Γεύσεις από το Ιντερνετ στο τραπέζι μας

Γεύσεις από το Ιντερνετ στο τραπέζι μας

2' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η συνταγή για ένα πλούσιο τραπέζι περιλαμβάνει έναν… ηλεκτρονικό υπολογιστή συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο. Μπορεί κάτι τέτοιο κάποτε να ηχούσε εξωπραγματικό, σήμερα όμως τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) έχουν εξελιχθεί τόσο, που οι πελάτες τους συχνά ζουν ακόμα και εκτός συνόρων!

Στοχευμένες αγορές

«Η δημιουργία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος αποτελούσε αίτημα της ελληνικής αγοράς, που πλέον έχει ωριμάσει και είναι περισσότερο απαιτητική», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Θόδωρος Λέλεκας, γευσιγνώστης και υπεύθυνος του ιστότοπου kylix.gr, που αποτελεί την εικονική προέκταση της υπάρχουσας κάβας στο Κολωνάκι. Από τον Σεπτέμβριο αναρτήθηκε το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα με πάνω από 3.000 κρασιά και λοιπά οινοπνευματώδη, αλλά και πληροφορίες σχετικές με την ιστορία και τη διαδικασία παραγωγής κάθε προϊόντος, συμβουλές για την ορθή διατήρηση κάθε ετικέτας ή για ενδεδειγμένους γευσιγνωστικούς συνδυασμούς. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα ανάρτησης σχολίων από αγοραστές-χρήστες. «Οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι, διαβάζουν εξειδικευμένα εγχειρίδια γαστρονομίας και κάνουν στοχευμένες αγορές έπειτα από έρευνα αγοράς και σύγκριση ποιότητας – τιμής», συμπληρώνει ο κ. Λέλεκας. Ο κατάλογος των προϊόντων είναι δε τόσο πλήρης, «που μας παρήγγειλαν Σκωτσέζοι ουίσκι!». Η σελίδα είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε όσους ζουν σε απομονωμένα μέρη της χώρας.

Λίγο η ανησυχία από τα διατροφικά σκάνδαλα, λίγο οι απαιτητικές γκουρμέ συνταγές των εξειδικευμένων εκπομπών μαγειρικής, οι απαιτήσεις των μερακλήδων για ποιοτικό κρέας όλο και αυξάνονται. «Hθελα να κάνω μια διαφορετική πρόταση στην αγορά με ιδιαίτερες γεύσεις, που είχα ανακαλύψει έπειτα από χρόνια στον κλάδο, και μπορούν να συμβάλουν στην υγιεινή διατροφή», αναφέρει η Δάφνη Μητροπούλου, που έως τότε ασχολούνταν μόνο με το χονδρικό εμπόριο κρέατος. «Αποφάσισα να δημιουργήσω ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για κρέατα που δεν μπορούμε να βρούμε στο κρεοπωλείο της γειτονιάς μας». Στο posh nosh (που σημαίνει εκλεπτυσμένο φαγητό) μπορούμε να παραγγείλουμε ιβηρικό χοιρινό, που καθώς τρέφεται μόνο με βελανίδια, αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του, χωρίς να θυμίζει γευστικά ούτε μοσχάρι ούτε χοιρινό. Ακόμα βρίσκουμε το φημισμένο black agnus των ΗΠΑ, ανώτερης ποιότητας και υψηλής κοπής, ή το περίφημο μπιφτέκα α λα Φιορεντίνα, που προέρχεται από μια παλιά φυλή αγελάδας. «Προς το παρόν, τη σελίδα, που λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο, έχουν επισκεφθεί σεφ αλλά και νέοι που ανακαλύπτουν αυτές τις γεύσεις σε ταξίδια».

Ωστόσο, κρέας χωρίς λαχανικά θα ήταν μια ανθυγιεινή επιλογή. Στην ηλεκτρονική αγορά συναντούμε το e-manaviko. «Είχα καταλάβει από καιρό ότι ο κόσμος σερφάρει ακατάπαυστα», λέει ο κ. Γιώργος Χριστόπουλος, με εμπειρία στη λαχαναγορά του Μοσχάτου, ο οποίος ωστόσο έπιασε τον παλμό της αγοράς έγκαιρα. Πριν από δυόμισι χρόνια δημιούργησε την εν λόγω πλατφόρμα έχοντας ως βάση το μανάβικό του στο Μοσχάτο. «Οποιος θέλει παραγγέλνει online ή περνάει από το μαγαζί να μας πει μια καλησπέρα», λέει με νόημα ο 59χρονος. «Το πρώτο διάστημα είχαν σπάσει οι σέρβερ από τις παραγγελίες, τώρα ο κόσμος έχει λιγάκι μαζευτεί, αλλά πιστεύω ότι θα επανέλθει». Φανατικοί πελάτες του, κυρίως ηλικιωμένοι και λεχώνες, που δεν μπορούν να μετακινηθούν για να γεμίσουν το καλάθι τους με φρούτα και λαχανικά.

Κανένα, όμως, τραπέζι δεν έχει νοστιμάδα, άπαξ και λείπει το γλυκό. «Μαζί με τον συνεργάτη μου ανοίξαμε ένα ζαχαροπλαστείο σε έναν ήσυχο δρόμο της Κηφισιάς», αναφέρει η 32χρονη Λουίζα Ζωγράφου, που ακολούθησε την κλίση της στη ζαχαροπλαστική. «Σπεσιαλιτέ» του νέου ζαχαροπλαστείου είναι τα cupcakes, popcakes (σαν γλειφιτζούρια), οι τούρτες γενεθλίων με ζωγραφιές 3D, παγωτό. «Χαρακτηριστικό μας προϊόν είναι τα μακαρόν, τα οποία μας ζητούν πελάτες και εκτός Αττικής», διευκρινίζει η δημιουργός του louisa.gr. Οι διαδικτυακές παραγγελίες είναι 20-30 την εβδομάδα, «ωστόσο πολλοί παραγγέλνουν online, αλλά έρχονται οι ίδιοι να παραλάβουν τα γλυκά τους». Οι περισσότεροι θέλουν να πεισθούν ιδίοις όμμασι για την ποιότητα του μαγαζιού. «Χάρη στο e-shop επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας και στα νότια προάστια, χωρίς να χρειαστεί να ανοίξουμε ένα κανονικό μαγαζί», διευκρινίζει η Λουίζα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή