ΣΧΟΛΕΙΑ

Χαμένοι στη μετάφραση για το Erasmus

Mε αρμοδίους που «μεταφράζουν» κατά το δοκούν τις εγκυκλίους βρίσκονται αντιμέτωπα πολλές φορές τα σχολικά ιδρύματα, που επιχειρούν να συνδιαλλαγούν με το Δημόσιο ή και με τράπεζες.

Μπλεγμένα στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και των αρμοδίων που «μεταφράζουν» τις εγκυκλίους βρίσκονται πολλές φορές τα ελληνικά σχολεία, που επιχειρούν να συνδιαλλαγούν με το Δημόσιο ή και με τράπεζες. Χαρακτηριστική περίπτωση του 5ου ΓΕΛ Αχαρνών «Αγία Αννα», στην προσπάθειά του να συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus Plus. Ο διευθυντής του κ. Αντώνης Μιχαηλίδης, που περιγράφει την ιστορία στην «Κ», αναφέρει ότι χρειάστηκε να απευθυνθεί σε δύο τράπεζες και να περιμένει πάνω από ένα μήνα για να βρεθεί λύση.

Ειδικότερα, το σχολείο υπέβαλε δύο αιτήσεις συμμετοχής στο Erasmus Plus. Εγκρίθηκαν και τα δύο αιτήματα από το ΙΚΥ, και στο ένα πρόγραμμα το ΓΕΛ ήταν συντονιστής, ενώ στο άλλο συμμέτοχος.

Προκειμένου λοιπόν να προχωρήσει το σχολείο και τυπικά στην έναρξη συμμετοχής, απαιτούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Μία από αυτές είναι η εξασφάλιση τραπεζικού λογαριασμού. Βεβαίως, ήδη τα σχολεία παίρνουν χρήματα από τις Σχολικές Επιτροπές των δήμων τους και άρα έως τώρα έχει γίνει ανάλογη διαδικασία μέσω εντάλματος πληρωμής. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο κ. Μιχαηλίδης, εδώ και 4-5 μήνες ο Δήμος Αχαρνών έχει ζητήσει από συγκεκριμένη τράπεζα την έκδοση καρτών ανάληψης από τα ΑΤΜ για τους διευθυντές των σχολείων του, προκειμένου να αποφεύγουν την ταλαιπωρία, αλλά μάλλον το αίτημα έχει χαθεί κάπου στα συρτάρια της τράπεζας.

«Τώρα το ΙΚΥ ζητάει να έχουμε τραπεζικό λογαριασμό ως σχολείο. Βέβαια, τους παρουσίασα τον τρόπο με τον οποίο παίρνουμε χρήματα από τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου, αλλά μας απάντησαν πως ύπαρξη λογαριασμού συνιστά όρο εκ των ων ουκ άνευ, προκειμένου η Ε.Ε. να εγκρίνει τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα», λέει ο κ. Μιχαηλίδης, και συνεχίζει: «Πήγα λοιπόν στο τοπικό υποκατάστημα τράπεζας και μου ζήτησαν, αφού συμβουλεύτηκαν κάποια έγγραφα, το ΦΕΚ της ίδρυσης της Ανώνυμης Εταιρείας. Τους απάντησα πως είμαστε δημόσιο σχολείο και όχι Α.Ε. του ιδιωτικού τομέα. Ενα ακόμη έγγραφο που μου ζήτησαν ήταν το ΦΕΚ της… μετατροπής της σύνθεσης του Δ.Σ. της Εταιρείας! Υπέθεσα πως αστειεύονται εις βάρος μου, αλλά δεν επρόκειτο για αστείο. Αυτό έλεγαν οι οδηγίες.

Αφού ρώτησα αρκετούς συναδέλφους και φίλους τραπεζικούς, αποφάσισα να πάω σε άλλη τράπεζα. Είχα μάλιστα βρει και έναν παλιό λογαριασμό που πριν από 12-13 χρόνια είχε στη συγκεκριμένη τράπεζα το σχολείο. Με δέχθηκε ο υποδιευθυντής και ζήτησε διάφορα έγγραφα και τον διορισμό μου ως διευθυντή και μου πρότεινε να εκδώσει ένα νέο λογαριασμό, γιατί εκείνος που υπήρχε δεν θα μας κάλυπτε ως επί πολλά έτη ανενεργός. Συμφώνησα και μου ζήτησε κάποια έγγραφα (πάλι το ΦΕΚ σύστασης της Α.Ε.). Τους εξήγησα πως δεν είμαστε ιδιωτικός φορέας, μίλησε μια υπάλληλος με τη νομική υπηρεσία στα κεντρικά της τράπεζας, της έδωσαν οδηγίες και στείλαμε τα ζητηθέντα έγγραφα».

Μετά σχεδόν 1,5 μήνα, ο τραπεζικός λογαριασμός άνοιξε για το 5ο ΓΕΛ Αχαρνών. Στο μεταξύ, όμως, και από φίλο σε φίλο, στέλεχος από τις Βρυξέλλες που διεκπεραιώνει τα αιτήματα των ευρωπαϊκών σχολείων στην Ε.Ε. ανέφερε ότι δεν θα έπρεπε το ΙΚΥ να ζητάει τραπεζικό λογαριασμό και να ικανοποιηθεί με την ύπαρξη του λογαριασμού της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής!