Χωρίς αλλαγή μηχανής το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Χωρίς αλλαγή μηχανής το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απαιτήθηκαν πάνω από 40 ημέρες για την αποκατάσταση μέρους των ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ιανός» στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Η ηλεκτροκίνηση μεταξύ Λιανοκλαδίου και Παλαιοφαρσάλου είχε τεθεί εκτός λειτουργίας για διάστημα 41 ημερών, προσθέτοντας στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη μία ώρα διαδρομής. Για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο παραπάνω τμήμα απαιτήθηκε η συνδρομή της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία προχώρησε σε επιδιόρθωση όλων των βλαβών. Ετσι, πλέον οι αμαξοστοιχίες μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης κινούνται ηλεκτροκίνητα με το ταξίδι να διαρκεί περίπου 4 ώρες. Σημειώνεται ότι στο νότιο τμήμα της σήραγγας Οθρυος προκλήθηκαν κατολισθήσεις και η επιφάνεια καλύφθηκε από φερτά υλικά. Σε πρώτη φάση δόθηκε σε κυκλοφορία μία γραμμή, με αποτέλεσμα να απαιτείται αλλαγή μηχανών στα ακραία σημεία του προβληματικού τμήματος. Μηχανές άλλαζαν στο Λιανοκλάδι και στη Λάρισα, ενώ και ο σταθμός Παλαιοφάρσαλο παρέμεινε για πάνω από ένα μήνα εκτός λειτουργίας. Το γεγονός ότι η γραμμή στο Λιανοκλάδι ήταν μονή, οδηγούσε σε πρόσθετες καθυστερήσεις. 

Οι καθυστερήσεις σε σιδηροδρομικά δρομολόγια οφείλονται στην κατάσταση του δικτύου, όπως εξηγούν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημειώνοντας ότι υπάρχουν σημεία στα οποία δεν λειτουργούν, για παράδειγμα, τα κλειδιά (μηχανισμός αλλαγής κατεύθυνσης των γραμμών). Τα προβλήματα αυτά δεν προκλήθηκαν στο σύνολό τους από την πρόσφατη κακοκαιρία, απλώς προστέθηκαν με αυτήν νέα. Η ολοκλήρωση των έργων υποδομής, όπως η συντήρηση του δικτύου, η ανάταξή του (όπου απαιτείται), καθώς και η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος ETCS (European Train Control System) τόσο στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη όσο και στον προαστιακό, είναι καθοριστικής σημασίας για το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται, ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Οι εκκρεμότητες είναι πολλές και επηρεάζουν τόσο τα επιβατικά όσο και τα εμπορευματικά δρομολόγια. Σε λειτουργία πρέπει να τεθούν οι δύο υποσταθμοί της ΔΕΗ στην Ανθήλη και στο Περιβόλι (στο νέο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός). Τότε θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου και το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου τρεις ώρες (3 ώρες και 20 λεπτά). 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή