ΣΧΟΛΕΙΑ

Σπίθα καταλήψεων που ανησυχεί

Τα κατειλημμένα σχολεία σε όλη τη χώρα προσεγγίζουν τα 200. Τα τοπικά στελέχη εκπαίδευσης έχουν λάβει εντολή να προσπαθήσουν να λήξουν οι καταλήψεις με πειθώ από γονείς και καθηγητές (φωτ. INTIME NEWS).

Απέναντι σε μία νέα πρόκληση βρίσκεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στην προσπάθειά της να κυλήσει ομαλά η σχολική χρονιά, εν μέσω πανδημίας. Τα κατειλημμένα σχολεία σε όλη τη χώρα προσεγγίζουν τα 200 και, παρότι ο αριθμός είναι μικρός επί του συνόλου των 14.000 σχολικών μονάδων, υπάρχει… επιφυλακή.

Η υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως σχολιάζοντας το θέμα ανέφερε ότι «δεν είναι απάντηση οι καταλήψεις. Θεμιτή κάθε θέση και άποψη, αλλά ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία, δεν νοείται να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν γίνεται οποιοσδήποτε να εμποδίζει άλλον στην πρόσβαση στην εκπαίδευση». Την ίδια στιγμή, το υπουργείο θεωρεί υπερβολικό τον θόρυβο για τα κλειστά τμήματα λόγω κορωνοϊού. Μέχρι τώρα σε 110 περιπτώσεις έχει αποφασιστεί αναστολή τμήματος, τάξης ή όλου του σχολείου. Μάλιστα, όπως ανέφερε στην «Κ» συνεργάτης της υπουργού κ. Νίκης Κεραμέως, «η έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν επέδρασε στη διασπορά ιικού φορτίου, σύμφωνα με την επιδημιολογική ιχνηλάτηση». Επίσης, ένα ενδεικτικό σχόλιο που έγινε στο υπουργείο είναι ότι ο αριθμός των κλειστών σχολείων λόγω καταλήψεων είναι διπλάσιος εκείνου λόγω κορωνοϊού!

Ειδικότερα, οι καταλήψεις έχουν εμφανίσει αυξητική τάση μέσα στην εβδομάδα – είναι γύρω στις 200, με τις περισσότερες σε Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Δυτική Αττική, Αχαΐα. Η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ότι υποκινούνται πολιτικά και ως προς αυτό τηρεί στάση αναμονής ενόψει της επόμενης εβδομάδας. Την ίδια στιγμή, τα τοπικά στελέχη εκπαίδευσης έχουν λάβει κεντρικά εντολή να προσπαθήσουν να λήξουν οι καταλήψεις με πειθώ από γονείς και καθηγητές. Αλλωστε, έμπειροι εκπαιδευτικοί που μίλησαν στην «Κ» ανέφεραν ότι είναι στο χέρι του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων να κρατήσουν το σχολείο εν λειτουργία. Πόσο μάλλον που οι περισσότερες καταλήψεις οργανώνονται από μικρές ομάδες μαθητών. Εξ ου και οι σφοδρές διαμαρτυρίες της πλειονότητας γονέων κατά της κατάληψης του σχολείου των παιδιών τους. 

«Μια ομάδα μαθητών περνάει ένα λουκέτο στην πόρτα και όλοι παραδίδονται. Στέκουν, κοιτούν και περιμένουν πότε θα βαρεθούν και θα επιστρέψουν στα θρανία. Τα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης ή υποστηρίζουν ή αποφεύγουν να  καταδικάσουν την κατάληψη. Ολοι κατά βάθος επιχαίρουν γιατί νομίζουν ότι προκαλούν βλάβη στην κυβέρνηση. Τη βλάβη στα παιδιά του λαού κανείς δεν την υπολογίζει», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Λεωνίδας Καστανάς, φυσικός στη μέση εκπαίδευση.

Από την άλλη, τα αιτήματα των παιδιών μαξιμαλιστικά και εν πολλοίς έχουν αντιμετωπιστεί, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας. Χαρακτηριστικά, έως τώρα έχουν γίνει περί τις 32.000 προσλήψεις αναπληρωτών και αναμένεται και μία ακόμη φάση. «Εχουμε μια μεγάλη ευκαιρία να διδάξουμε τους νέους ότι τώρα περισσότερο από ποτέ έχουν όλα τα εργαλεία να επιλέξουν τον δύσκολο δρόμο της εποικοδομητικής διαμαρτυρίας με ένα αντίκτυπο που όμοιό του δεν έχει υπάρξει ποτέ στο παρελθόν και δεν θα πρέπει να αναλώνονται σε σπασμωδικές και ενίοτε ακραίες αντιδράσεις που κατά κοινή ομολογία τις περισσότερες φορές έχουν φέρει ελάχιστα έως καθόλου αποτελέσματα όσον αφορά τις γενιές από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα», λέει από την πλευρά του στην «Κ» ο κ. Χρήστος Μπίνιαρης, γονιός, δρ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ.

Τέλος, χθες, δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία για τους αριστούχους της προηγούμενης χρονιάς. Ο αριθμός τους σε γυμνάσια και λύκεια αυξήθηκε φθάνοντας στις 227.100 (σε σύνολο μαθητών 680.000) από 181.790 που ήταν το σχολικό έτος 2018-2019. Η αύξηση αποδίδεται και στο γεγονός ότι τον περασμένο Ιούνιο δεν έγιναν γραπτές εξετάσεις στο τέλος της σχολικής χρονιάς και άρα ο μέσος όρος βαθμολογίας προέκυψε μόνο από τους προφορικούς βαθμούς που κατά κανόνα είναι υψηλότεροι των γραπτών.