Αδυναμία επικοινωνίας με δημόσιες υπηρεσίες

Αδυναμία επικοινωνίας με δημόσιες υπηρεσίες

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναπάντητες έμειναν οι κλήσεις πολύ μεγάλου αριθμού πολιτών που επιχείρησαν να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού από την έναρξη του lockdown έως και χθες, εφόσον φαίνεται ότι στην άλλη άκρη της γραμμής δεν υπήρχε άτομο για να απαντήσει. Τα περισσότερα παράπονα για αδυναμία επικοινωνίας αφορούν τον ΕΦΚΑ, τις εφορείες –με έμφαση αυτή του Αμαρουσίου–, την Πολιτική Προστασία, αλλά και το ειδικό ληξιαρχείο του υπουργείου Εσωτερικών. 

Το συγκεκριμένο ραντεβού αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση προκειμένου να προσέλθει κάποιος αυτοπροσώπως σε δημόσια υπηρεσία που υποδέχεται κοινό και να εξυπηρετηθεί για υπόθεσή του λόγω της εφαρμογής των μέτρων για την αποφυγή του κορωνοϊού. Κατά συνέπεια, είναι ουσιαστικά ο μόνος τρόπος για να εξυπηρετηθεί ο πολίτης που χρειάζεται τον διοικητικό μηχανισμό της χώρας ίσως αυτές τις ημέρες περισσότερο από ποτέ. 

Τις δύο τελευταίες ημέρες, στο υπουργείο Εσωτερικών έχουν σπάσει τα τηλέφωνα καθώς εκατοντάδες –κυριολεκτικά σύμφωνα με τους υπαλλήλους– πολίτες τηλεφωνούν για να διαμαρτυρηθούν για υπηρεσίες εξυπηρέτησης πολιτών «που δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα». Οπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών, οι άνθρωποι νομίζουν ότι το ΥΠΕΣ έχει υπό τον έλεγχό του όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου, «κάτι που όμως στην πράξη δεν συμβαίνει καθώς ο κάθε υπουργός είναι ο προϊστάμενος των υπαλλήλων του υπουργείου του». Το υπουργείο Εσωτερικών καθορίζει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Δημοσίου και στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία δόθηκε στους υπαλλήλους η δυνατότητα να εργάζονται σε τρία διαφορετικά ωράρια ή ακόμη και το απόγευμα σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο του τμήματος. «Με αυτό τον τρόπο μπορούν να εξυπηρετηθούν και οι δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν παιδιά στο γυμνάσιο, αλλά και οι πολίτες που εργάζονται τις πρωινές ώρες», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.  

Οπως φαίνεται όμως από τον αριθμό των καταγγελιών, η αλλαγή ωραρίου μεταφράστηκε σε πολλές υπηρεσίες σε πλήρη απουσία από την εργασία. 

Από την πλευρά του υπουργείου Εσωτερικών μεταφέρθηκαν τα παράπονα και οι καταγγελίες στους αρμόδιους προϊσταμένους, ωστόσο δεν υπάρχει αρμοδιότητα να ασκηθεί περαιτέρω πίεση. Ο ίδιος ο υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Θεοδωρικάκος ενθάρρυνε τους πολίτες να καταγγέλλουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην επικοινωνία τους με τον δημόσιο τομέα, προκειμένου να ασκηθεί πίεση προς τους υπαλλήλους «που οφείλουν να εξυπηρετούν τους πολίτες». 

«Η κυβέρνηση συνολικά και το υπουργείο Εσωτερικών πιο συγκεκριμένα έχει ρυθμίσει το πλαίσιο εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων την περίοδο του lockdown. Γίνεται ό,τι χρειάζεται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και την ταυτόχρονη λειτουργία του Δημοσίου», επισημαίνει ο υπουργός στην «Κ». «Γι’ αυτό και οι δημόσιοι υπάλληλοι οφείλουν και με το παραπάνω να εξυπηρετούν τους πολίτες. Οι περιπτώσεις που δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα στις υπηρεσίες και δεν ανταποκρίνονται στα αιτήματα των πολιτών είναι ανεπίτρεπτες και απαράδεκτες. Δυστυχώς, υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις, όπως καταγγέλλουν οι πολίτες. Οφείλουμε σε όλα τα υπουργεία και σε όλα τα νομικά πρόσωπα του Δημοσίου να εντείνουμε τους ελέγχους και να ανταποκριθούμε στις ανάγκες λειτουργίας της οικονομίας και της κοινωνίας».   

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή