Οι δύο παράγοντες για την τουριστική επιτυχία της Κω

Οι δύο παράγοντες για την τουριστική επιτυχία της Κω

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ειδική πτήση Χ3 είχε προσγειωθεί στις 29 Ιουνίου στις 18.10 στην Κω, δύο μέρες πριν από το επίσημο άνοιγμα του τουρισμού. Ηταν το πρώτο διεθνές δρομολόγιο που προσγειώθηκε σε ελληνικό περιφερειακό αεροδρόμιο έπειτα από μήνες απαγόρευσης όλων των διεθνών πτήσεων. Επιβάτες 85 Γερμανοί, «ήρωες της κρίσης του κορωνοϊού», γιατροί, νοσηλευτές, πυροσβέστες και άλλοι επαγγελματίες της υγείας που το προηγούμενο διάστημα είχαν εκτελέσει με αφοσίωση το καθήκον τους και είχαν κερδίσει δωρεάν διακοπές για τους ίδιους και τους συνοδούς τους στο πλαίσιο κοινής δράσης της BILD σε συνεργασία με την TUI, κατόπιν πρωτοβουλίας του υπουργείου Τουρισμού της Αθήνας. «Η BILD και η TUI ανοίγουν την καλοκαιρινή σεζόν στην Ελλάδα», έγραφε η γερμανική εφημερίδα.

Ουδείς ήξερε τότε αν αυτή η πτήση θα έφερνε γούρι στον ελληνικό τουρισμό. Και ακόμα και σήμερα, δυσκολεύεται κάποιος να υπολογίσει πόσο χαμένοι ή πόσο κερδισμένοι βγήκαμε από το άνοιγμα των συνόρων – η χρονιά της απόλυτης αβεβαιότητας. Ομως, η Κως έχει λόγους να είναι ικανοποιημένη. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το νησί του Ιπποκράτη φαίνεται ότι κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με τα άλλα νησιά των Δωδεκανήσων και όχι μόνο.

Η πληρότητα έφτασε το 55%, με 60% των ξενοδοχείων ανοιχτά (λειτούργησαν περί τα 160 ξενοδοχεία). Το ποσοστό θεωρείται πάνω από ικανοποιητικό για αυτή τη δύσκολη σεζόν, ιδίως σε σύγκριση με την πληρότητα σε άλλα νησιά. Ηταν η καλή προετοιμασία από πλευράς δήμου και ξενοδόχων; Η πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κω, Κωνσταντίνα Σβύνου, διστάζει να αποδώσει τη μικρή αυτή επιτυχία στην όποια καλή προετοιμασία εκ μέρους της Ενωσης και της δημοτικής αρχής. «Εγιναν κάποιες προσπάθειες να προβληθεί η Κως ως νησί του Ιπποκράτη, αλλά έχω επιφυλάξεις εάν ήταν τελικά κρίσιμες. Εξάλλου, μια επιθετική προβολή του νησιού θα πήγαινε φέτος χαμένη», λέει στην «Κ». 

Η πρόεδρος των ξενοδόχων αποδίδει το καλό –σχετικά– αποτέλεσμα σε δύο παράγοντες: «Επαιξε σπουδαίο ρόλο ότι στην Κω δεν υπήρξαν κρούσματα. Τα Δωδεκάνησα εκπέμπουν ακόμα αίσθημα ασφάλειας. Για εμένα, η πρώτη και κύρια παράμετρος ήταν το αίσθημα ασφάλειας που κατάφεραν να εκπέμψουν». Επιπλέον, κρίσιμες αποδείχθηκαν οι συνεργασίες που έχουν οι ξενοδόχοι της Κω με μεγάλους tour operators. Τα ξενοδοχεία που έχουν τέτοιες συνεργασίες κινήθηκαν σε πληρότητα της τάξεως του 80%. «Επίσης, τα τελευταία χρόνια το νησί έχει ζήτηση, όπως έχει και πολλούς επαναλαμβανόμενους επισκέπτες, ανθρώπους που στηρίζουν την Κω. Μπορεί να μην ήρθαν δύο φορές φέτος, αλλά παίζουν τον ρόλο τους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή