Εκκλησιαστική παιδεία για όλους

Εκκλησιαστική παιδεία για όλους

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κορίτσια στα Εκκλησιαστικά Λύκεια, τουλάχιστον 45 μαθητές για να λειτουργήσει μία σχολική μονάδα, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κατάργηση των Εκκλησιαστικών Γυμνασίων, των Ιερατικών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΙΣΔΕ) και των Εκκλησιαστικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΙΕΚ). Αυτά προτείνει, σύμφωνα με την έκθεση που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», η επιτροπή για την αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, που συστήθηκε στο υπουργείο Παιδείας. Οι προτάσεις της επιτροπής έχουν στόχο τη δημιουργία σχολείων ανοιχτών σε όλο τον ελληνικό λαό, τα οποία θα αποτελέσουν κόμβους αριστείας και παραγωγής όχι μόνο κληρικών αλλά και λαϊκών στελεχών για τις ανάγκες της Εκκλησίας. Πόσω μάλλον που σήμερα πολλές δράσεις της Εκκλησίας υλοποιούνται από μέλη που έχουν κατηχηθεί από παραθρησκευτικές οργανώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η νομοθεσία το προβλέπει, δύσκολα εισέρχονται τα κορίτσια στα Εκκλησιαστικά Λύκεια -συγκεκριμένα μόνο ένα κορίτσι φοιτά-, αφού τα σχολεία αυτά έχουν επαγγελματικό προσανατολισμό για την εκπαίδευση ιερέων.

Ειδικότερα, η πρόταση της επιτροπής του υπουργείου Παιδείας (με πρόεδρο τον καθηγητή στη Θεολογική Σχολή Αθηνών Μάριο Μπέγζο) που θα τεθεί υπ’ όψιν της επιτροπής διαλόγου Εκκλησίας – Πολιτείας περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

– Υπό τις τρέχουσες συνθήκες η μόνη σχολική δομή Δημόσιου Δευτεροβάθμιου Εκκλησιαστικού Σχολείου που μπορεί να ευδοκιμήσει είναι το Εκκλησιαστικό Γενικό Λύκειο. Αντίθετα, η λειτουργία Εκκλησιαστικών Γυμνασίων κρίνεται περιττή, αφού η διαφοροποίηση της φοίτησης στη βαθμίδα του Γυμνασίου σε σχέση με τα συμβατικά σχολεία δεν ανταποκρίνεται στα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και τις ουσιαστικές μαθησιακές ανάγκες και προσδοκίες αυτής της ηλικίας.

– Η λειτουργία Εκκλησιαστικών ΙΣΔΕ και ΕΙΕΚ κρίνεται περιττή.

– Για να λειτουργήσει ένα Εκκλησιαστικό Λύκειο, πρέπει να έχει τουλάχιστον 45 μαθητές ανά μονάδα. Λύκεια με λιγότερους φοιτούντες μαθητές για περισσότερα από τρία χρόνια να μετατραπούν σε Κέντρα Εκκλησιαστικών Τεχνών (Βυζαντινής Μουσικής, Αγιογραφίας κ.λπ.), εφόσον η περαιτέρω λειτουργία τους κρίνεται απαραίτητη για λόγους ιστορικούς ή τοπικής παράδοσης.

– Προνομιακή εισαγωγή (βάσει ποσόστωσης επί των εισακτέων ή ποσοστιαίας προσαύξησης του βαθμού πρόσβασης) των αποφοίτων Εκκλησιαστικού Λυκείου στα τμήματα των Θεολογικών Σχολών και τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες.

– Λειτουργία ειδικά διαμορφωμένου ωρολογίου προγράμματος με αυξημένο αριθμό μαθημάτων και εργαστηρίων ειδίκευσης (όπως θεολογικά μαθήματα, εκκλησιαστικές τέχνες και θέματα ποιμαντικής, οργάνωση ανθρώπινου δυναμικού και υλικοτεχνικών υποδομών στον χώρο της Εκκλησίας).

– Ως μαθήματα θεολογικής ειδίκευσης/εμβάθυνσης προτείνονται (σε όλα δίνονται 2 ώρες την εβδομάδα) στην Α΄ Τάξη η Δομή και Οργάνωση της Εκκλησίας, στη Β΄ Τάξη τα Στοιχεία Ορθόδοξης Δογματικής και στη Γ΄ Τάξη η Ποιμαντική Θεολογία και Ενοριακή Ζωή. Και στις τρεις τάξεις προτείνεται η Τελετουργική και Βυζαντινή Μουσική.

– Για την εγγραφή των μαθητών στο Λύκειο η συστατική επιστολή μπορεί να δοθεί και από άλλον επίσκοπο εκτός από εκείνον στην περιοχή του οποίου βρίσκεται το Λύκειο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή