ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βανδαλισμός στο Μαράσλειο, με γκράφιτι στους τοίχους

marazleio2
marazleio1
marazleio3
marazleio4
marazleio5
marazleio6

 Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε εκπαιδευτικούς και μαθητές που στεγάζονται στον χώρο του Μαρασλείου το πρωί της Δευτέρας. Εκτεταμένα γκράφιτι χαμηλής αισθητικής είχαν καλύψει τους τοίχους των κτιρίων, εκ των οποίων το ένα είναι κηρυγμένο διατηρητέο, ενώ άλλα δύο (κτίρια Μητσάκη) έχουν χαρακτηριστεί μνημεία σύγχρονης αρχιτεκτονικής. «Σάββατο απόγευμα και Κυριακή πρωί πραγματοποιούνταν δράσεις των παιδιών, η ζημιά πρέπει να έγινε Κυριακή απόγευμα, απουσία ημών» αναφέρει στην «Κ» η κ. Μαρία Γκιάτα-Ποζιού, εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Μαρασλείου. Στο μεταξύ, δεν έχουν ακόμα κλείσει οι πληγές από επανειλημμένες ληστείες που συνέβησαν πέρυσι το φθινόπωρο. «Λεία» αποτέλεσαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι προτζέκτορες και οι διαδραστικοί πίνακες, που προορίζονταν για τους μαθητές. «Αντικαταστήσαμε, χάρη σε χορηγία μεγάλης εταιρείας ηλεκτρονικών, έναν διαδραστικό πίνακα, τριάντα ταμπλέτες, ενώ και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος μας προσέφερε άλλον έναν». Ο νέος εξοπλισμός φυλάσσεται σε χώρο με κλειστό σύστημα συναγερμού, χορηγία της ίδιας εταιρείας.
Το ερώτημα, βέβαια, παραμένει, γιατί το κτιριακό συγκρότημα, όπου συνυπάρχουν το 12θέσιο, 3θέσιο, μονοθέσιο Πειραματικό Δημοτικό, το 10ο Ειδικό Δημοτικό, το 15ο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Αθηνών, το 26ο Γυμνάσιο και Λύκειο Αθηνών, κλιμάκιο του Παιδαγωγικού Τμήματος και το Διδασκαλείο, είναι τόσο ευάλωτο σε εισβολείς. «Υπάρχει κατάτμηση αρμοδιοτήτων και χάνεται ο έλεγχος», λέει η ίδια, «υπάλληλοι του δήμου, του πανεπιστημίου, εκπαιδευτικοί και μέλη των συλλόγων μπορούν να έχουν κλειδιά».
Η απογοήτευση των γονέων είναι έκδηλη, καθώς η αποκατάσταση της «παρέμβασης» θα κοστίσει, τη στιγμή που το Μαράσλειο, όπως και όλα τα δημόσια σχολεία, υποχρηματοδοτείται και τα κτίριά του βρίσκονται σε κακή κατάσταση. «Τις βασικότερες των αναγκών τις καλύπτουμε είτε με ιδίους πόρους είτε με δωρεές» σημειώνει η κ. Ποζιού, «φανταστείτε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν συστήσει όμιλο ρομποτικής, αλλά ελλείψει υλικοτεχνικού εξοπλισμού, δεν μπορούν να δραστηριοποιηθούν». Αντίστοιχα, για όλες τις δραστηριότητες των άοκνων εκπαιδευτικών καιροφυλακτεί η αγωνία της χρηματοδότησης.