ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βάλτε ασφάλεια στο… μενού

Πολλά θα κριθούν από τη σοβαρότητα των επαγγελματιών της εστίασης... (Φωτ. INTIME NEWS)

Το ότι ο χώρος της εστίασης υποφέρει είναι γνωστό. Οι επιχειρηματίες βρίσκονται στη δίνη της πανδημίας. Αν γίνει νέο lockdown, ακόμη και ολιγοήμερο, για κάποια μαγαζιά θα αποτελέσει τη χαριστική βολή. Για την ώρα ο κάθε ένας προσπαθεί να σώσει ό,τι σώζεται ακολουθώντας μια μετρημένη πολιτική… επιβίωσης. Τα μενού έχουν αναπροσαρμοστεί, έχουν γίνει πιο ευέλικτα και πιο μικρά για να μειωθούν τα κόστη, το προσωπικό έχει μειωθεί επίσης και κάποια εστιατόρια κλείνουν περισσότερες μέρες απ’ όσες παρέμεναν κλειστά στην προ COVID-19 εποχή προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα. 

Ισως όμως περισσότερο από χάραξη νέας στρατηγικής εν μέσω πανδημίας και έξυπνες κινήσεις περιορισμού του λειτουργικού κόστους, αυτό που πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά οι επαγγελματίες της εστίασης είναι πώς θα κάνουν τους πελάτες τους να νιώθουν ασφαλείς. Φοβάμαι ότι ένα σημαντικό ποσοστό δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι η επιβίωσή του εξαρτάται από το πόση ασφάλεια παρέχει στους πελάτες του. Εγω γίνει μάρτυρας κωμικοτραγικών σκηνών με σερβιτόρους που σκύβουν πάνω από τον πελάτη για να σερβίρουν μιλώντας παράλληλα, την ίδια στιγμή που η μάσκα τους βρίσκεται στο πιγούνι. 

Εχω αρκετές φορές ζητήσει να φορέσουν σωστά τη μάσκα τους εργαζόμενοι σε καφέ και σε χώρους εστίασης, ερχόμενη σε δύσκολη θέση να αισθάνομαι η «περίεργη» που τρέμει τον κορωνοϊό ή δεν κατανοεί πόσο δύσκολο είναι να εργάζεται κανείς οκτάωρο με μια μάσκα που καλύπτει το στόμα και τη μύτη. 

Ο χώρος της «εξόδου» αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα γενικότερα, καθώς πολλοί άνθρωποι φοβούνται να βγουν. Και η αλήθεια είναι ότι η έξοδος προϋποθέτει καλή ψυχολογία. Βγαίνεις για να χαλαρώσεις. Η έξοδος σε ένα εστιατόριο ή σε ένα μπαρ είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα στην καθημερινότητα. Δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να το κάνεις αν σου προκαλεί στρες, αν σου δημιουργεί ανασφάλεια ή φόβο. 

Πολλά θα κριθούν από τη σοβαρότητα των επαγγελματιών της εστίασης. Ακούω όλο και περισσότερους φίλους και γνωστούς που περιορίζουν τις εξόδους τους ή επιλέγουν πού θα πάνε με κριτήριο την ασφάλεια. Μια συμβουλή προς τους επαγγελματίες λοιπόν είναι η εξής: Το προϊόν που πουλάει αυτή την εποχή είναι η ασφάλεια. Βάλτε τη στο μενού σας.