ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε δοκιμαστικό δρομολόγιο το τραμ σήμερα

se-dokimastiko-dromologio-to-tram-simera0

Ενα σύγχρονο γεφύρι της Αρτας φαίνεται ότι επιχειρεί να διασχίσει το τραμ της Αθήνας, το οποίο έχει περάσει από σαράντα κύματα και εξακολουθεί να παραμένει ακρωτηριασμένο, παρά το γεγονός ότι ολοκληρώνονται οι επεκτάσεις του δικτύου του. Η διακοπή της κυκλοφορίας από το Σύνταγμα έως τη στάση «Κασομούλη» πριν από περίπου δύο χρόνια, λόγω φθοράς στη σήραγγα του Ιλισού ποταμού, προκάλεσε σειρά αντιδράσεων με τους συγκοινωνιολόγους μάλιστα να κάνουν λόγο για πρακτική ακύρωσης του μέσου, λόγω αποκλεισμού του από το κέντρο της πόλης. Επί δύο χρόνια περίπου, ελάχιστα έγιναν στη σήραγγα που φέρεται να μην αντέχει το βάρος του τραμ, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης. 

Με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας λόγω και των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη «απεγκλωβισμού» του τραμ. Ετσι σήμερα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η εκτέλεση του πρώτου δοκιμαστικού δρομολογίου του τραμ από τη στάση «Κασομούλη» (εκεί όπου σήμερα τερματίζει προσωρινά η γραμμή) έως τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, που θα καθορίσει εμπράκτως πλέον το μέλλον του μέσου. 

Στη σήραγγα κάτω από τον δρόμο, στο επίμαχο τμήμα, έχει ήδη εγκατασταθεί ένα σύστημα αισθητήρων που καταγράφει τις ταλαντώσεις και τις πιέσεις που δέχεται, για να διαπιστωθεί ενδεχόμενη επικινδυνότητα στη χρήση τόσο του τροχιόδρομου όσο και των δρόμων εκατέρωθεν της σήραγγας. Οι τελευταίοι τεχνικοί έλεγχοι στους αισθητήρες ολοκληρώθηκαν χθες από κλιμάκιο των ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας με τη σημερινή δοκιμή να θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά. Ωστόσο, μια πρώτη εικόνα θα αποκομίσουν τα τεχνικά κλιμάκια σήμερα, που θα διαπιστώσουν σε πραγματικό χρόνο, αν η κίνηση του τραμ προκαλεί κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της σήραγγας. Στην περίπτωση μάλιστα που διαπιστωθεί ότι δεν υπήρξε εξαρχής κάποιο πρόβλημα, θα γεννηθούν σημαντικά ερωτήματα για το κλείσιμο του εν λόγω τμήματος προ διετίας. 

Αν επαληθευθούν όσοι υποστηρίζουν ότι η σήραγγα του Ιλισού ποταμού δεν επηρεάζεται από την κίνηση του τραμ, τότε υπολογίζεται ότι το τραμ θα επιστρέψει στο κέντρο της πόλης μέχρι το τέλος του έτους. Οι αισθητήρες θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά το πιθανολογούμενο άνοιγμα της γραμμής για περίπου ένα έτος, προκειμένου να συνεχιστεί η συλλογή δεδομένων. Προϋπόθεση ωστόσο για την επαναδρομολόγηση του τραμ μεταξύ Συντάγματος και στάσης «Κασομούλη» είναι ο Δήμος Αθηναίων να απελευθερώσει τις γραμμές επί των λεωφόρων Βασιλίσσης Ολγας και Βασιλίσσης Αμαλίας που στο πλαίσιο του «Μεγάλου Περιπάτου» σκεπάστηκαν προσωρινά και μετατράπηκαν σε ποδηλατόδρομο.

Οι δοκιμές των τραμ θα συνεχίσουν να διεξάγονται στο αμφισβητούμενο τμήμα μέχρι οι τεχνικοί να συλλέξουν επαρκή δεδομένα για τη στατικότητα της σήραγγας. Σήμερα το δοκιμαστικό δρομολόγιο θα περιλαμβάνει την κυκλοφορία ενός συρμού, ενώ στη συνέχεια οι ΣΤΑΣΥ θα διεξάγουν δρομολόγια με την ταυτόχρονη κίνηση περισσότερων συρμών.

ΣΤΑΣΥ: καθυστερήσεις λόγω βανδαλισμών

Για «οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων – βανδαλισμών κατά τη διάρκεια της νύχτας», με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «σοβαρά προβλήματα και στην εύρυθμη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου» κάνουν λόγο οι ΣΤΑΣΥ Α.Ε., με αφορμή τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στα δρομολόγια της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ). Οι καθυστερήσεις σημειώνονται κυρίως κατά τις πρωινές ώρες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες συνωστισμού. Η εταιρεία σημειώνει ότι έχει ενημερώσει για το πρόβλημα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ζητώντας από την Ελληνική Αστυνομία να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποτελεσματική φύλαξη των εγκαταστάσεων, αλλά και να προχωρήσει στον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών. Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ, επισημαίνει πως «ουδέποτε απέκρυψε τα εγγενή προβλήματα που υπάρχουν από την παλαιότητα και την έλλειψη συρμών, τα οποία δεν επιτρέπουν την επίτευξη μικρότερων χρονοαποστάσεων αναλόγων με αυτές των γραμμών 2 και 3», για αυτό και προωθείται με επείγουσες διαδικασίες ο διαγωνισμός για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό 14 συρμών 8ης γενιάς οι οποίοι έχουν ηλικία άνω των 35 ετών.