Πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα

Πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιβατικές πτήσεις με υδροπλάνα επιχειρούν να δρομολογήσουν στις αρχές του 2014 δύο εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, οι οποίες προχώρησαν σε συνεργασία με σκοπό την όσο το δυνατόν ταχύτερη έναρξη πτήσεων. Παρά το γεγονός ότι οι αντίστοιχες απόπειρες του παρελθόντος έπεσαν στο κενό λόγω ελλείψεων στο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο περιλάμβανε υπερβολική γραφειοκρατία, η νέα προσπάθεια ενδέχεται να έχει καλύτερη έκβαση. Κι αυτό λόγω του νόμου 4146 που ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο και προβλέπει, μεταξύ άλλων, την επιτάχυνση στη διαδικασία αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων.

Κατασκευή τεσσάρων

Οι πρώτες πτήσεις έχουν προγραμματιστεί να γίνουν στα νησιά του Ιονίου, καθώς ήδη η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που συνεργάζεται με την αεροπορική εταιρεία «Κ2 Smart Jets» -δραστηριοποιείται προς το παρόν στις πτήσεις VIP- έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς και Ερείκουσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.

Παράλληλα, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης -δυνατότητα που προβλέπεται στον νέο νόμο- των υδατοδρομίων που λειτουργούσαν έως το 2008 στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου.

Στα σχέδια της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι το επόμενο υδατοδρόμιο να δημιουργηθεί στην Πάτρα ώστε να αποτελέσει τη βάση της εταιρείας για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς έχει συναφθεί συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών για την αδειοδότησή του.

Επίσης η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την κατασκευή και άλλων υδατοδρομίων σε νησιωτικές περιοχές και συγκεκριμένα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στον Αργοσαρωνικό και στις Σποράδες.

Οι πτήσεις αρχικώς θα γίνονται με μισθωμένα υδροπλάνα τα οποία από το 2015 θα αρχίσουν να αντικαθίστανται σταδιακά από ιδιόκτητα της «K2 Smart Jets». Ηδη οι υπεύθυνοι της εταιρείας βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευαστική εταιρεία Viking Air στον Καναδά για την παραγγελία των πρώτων δύο ελληνικών υδροπλάνων τύπου Twin-Otter DHC-6-400, αξίας 12 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία θα περιλαμβάνει και δυνατότητα αγοράς άλλων τεσσάρων αεροσκαφών του ιδίου τύπου.

Στο μεταξύ διερευνάται η παγκόσμια αγορά προκειμένου να μισθωθούν υδροπλάνα, τα οποία θα μπορούν να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το συντομότερο δυνατό, με στόχο, μόλις ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων, να ενεργοποιηθούν και συνεργασίες με πρακτορεία, ξενοδοχεία, εταιρείες κρουαζιέρας κ.λπ. Η συνεργασία των δύο εταιρειών προχώρησε ύστερα από την εξαγορά του 50% της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» από την «K2 Smart Jets», με έδρα το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Στο μεταξύ στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη δημιουργία του κεντρικού υδατοδρομίου στην Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά προσανατολίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Το συγκεκριμένο έργο θα προχωρήσει με διαγωνισμό και όχι με ανάθεση, όπως έχει γίνει στις περισσότερες περιοχές της χώρας, καθώς εκτιμάται ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον θα είναι αυξημένο.

Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι κάθε υδροπλάνο, προκειμένου να παράγει οικονομικά βιώσιμο έργο, προϋποθέτει μια δραστηριότητα 1.500 ωρών σε ετήσια βάση, δηλαδή 35 ώρες πτήσεις εβδομαδιαίως. Δεδομένης της σχετικά μικρής χωρητικότητας (19 επιβάτες/πτήση), τα δρομολόγια που πρέπει να επιλεγούν πρέπει να έχουν υψηλή μέση πληρότητα ανά πτήση, άνω του 70%, με ναύλους που θα προσεγγίζουν περισσότερο τα αεροπορικά τιμολόγια και όχι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εξηγούν στελέχη της αγοράς. Ωστόσο αποτελεί ένα προϊόν το οποίο θα πρέπει να είναι και εμπορικά ανταγωνιστικό προκειμένου να προσελκύσει επιβάτες.

Το κόστος για τη δημιουργία των υποδομών και την αδειοδότηση υδατοδρομίου κυμαίνεται μεταξύ 80.000 και 100.000 ευρώ. Ενα καινούριο υδροπλάνο πωλείται έναντι 5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ ένα μεταχειρισμένο έναντι 1 έως 1,5 εκατ. ευρώ. Η χωρητικότητα ενός υδροπλάνου δεν ξεπερνά τους 19 επιβάτες, αναπτύσσοντας ταχύτητα έως 250χλμ./ώρα (160 κόμβους).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή