Θα επεκταθεί η επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία

Θα επεκταθεί η επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην επέκταση της εισόδου στα λεωφορεία από την μπροστινή θύρα προσανατολίζεται η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) κρίνοντας επιτυχή την εφαρμογή του πιλοτικού μέτρου σε ορισμένες γραμμές. Την ίδια στιγμή, αξιολογούνται θετικά τα αποτελέσματα της, πιλοτικής και πάλι, τοποθέτησης τουρνικέ (περιστρεφόμενες μπάρες μεταξύ πόρτας και οδηγού οχήματος) μέσα σε λεωφορεία, που λειτουργούν εδώ και λίγες εβδομάδες στη γραμμή 302 «Γέρακας – Δουκ. Πλακεντίας». Οι μπάρες έχουν τοποθετηθεί σε τέσσερα οχήματα της γραμμής 302 και η διοίκηση της ΟΣΥ υποστηρίζει ότι έχει παρατηρηθεί αύξηση των εσόδων και μείωση της εισιτηριοδιαφυγής από τότε που τοποθετήθηκε το σύστημα.

Επιβάτες, από την άλλη, επιμένουν ότι το νέο σύστημα προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία επιβίβασης. Κύκλοι της ΟΣΥ σημειώνουν ότι το σύστημα με τις μπάρες στα λεωφορεία μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως σε γραμμές που δεν έχουν πάρα πολύ μεγάλη επιβατική κίνηση και που διέρχονται από σταθμούς με συγκεκριμένο αριθμό επιβιβάσεων. Υπάρχουν μάλιστα σκέψεις οι μπάρες να τοποθετηθούν σε δύο πόρτες των λεωφορείων (μπροστινή και μεσαία) ώστε να επιταχύνεται η διαδικασία επιβίβασης. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι τα οφέλη, όπως αποτυπώνονται από την πιλοτική λειτουργία της γραμμής 302, είναι πολύ μεγάλα σε επίπεδο εσόδων, ακόμη και εάν δεν εφαρμοστεί σε γραμμές με μεγάλη κίνηση. Σύντομα πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, να προκηρυχθεί ανοιχτός διαγωνισμός για την επέκταση του συστήματος και σε άλλα λεωφορεία, με προδιαγραφές που να είναι συμβατές με το μελλοντικό σύστημα έξυπνου εισιτηρίου, το οποίο είναι προγραμματισμένο να εφαρμοστεί σε όλα τα μέσα, σταθερά και οδικά.

Την ίδια στιγμή στο πλαίσιο της καλύτερης λειτουργίας των λεωφορείων και τρόλεϊ, έχουν δρομολογηθεί αλλαγές στον εσωτερικό κανονισμό εργασίας της ΟΣΥ, η πλειονότητα των οποίων αφορά σε εναρμόνιση των διατάξεων της νομοθεσίας. Προβλέπονται αυστηρότερες ποινές για πειθαρχικά παραπτώματα μετατρέποντας μια γραπτή επίπληξη -που ήταν η ισχύουσα ποινή για πειθαρχικά παραπτώματα- σε ποινή αργίας τριών ημερών με παράλληλη στέρηση ισάριθμων ημερομισθίων.

Προθεσμίες πειθαρχικών

Περιορίζονται, την ίδια στιγμή, οι προθεσμίες διεκπεραίωσης των πειθαρχικών παραπτωμάτων. Οι καταγγελίες θα πρέπει πλέον να «φεύγουν» από τα αμαξοστάσια εντός 10 ημερών ώστε στη συνέχεια να εξετάζονται από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο και να ολοκληρώνεται η διαδικασία σε σύντομο χρόνο.

Επίσης προγραμματίζεται επικαιροποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης προσωπικού η οποία θα πραγματοποιείται σε σταθερές ημερομηνίες μία φορά τον χρόνο (15-30 Ιανουαρίου) ακολουθώντας συγκεκριμένο πρωτόκολλο.

Αμεσα πρόκειται να προγραμματιστούν σεμινάρια για τους εργαζομένους στην ΟΣΥ, ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο επικοινωνίας και διαχείρισης των επιβατών. Τα εν λόγω σεμινάρια περιλαμβάνουν φυσικά και τις διαδικασίες ελέγχου των εισιτηρίων, κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν παρατηρηθεί πολύ ακραία φαινόμενα, που καταλήγουν ακόμη και σε βίαιες ενέργειες τόσο από επιβάτες όσο και από ελεγκτές. Ενισχύεται, παράλληλα, και η υπηρεσία παραπόνων της ΟΣΥ, η οποία στελεχώνεται από επιπλέον πέντε άτομα, ώστε συνολικά να εξυπηρετείται το κοινό από επτά υπαλλήλους της εταιρείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή