ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κρίση με τους Σύρους στο «Ελ. Βενιζέλος»

krisi-me-toys-syroys-sto-el-venizelos-2002308

Υπερβάλλων ζήλος ή αμερικανικό καψώνι; Αυτός ο προβληματισμός επικρατεί στους διπλωματικούς κύκλους, μετά την πολύωρη καθυστέρηση στο «Ελ. Βενιζέλος» στην οποία υποχρεώθηκε το αεροσκάφος της Syrian Air τύπου Tu-134, που μετέφερε τη συριακή διπλωματική αποστολή στη Γενεύη, ανάμεσά τους και τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Αχμάντ Αρνούς.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στις 11.57 για ανεφοδιασμό καυσίμων. Σύμφωνα με πηγές στο ΥΠΕΞ, η κοινοπραξία η οποία χειρίζεται τον ανεφοδιασμό -και στην οποία συμμετέχουν δύο πολυεθνικές εταιρείες- επικαλούμενη τους όρους του εμπάργκο που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ και η Ε.Ε. στη Συρία αρνήθηκε να παραδώσει καύσιμα. Αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζουν στελέχη του ΥΠΕΞ, το αεροδρόμιο είχε ενημερωθεί για την πτήση και είχαν ζητηθεί διευκολύνσεις.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν είχε την αρμοδιότητα να διευθετήσει το θέμα και στράφηκε στο ΥΠΕΞ για οδηγίες. Εν τω μεταξύ, φαίνεται ότι οι Σύροι επικοινώνησαν με τη Μόσχα ζητώντας ρωσική παρέμβαση, γιατί η είδηση κυκλοφόρησε ταχύτατα στα ρωσικά ΜΜΕ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε και κρούση της Μόσχας στην Αθήνα.

Από εκεί και ύστερα, τη διαχείριση της κρίσης την ανέλαβε το ΥΠΕΞ και τελικά το αεροσκάφος ανεφοδιάστηκε και αναχώρησε από το «Ελ. Βενιζέλος» για τη Γενεύη στις 5.06 το απόγευμα. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, πάντως, έχει μια αξία το γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν ανεφοδιάστηκε από την κοινοπραξία, δεν υπήρξε δηλαδή υπαναχώρηση των δύο πολυεθνικών εταιρειών, αλλά ότι τα καύσιμα τα χορήγησε η ελληνική εταιρεία ΕΚΟ, η οποία αποτελεί τμήμα της εν λόγω κοινοπραξίας.