυρώνει ο επιβάτης εισιτήριο κατά την είσοδό του στα μέσα. Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του επόμενου μήνα να τοποθετηθούν αφίσες στους σταθμούς και ηχητικά μηνύματα με τα οποία θα ενημερώνονται οι επιβάτες, ενώ θα γίνεται συστηματικά υπενθύμιση για την υποχρέωση ακύρωσης εισιτηρίου. Κύκλοι της ΣΤΑΣΥ εκτιμούν ότι καθώς θα εξελίσσονται οι ενημερωτικές εκστρατείες, θα βελτιώνεται το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής.

Μεταξύ των δράσεων που προγραμματίζει να αναλάβει η ΣΤΑΣΥ είναι και η συμφωνία με ορισμένες εταιρείες οι οποίες θα δέχονται εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών παρέχοντας κάποια έκπτωση στους κατόχους τους. Οι εταιρείες από την πλευρά τους θα λαμβάνουν μια μορφή έμμεσης διαφήμισης εντός των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η ενέργεια αυτή δεν αποκλείεται να επεκταθεί στον ΟΑΣΑ, στο σύνολο δηλαδή των μέσων και όχι μόνο σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, ωστόσο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο σχεδιασμού.

Περιορισμένα σημεία πώλησης

Παραμένει το πρόβλημα των περιορισμένων σημείων πώλησης εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, για το οποίο η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναζητεί άμεση λύση.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι επίκειται μετακίνηση προσωπικού από διοικητικές υπηρεσίες σε εκδοτήρια, προκειμένου να επαναλειτουργήσουν αυτά που έχουν βάλει «λουκέτο» λόγω έλλειψης προσωπικού. Παρά τις αντιδράσεις των εργαζομένων στη μετακίνησή τους, αυτή θα γίνει άμεσα, καθώς οι καταγγελίες των επιβατών πληθαίνουν.

Πολλές είναι οι περιπτώσεις επιβατών που αναζητούν εισιτήρια σε σημεία πώλησης, όταν δεν έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν από τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης που έχουν παρουσιάσει βλάβη, η οποία δεν έχει αποκατασταθεί ακόμη. Τα μηχανήματα πώλησης είναι συχνά χαλασμένα, ενώ πολλά είναι αυτά που δέχονται μόνο κέρματα εμποδίζοντας τους επιβάτες να προμηθευτούν εισιτήρια εάν δεν έχουν στη διάθεσή τους το ακριβές αντίτιμο.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δίνει μεγάλη έμφαση στην αντιμετώπιση του προβλήματος, καθώς η δυσκολία εξεύρεσης εισιτηρίων από τους επιβάτες λειτουργεί σε βάρος των εσόδων της εταιρείας, από τη στιγμή που δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για ενίσχυση των φαινομένων εισιτηριοδιαφυγής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή