ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προβλήματα στα ΑΕΙ για τα μαθήματα με φυσική παρουσία

provlimata-sta-aei-gia-ta-mathimata-me-fysiki-paroysia0

Λύσεις στο χωροταξικό πρόβλημα των πανεπιστημίων καλείται να δώσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Χθες, σε έκτακτη συνεδρίασή της η Σύνοδος Πρυτάνεων εξέθεσε στον αρμόδιο υφυπουργό Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από το νέο ακαδημαϊκό έτος στα ΑΕΙ λόγω της απόφασης του υπουργείου να γίνονται μαθήματα με φυσική παρουσία, στην περίπτωση που οι συμμετέχοντες στο μάθημα είναι λιγότεροι των 50.

Ειδικότερα, το υπουργείο όρισε ότι εάν λιγότεροι των 50 φοιτητών έχουν δηλώσει ότι θα παρακολουθήσουν ένα μάθημα, αυτό θα διδάσκεται διά ζώσης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι πρυτάνεις ζήτησαν από  τον κ. Διγαλάκη να διευκρινισθεί εάν οι φοιτητές μέσα στην αίθουσα πρέπει να τηρούν την απόσταση του 1,5 μέτρου. 

Στην περίπτωση αυτή το πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών θα είναι ιδιαίτερα οξύ. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η Σύγκλητος του Παντείου Πανεπιστημίου, «τα μαθήματα που την προηγούμενη τριετία είχαν έως 50 εγγεγραμμένους φοιτητές ήταν συνολικά 67 προπτυχιακά και 131 μεταπτυχιακά. Εάν όλα αυτά διδαχθούν με φυσική παρουσία, σημαίνει ότι πρέπει να φιλοξενηθούν σε μόλις 7 αίθουσες χωρητικότητας 20-33 ατόμων η καθεμία». 

Επίσης, τα ΑΕΙ διαμαρτύρονται διότι δεν επαρκεί ο χρόνος για οργάνωση των μαθημάτων με φυσική παρουσία. Και αυτό διότι η διαδικασία ηλεκτρονικής δήλωσης μαθημάτων από τους φοιτητές θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 26 Οκτωβρίου. 

Δεδομένου ότι οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου ολοκληρώνονται στις 10 Οκτωβρίου, ο χρόνος αυτός δεν επαρκεί καθώς ακολουθεί η βαθμολόγηση και η πλατφόρμα για τις δηλώσεις μαθημάτων θα «ανοίξει» για τους φοιτητές έως τις 26 Οκτωβρίου.

Παράλληλα, πρυτάνεις ανέφεραν προς τον κ. Διγαλάκη ότι πολλοί φοιτητές από την επαρχία θα μείνουν στο πατρικό τους και θα παρακολουθούν την εξ αποστάσεως διδασκαλία των μαθημάτων με πολυπληθές (άνω των 50) ακροατήριο. Ετσι, θα δηλώσουν μόνο τα μαθήματα επιλογής που θα διδαχθούν  εξ αποστάσεως και άρα κινδυνεύουν  τα μαθήματα με μικρό ακροατήριο να μείνουν με ελάχιστους φοιτητές και να «χαθούν» από το πρόγραμμα σπουδών.