Με ένα e-pass σε όλα τα διόδια

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από τις 4 Νοεμβρίου ένας πομποδέκτης θα αρκεί για να διέλθει κανείς όλα τα διόδια της χώρας – αρκεί βέβαια… να έχει αποθηκευμένα χρήματα. Η ημερομηνία έναρξης της λεγόμενης «διαλειτουργικότητας» κλείδωσε και πλέον οι παραχωρησιούχοι και η Εγνατία Οδός θα προσπαθήσουν να συγκρατήσουν, αν όχι να αυξήσουν τους συνδρομητές τους. Πάντως, από τις 940.000 πομποδέκτες που «κυκλοφορούν» στη χώρα, το 70% ανήκει στην Αττική Οδό. 

Το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε χθες και επισήμως την ημερομηνία έναρξης της διαλειτουργικότητας. Η οποία βεβαίως άργησε… 7,5 χρόνια, καθώς σύμφωνα με την Οδηγία 2004/52/ΕΚ (με την οποία η Ελλάδα εναρμονίστηκε το 2007) τα διόδια στη χώρα μας θα έπρεπε να ήταν πλήρως διαλειτουργικά την 1.1.2013. Πλέον, με οποιονδήποτε από τους επτά πομποδέκτες που κυκλοφορούν οι εταιρείες, ένας οδηγός θα μπορεί να διέρχεται από τις λωρίδες ηλεκτρονικών διοδίων όλων των σταθμών της χώρας, κερδίζοντας χρόνο στη διαδρομή. Υπό μία προϋπόθεση: ο πομποδέκτης θα πρέπει να έχει επαρκές χρηματικό υπόλοιπο (ή να είναι απευθείας συνδεδεμένος με λογαριασμό), καθώς δεν μπορεί να «επαναφορτιστεί» στα διόδια άλλης εταιρείας. Στην περίπτωση που ο πομποδέκτης «αδειάσει» ενώ ο οδηγός βρίσκεται σε άλλο δρόμο από αυτόν της εταιρείας που του προμήθευσε τον πομποδέκτη, τότε θα πρέπει να μεταφέρει χρήματα σε αυτόν ηλεκτρονικά, μέσω των εφαρμογών που προσφέρουν οι εταιρείες. 

Η μετάβαση στη διαλειτουργικότητα δημιουργεί ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού για τις εταιρείες που διαχειρίζονται διόδια. Σήμερα τα «σκήπτρα» κρατά η Αττική Οδός, με περίπου 666.000 πομποδέκτες (e-pass), ακολουθεί η Νέα Οδός με 100.000 πομποδέκτες (Fastpass), η Ολυμπία Οδός με 71.000 πομποδέκτες (O-pass), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου με 60.000 πομποδέκτες (e-way), η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με 21.000 (gefyra e-pass) και η Κεντρική Οδός με 8.000 (kentriki pass). Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση της Εγνατίας Οδού, που διέθεσε 15.000 πομποδέκτες μόλις μέσα σε έναν μήνα (Egnatiapass), ενδεικτικό της προσμονής που υπήρχε στη Βόρεια Ελλάδα για τα ηλεκτρονικά διόδια. Να σημειωθεί τέλος ότι η κοινοπραξία Μορέας δεν διαθέτει δικό της πομποδέκτη, αλλά εξυπηρετεί όσους διαθέτουν. 

Υβριδικό σύστημα

Ορισμένοι από τους παραχωρησιούχους ετοιμάζονται για ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα, προκειμένου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους προς τους οδηγούς. Αναμφίβολα η πιο εντυπωσιακή θα είναι εκείνη της Ολυμπίας Οδού, που θα θέσει σε λειτουργία το υβριδικό σύστημα χρέωσης. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα στον οποίο οδηγός θα πληρώνει μόνο για την απόσταση που θα διανύσει (χάρη σε μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί σε όλες τις εξόδους του δρόμου). Το σύστημα αυτό θα είναι διαθέσιμο μόνο για τους συνδρομητές του o-pass. Η Νέα Οδός στοχεύει στις ψηφιακές υπηρεσίες, λανσάροντας την εφαρμογή Mypass με την οποία ο οδηγός όχι μόνο μπορεί να ελέγξει το υπόλοιπο του λογαριασμού του στον πομποδέκτη fast pass. Αλλά και να πληροφορηθεί κάτι ιδιαίτερα πρακτικό: πόσο κοστίζει μια διαδρομή οπουδήποτε στην Ελλάδα σε διόδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή